FANDOM

Tämä artikkeli sisältää kirjoitusvirheitä. Voit auttaa Bionicle Fanonia korjaamalla kirjoitusvirheitä.
"Koko elämäni oli yhtä suurta virhettä.Nyt se kaikki on ohi."
-"Lightin" Viimeiset sanat
"Light"
http://www.brickshelf.com/gallery/matoro007/Muuta/eikuvaa.jpg
Matoran
Ryhmä Av-matoran
Arvonimi/Ammatti Ei tiedossa
Naamio Elementtienergian naamio Mirun muodossa
Tilanne Muuttunut Toaksi
http://www.brickshelf.com/gallery/matoro007/Muuta/light.jpg
Toa
Arvonimi Valon Toa
Alkuperäinen Ryhmä Toa Zakanga
Välineet Valon koukkuterät
Tilanne Kuollut
Ääntäminen Ei tiedossa

"Light" on Toa, joka kuoli nova-räjähdykseen kun hän yritti tuhota sillä Gorastin ja Matoron. Kukaan ei tahtonut enää muistella häntä, ja hänen nimikin on lopulta unohdettiin, joten jos hänestä puhutaan, häntä kutsutaan vain "Lightiksi".

Elämänkerta Muokkaa

Ennen Toa ZakangoitaMuokkaa

"Light" oli yksi alkuperäisistä Toa-Zakangoista, jotka muttuuivat Toiksi Zokon Toa-Kivien ansiosta Zanga Nuilla. Hän oli erikoinen, hiljainen ja epätoivoinen Matoran joka ärsyyntyi helposti. Häntä ärsytti eritoten Turagat, jotka "teeskentelivät tietävänsä kaiken" ja Toat jotka "Nujertavat valeviholliset ja saavat näyttämään itsensä sankareilta".

Toaksi tuleminenMuokkaa

Kun Hänestä tuli Toa, hän ei viihtynyt muiden Toien kanssa,mutta paikalle tullut Turaga Zoko kertoi hänelle kuinka tärkeää Toille on yhtenäisyys. "Light" lähti vastahakoisesti seuraamaan muita Toia kohti Darkosin piilopaikkaa. He pääsivät ongelmitta Makutan luo, ja "Lightilta" meni välittömästi hermot Darkosin puhumiseen, ja laukaisi valtavan vakloräjähdyksen, joka heitti kaikki luolassa olevat luolan seiniin. Sitten hän otti Koukkuteränsä ja hyökkäsi raivoisasti Darkosin kimppuun. muut Toat seurasivat esimerkkiä, ja pian Darkos pakeni henkihieverissä Karzahnin puollelle. "Light" olisi lähtenyt seuraamaan häntä, ellei Karzahnilla oleva pimeyden tunneli, joka esti valon olentoja kulkemasta Karzahnille olisi ollut Darkosin salaliittolainen.

Darkosin kolmas kohtaaminenMuokkaa

Kun Toa Zaknagat olivat kierrelleet pitkään maailmalla, he saivat Artahkalla ollessaan Zokolta viestin joka kuului näin:

Zanga nui vallattu

Darkos palannut

tulkaa tänne

-Zoko

Toat lähtivät välittömästi Zanga nuille, ja he tulivat paikalle salaa. "Light" tuhosi valopurkauksella vartijarakshit ja koko ryhmä hiipi Kini-Zangaan. He aikoivat yllättää Darkosin Hallintopalatsissa, mutta yhtäkkiä Darkos oli heidän takanaan. Darkos kertoi siitä kuinka Blakar liittoutui Veljeskunnan kanssa. Hän kertoi siitä kuinka Blakar kertoi Toien suunnitelman. Silloin "Light" hyppäsi Blakarin kimppuun ja alkoi kuristaa. Karax ottaa vahvalla kädellään kiinni "Lightin" jalasta ja heittää hänet maahan Blakarin kimpusta. Toat antautuivat. Ainut Rakshien vangittavaksi jäänyt oli "Light", hän riehui niin että tuhosi viisi Rakshia ennekuin Darkos tainnutti hänet. Toat vietiin vankilaan odottamaan seuraavana päivänä pidettävää teloitusta. He viruivat siellä vain muutaman tunnin, kun Zokon hyökkäyskannalla usuttamat Matoranit, joiden komentajana oli Kotox mursivat kalterit, ja toivat Toilta pois otetut aseet heille. Silloin "Light" räjäytti vankilan pirstaleiksi, ja lähti juoksemaan Darkosia kohti. Darkos heitti "Lightin" sivuun varjo-aallolla ja silloin muut Toat kävivät Darkosin kimppuun. Darkos määräsi Rakshinsa Toien kimppuun, mutta kun toat olivat jumissa Rakshien takia, koko Matoranväestö kävi Darkosin kimppuun. Darkos saatiin jälleen kerran ajettua saarelta.

Viimeinen taisteluMuokkaa

"Light" ja Matoro olivat matkustaneet Mata Nuin ritarikunnan tehtävällä etsimässä Mazekaa Tren-Krom Niemimaalle. He tutkivat samalla saarta ja sen maaperää, kunnes happoputousten luona heidän kimppuunsa hyökkäsi Visorakeja. Visorakit olivat pian tuhottu, mutta silloin Gorast lensi heidän yli kaapaten kyynsiinsä "Lightin". "Light" pääsi pian irti valovoimillaan, mutta silloin Gorast laskeutui maahan, ja alkoi taistella Toa-kaksikon kanssa. Taistelu oli lopulta siirtnynyt aivan meren rannalle asti, missä Gorast löi Matoron veteen ja "Lightin" kalliota päin. Silloin "Light" alkoi ladata Nova-räjähdystä Gorast tajusi sen ja teleporttasi pakoon.Silloin Light vapautti Noova-räjähdyksen "itsemurhaksi" ja hän räjähti valtavasta valosta itsekkin, hänen panssarinsa silpoutui palasiksi ja sydänkivensä murtui siruiksi.

Muisto Muokkaa

Kukaan ei tämän itsemurhan jälkeen tahtonut muistella häntä, hän olisi voinut tappaa jopa Matoron, jota suojasi se, että hän oli pitkän matkan päässä kivikon takana. Häntä ei kunnioitettu enää lainkaan, ja jopa hänen nimensä unohtui. Matoro on ainut joka hänen nimensä muistaa.

http://www.brickshelf.com/gallery/matoro007/Muuta/valonova.jpg

Lightin kuolema

Voimat ja luonne Muokkaa

"Light" oli äkkipikainen, epäilevä ja helpostiärsyyntyvä valon Toa. Hän osai käyttää elementtivoimaansa harvianisen voimakkaasti, ja hän suuttui yksinkertaisesti miltei joka asiasta. Elementtinsä kanssa hän ei ollut tarkka, hän ajatteli vain itseään eikä tippaakaan muita.

Naamio ja välineetMuokkaa

"Lightin" Elementtienergian naamio, joka tosin oli Mirun muotinen. Naamio palautti hänen elementtienergiansa kokoajan täysille. Aseinan hänellä oli Valon koukkuterät, joiden koukkumaisilal terillä hän sai äärimmäisen pahaa jälkeä tehtyä.

Lainauksia Muokkaa

"-Kaikki vihaavat minua ja minä vihaan kaikkia.Selvä peli."
-Light

Triviaa Muokkaa

"Light" on luonnostaan immuuni Kanohi Avohkiin rauhoittavalle voimalle, sillä hänen raivonsa voittaa jopa Makutan. Syvällä sisimmässään "Light" tahtoi lopettaa elämänsä ja tuhota samalla Matoron, jonka hän yritti toteuttaa Gorastia vastaan taistellessa.

Esiintymiset Muokkaa

Ulxelaser Muokkaa

Toa Zakanga
Elossa
Energy| Rali | Nike | Nikedox | Zektan | Khaos
Kuolleet
Karax | "Light" | Hotice | Matoro
Muuttuneet
Blakar | Magan | Apatu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki