FANDOM

Tämä artikkeli on yhteinen artikkeli. Voit muokata tätä artikkelia omasta tarinasta näden lisäämällä artikkelin loppuun / ja nimimerkkisi esim. Bio-Klaani/Esimerkki.

Avaruus
Paikka
Sijainti Universumi
Tilanne Tutkimaton alue

Avaruus on valtaisa alue, josta koko universumi koostuu.Siellä ei ole ilmaa eikä painovoimaa.

Matoron tarinassa Muokkaa

TutkimuksetMuokkaa

Bionicle-planeettaa ympäröivää avaruutta on tutkittu useita kertoja;tässä on niistä merkittävimmät tutkimusretket:

Ensimmäinen retkiMuokkaa

Ihka ensimmäinen tutukimusretki avaruuteen tapahtui noin 100 000 vuotta sitten,Matoranit varustivat pienen joukon aluksia pienellä miehistöllä matkaan.Tämä retki päättyi Bionicle-paleentan kuuhun,jonne kuoli noin puolet matkustajista haaksirikossa.

Vurinkin matka Muokkaa

Kun tutkimusretki oli tehty, Vurink lähti Bara Magnaan Raketilla.

Muinaisen pedon KarkoitusMuokkaa

Legendan mukaan 95 000 vuotta sitten eräs hulluksi tullut,valtava hirviömäisessä muodossa ollut olento kahlittiin Protodemiskahleilla Titan 33:men seinään.Kolmenkymmenen aluksen laivue lähti kohti punaista tähteä. Mutta jo Matagan asteroidialueella menetettiin useita aluksia,ja kun päästiin lähemmäs punaista tähteä,Moni alus paloi poroksi.Kuitenkin lämpökilvillä suojattu Titan 33 kiersi muutaman jäljellä olevan aluksen kanssa punaisen tähden takana olevalle planeetalle,Xyrukselle.Sielä Muinainen peto tuhosi aluksen ja tippui Xyruksen pinnalle.Kuitenkin se voimillaan heitti Titan 33:men kauas avaruuteen ja suoraan punaiseen tähteen kaksi muuta alusta.Silloin se tajusi,ettei pääsisi millään pois Xyrukselta.

Lentue 36Muokkaa

Kun Muinaista olentoa kuljettanut aluspartio ei ollut palannut bionicle-planeetalla,Lähetettiin heitä etsimään Lentue 36. Se koostui kuudesta lämpökilvillä varustetusta titaanialuksesta,jotka kestivät helposti kovankin iskun.Kuitenkin Matagan asteroidivyöhyke koitui heidän kohtalokseen,siellä olleet aluksenrauniot heräsivät yhtäkkiä eloon,Jokin Voima liikutteli niitä.ne tuhosivat tykeillä nopeasti koko lentueen.

Tämän tapauksen jälkeen avaruutene eivät ole matoranit lähteneet.Pitkän ajan kuluttua Toa,nimeltään Matoro aikoi ratkaista avaruuden mysteerit.

Xyruksen etsintäMuokkaa

Matoro ja mangetismin toa Magan tutukivat avaruutat valtavalla kaukoputkella,mutta Magan käytti vahingossa voimiaan avaruutat kohti,ja sieltä tippi kovaa alus Maganin mangettismivoimien harhalaukauksen seurauksena.Alus tippui mereen.He sukelsivat veteen tutkimaan alusta. Aluksen kyljessä luki heikolla Titan 33. He menivät haljenneeseen alukseen sisälle.Sieltä löytyi aluksen lokikirja. He nousivat pintaan ja Matoro tulkkasi kirjan tekstin. Siinä kerrottiin Muinaisesta hirviöstä,sen kuljetuksesta punaisen tähden taa Xyrukselle ja olennon vapautumisesta. Magan ja Matoro halusivat lähteä avaruuteen välittömästi tutkimaan,Joten Matoro rakennutti Arthkan avulla Snowball I:iin.He lähtivät avaruuteen,ja jo Matagan asteroidivyöhykkeellä heille tuli ongelmia.Tutka,kompasi ja navigaattori sekosivat,ja outo aluksenraunio alkoi tulittaa heitä. Matoro ja Magan tuhosivat alusken ja pääsivät punaisen tähden lähistölle.Silloin valtava kuumuus sulatti lämpökilven ja räjäytti moottorin.He tippuivat kohti punaista tähteä. He putosivat valtavan punaisen plasmakerroksen läpi kiviseen,kuin pieneen planeettaan. Heille selvisi että Punainen tähti on oikeastti planeetta jota peittää punainen plasmakerros joka säteilee lämpöä ulospäin.He tulivat pois aluksesta.Punaisen tähden pinnalta löytyi kaksi alusta,ne olivat ruhjeista päätelleen heitetty mangetismivoimilla Xyrukselta,punaisen tähden takaa.He irrottivat aluksista moottorit ja lämpökilvet,ja asensivat ne omaan alukseensa.Silloin he näkivät yhdessä aluksenrauniossa lämpötilan matoranin. Elävän. He ottivat sen mukaansa. Pian he lauskeutuivat Xyrukselle,jossa pyöri valtaisa varjotulitornado polttaen kaiken sadan metrin säteellä. Muinainen olento. Muinainen olento iski valtaisan läpöaallon Snowball I:hin,ja alus miehistöineen lensi kauas,Xyruksenkin taakse.Silloin Aluksen moottorit räjähtivät.He olivat keskellä avaruutta,ajalehtivat pitkin valtavaa tyhjiötä.Silloin heisän näkyviin tuli Planeetta.Se oli aivan harmaanhopea.Magan käytti mangetismivoimiaan saadakseen aluksen planeetan pinnalle.Sitten he saapuivat täysin hopeaan paikkaan,kaikki olivat hopeaa protodemistä,jopa matoranit.Kun Matoro,Magan ja lämpötilan matoran tulivat planeetan pinnalle,sinne ilmestyi yhtäkkiä paljon eri värejä.myöhemmin heille selvisi,että planeetalla oli kirjous yllään,joka pitää planeetan värittömänä niin kauan kuin sinne astuu vieras toiselta planeetalta.Siellä oli matoraneja ja Kranoja yhteistössä,ja ihmeellistä tekniikaa jota matoro ei olisi uskonut olevan olemassakaan.Siellä korjattiin Snowball I täydelliseksi alukseksi,ja sitten Matoro lähti paluumatkalle kumppaneineen. Kun he laskeutuivat Metru nuille,Coliseumiin, Valtavan matoran-yleisön hurratessa,Lämpötilan matoran iski tikarin Maganin selkään.Magan kaatui mahan polvilleen.Ennkuin kukaan ehti tehdä mitään,Matoran oli hajonnut paloiksi varjoa ja muuttunut varjopyörteeksi,pienentynyt ja kadonnut vertahyytävästi nauraen.

Pian tämän jälkeen hämärämmätkin liitot kiinnostuivat avaruudesta....

Tuhon miekkaMuokkaa

Pimeä miekka-järjestö rakennutti Tuhon miekka-aluksen ja Radak,Darkos ja muutamia muita lähtivät Matagan asteroidivyöhykkeelle.He aikoivat kuljettaa mineraalirikkaista asteroideista elementtikiviä Makutoille.Kuitenkin jonkin voiman liikuttelemat aluksenrauniot tuhosivat moottorit Tuhon miekka-aluksesta,ja oli vain Darkosin mangetismivoimien ansiota että he pelastuivat.

Varjon salaisuusMuokkaa

Jonkin ajan kuluttua,Matoro oli kehittänyt uuden aluksen,Snowball II:n Hän oli tavannut Apatun ja aikoi lähteä tämän kanssa Uudelle retkelle selvittämään Matagan asteroidivyöhykkeen ja sen kaukaisen planeetan,Jonka matoro oli nimennyt värien planeetaksi mysteeriä.Matoro lähti Apatun kanssa Avaruuteen.Matagan asteroidivyöhykkeellä he joutuivat pakenemaan kovaa heitä tulittaneita aluksia.He joutuivat Xyruksen mangeettikentään,Joka heitti heidät punaiselle tähdelle. Siellä he korjasivat alustaan,mutta huomasivat että tarvitsivat varaosia.He lähtivät ottamaan muista planeetalla olevista aluksista osia.Kun apatu oli yksin eräässä aluksessa,Hän huomasi ettei siellä millään ollut varjoja.Aivan kuin kaikki varjot alueelta olisi imetty pois.Toisaalta huoneessa jossa hän oli,oli valmiiksi hämärää. Äkkiä jostain lensi veitsi häntä päin.Apatu väisti ja katsoi mistä se olisi tullut.Pian Iso metallitanko iski häntä vatsaan.Hän löi summamutkiassa,ja tunsi selvästi miten miekka painui aivan kuin hän olisi lyönyt sillä olentoa,mutta kohdassa mitä hän löi,oli vain pimeyttä. Silloin Matoro tuli sisään.Hän näki teleskooppisilmänsä lämpökameralla että huoneessa oli ylimääräinen olento.Äkkiä Varjoksi itseään kutsuva olento kertoi,että hän oli Suurten olentojen luoma olento,Varjojen ruumiillistuma,joka oli vangittu punaiselle tähdelle.Hän pääsi Punaiselta tähdeltä pois vain silloin kuin bionicle-planeetan olennot olivat avaruudessa.Sitten huoneeseen syttyi valo.Varjo katoaa. He ottavat osat ja korjaavat aluksensa.He jatkavat matkaa,ikävä kyllä Xyruksen mangeettikentän sekoittaman kompassin takia he eksyvät suunnasta.Keskellä avaruutta yhtäkkiä varjo palaa.Hän murskaa moottorin ja muita tärkeitä tietokoneita ja osia.Alus alkoi hajota käsiin.Varjo katosi.Juuri silloin värien planeetalta sininen säde osuu alukseen,ja se korjautuu entiselleen.

Värien planeetan vapaustaisteluMuokkaa

Viime aikoina,Makutan veljeskunta oli saanut selville Matoron lokikirjasta Värien planeetan salaisuuden.He varustavat aluksia ja lähtevät matkaan.Kuitenkin Pimeyden metsästäjien vakooja saa selville makutojen aikeista,Hekin varustavat aluksen ja lähtevät.Matoro ja Zektan lähtivät äkkiä Snowball XXXXIII:iillä värien planeetalle.Siellä he ilmoittivat planeetan johtajalle,Tofolle.Tofo puolestaan kertoo että Planeetta on ajautunut Sisällisotaan Vortxeja vastaan.He laativat nopean sota strategian ja pitävät makutoiden alukset avaruudessa tuholaasereiden avulla,Ja Vetävät pimeyden metsätäjien alusken vetosäteellä Vortxien tukikohtaanPimeyden metsätäjät tuhoavat Vortxit,ja sitten Makutat päästetään laskeutumaan.Pimeyden metsätäjät ja makutat alkavat tasistelemaan ja sitten värien planeetan armeija murskaa molemamat järjestöt planeetalta.vain muutamat jäävät eloon,ja heidän muisti pyyhitään ja heidät klähetetään takaisin kotiplaneetalleen.

Elementaalikivien hakuMuokkaa

Toa Grasalit matkasivat kerran tutkimattomalle matagan asteroidivyöhykkeelle hakemaan Elementtikiviä pelastaakseen Lahra nuin.

Xyruksen pakoMuokkaa

Viime aikoina Matoro ja Hotice matkustivat Xyrukselle ongelmitta(Värien planeetan tekniikan ansiosta) tuhoamaan Muinaisen pedon.He onnistuivat jäädyttämään olennon ja pistämään sen protodemiskahleissa alukseensa.Kuitenkin paluumatkalla peto käytti mangetismivoimiaan ja heitti heidät Värien planeetalle.Kovassa rysäyksessä Xyrus vapautui.Se alkoi välittömästi tuhota paikkoja Värien planeetalla.Syntyi Taistelu,Mutta se saatiin Kuriin,koska Värien planeettalaiset avasivat uusimalla keksinöllään ulottuvuusportin sen alle.Se putosi siitä tuntemattomiin ulottovuuksiin...

Muut matkatMuokkaa

Matoro on tehnyt paljon enemmänkin tutkimusmatkoja,mutta tässä mainittiin vain tunnetuimmat.Myös mata nuin ritarikunta ja makutan veljeskunta teki kerran matkan melkein punaiselle tähdelle asti.

Metru Nuin saarella, joukko Matoraneja rakensi Metru Magnaksi kutsutun avaruusaluksen jolla he lähtivät tutkimaan avaruutta. Tyhk oli yksi heistä ja hän ohjasi alusta. Matoranit olivat varustaneet aluksen lasertekniikalla, jonka avulla he leikkasivat reiän Mata Nuin silmiin ja Mata Nuin saareen. Alusta suojasi myös Hau Nuvalla varustettu suojakenttä. Valitettavasti Metru Magna tuhoutui sen ollessa avaruudessa, jolloin kaikki muut Matoranit paitsi Tyhk, joka muuttui Toaksi, kuolivat.

PaikatMuokkaa

Avaruudessa on paljon planeettoja ja asteroideja.Tunnettuja paikkoja ovat:

UskomuksetMuokkaa

Matoranit uskoivat aluksi että avaruus on seinä jossa on Galaxeja.

Paikat
Avaruus: "Värien planeettta" | Xyrus | Matagan asteroidivyöhyke | Perages Magna (Tuhoutunut) | Spherus Magna | Goska | Morezyol | Mielisairaala | Solaris Magna (Gardubes Magna, Nobil Magna, Fentrages Magna) | Rakentuva planeetta

Planeetan pinta: Para Nui | Tempare-Nui | Suojelussaaret (Hawa Nui - Kasvillisuuden saari) | Marhog Magna

Matoran-universumi: Howai Nui | Lahra nui | Metru Nui | Voya Nui | Mystery Nui | Nivada Nui | Sysk | Orto Nui | Morzek | VarjoUmbran saari | Sca Nui | Zanga Nui | Sonax Nui| Karax Nui | Näsduk | Karzaka | Mukula nuin saaret | Mataun saari | Crystal Nui | Qarzhaka | Nesdria | Häh Nui | Dalax Nui | Fetro Nui | Jogua Nui | Tangoia

Elementtisaaret: Fabok | Magrut | Zhats | Jääsaari | Ilmasaari | Kivisaari | Vesisaari | Tulisaari | Maasaari

Tasku-ulottuvuudet: Makuta-Imperiumin Tasku-ulottuvuus | Varjo-Ulottuvuus | Varjon tasku-ulottuvuus

Muut paikat: Harland-luola | Lasinen linna

Vaihtoehtoismaailmat: RayNicle Vaihtoehtoinen ulottuvuus | Varjo-ulottuvuus | Mysteerien vaihtoehtoismaailma | Toremin ulottuvuus

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki