FANDOM

Prologi Muokkaa

Tuhansia vuosia sitten avaruudessa havaittiin asteroidi, joka syöksyi kohti Bionicle planeettaa. Kivi kuitenkin hajosi planeetan ilmakehässä, mutta sen pieni kirkkaankultainen ydin jatkoi matkaansa kohti planeetan pintaa. Kivi laskeutui erään Ko-Matoranin talon lähelle, joka löysi sen ja alkoi tutkia sitä. Hän huomasi, että kivi sisälsi mahtavia voimia, jolloin hänestä tuli vallanhimoinen hullu. Lopulta myös Makutat ja Pimeyden metsästäjät saivat tietää kivestä. Lopulta monet järjestöt halusivat saada kiven itselleen, jolloin syttyi raivoisa sota. Bio-Klaani joutui myös liittymään sotaan hoidellakseen kiven pois pahuuden ulottuvilta. Sota ei johtanut mihinkään ja lukuisia sodassa olleita kuoli. Kiven saanut Ko-Matoran kohtasi henkilön, joka kehotti häntä valloittamaan kivellään koko universumin, vedoten jo hänen aiheuttamaansa sotaan. Matorna tajusi kuinka kivi aiheutti haittaa, ja käytti kiven omia voimia singotaksee nsen avaruuteen. Tämä kuitenkin vei kaiken hänen elonvoimansa. Hänen ruumiinsa kuitenkin katosi mystisesti. Kaikki lopulta tajusivat kiven kadonneen avaruuteen, eikä heillä ollut enää syytä sotia. Sodan päätyttyä tarinat kivestä unohtuivat lähes kokonaan. Monet silti säilyttivät uskonsa kiven paluusta...

Osa1 Muokkaa

Vuosia myöhemmin Bio-Klaani elää tavallista ja lähes huoletonta elämää. Yhtenä aamuna Klaanin kahvion seinästä läpi tunkeutuu jättimäinen punasilmäinen Nui-Kopen. Pridak yrittää hyökätä sen kimppuun, mutta sen kova kuori kimmottaa hyökkäyksen takaisin. Se myös sulattaa hapollaan LordLewan suklaapatukan. Matoro kuitenkin jäädyttää Nui-Kopenin. Myöhemmin illalla Matoro on Klaanin linnakkeen ulkopuolella miettimässä aamuista tapahtumaa. Myöhemmin hän lähtee kävelemään Klaanin linnakkeen lähellä olevaan metsään. Yllättäen hän kohtaa "hemmetin lihavan Muokan" (itse antama nimitys). Muaka syöksee samaa happoa suustaan, kuin Nui-Kopen aiemmin. Matoro onnistuu haavoittamaan sitä, jolloin se muuttuu kokonaan mustaksi savuksi ja haihtuu ilmaan. Samaan aikaan Zivon- niminen tiedemies Matoran luo laboratoriossaan punasilmäisen Fikou-hämähäkin. TV- ruudulla näkyvä Samer- niminen hahmo käskee Zivonia lähettämään sen hänelle. Zivon käyttää lasikupuista laitettaan teleportatakseen Fikoun jonnekkin.

Salaperäinen avaruuskivi lähestyy avaruudessa. Se palaa planeetan ilmakehässä, mutta pieni kirkas, kultainen ydin jatkaa matkaansa ja osuu planeetan pinnalle. Kivi on palannut...

Osa2 Muokkaa

Metsässä Matoron ympäröi joukko lisää punasilmäisiä Raheja. Hän kuitenkin jäädyttää ne kerralla, samoin myös puolet metsästä. Hän rientää Klaanin kahvioon kertomaan siellä oleville Umbralle, Toa Ignikalle, Pridakille, Matorolle, Kongubossille, LordLewalle ja MahriKinglle tapahtuneesta. Samaan aikaan Klaanin Adminit Guardian ja Tawa ovat heränneet. Heidän avustajansa tulee kertomaan läheisen metsän jäätyneen ja Joidenkin Rahien jäätyneen.

Osat 3 ja 4 Muokkaa

LordLewa on lähtenyt mököttämään metsään Matoron vahingossa liiskattua hänen viimeisen sulkaapatukkansa. Kauhukseen hän kohtaa punasilmäisen Fikoun ja lopulta on kokonaan niiden ympäröimä. Umbra, Toa Ignika, Pridak, Matoro, Konguboss ja MahriKing kuulevat hänen avunhuutonsa ja rientävät tuhoamaan Fikout. Taistelu Fikoita vastaan kestää aamuun asti ja Klaanilaiset ovat hyvin väsyneitä. Aamupäivällä Adminit kokoavat monta Klaanilaista Klaanin saliin ja kertovat nähneensä Umbran, Toa Ignikan, Pridakin, Matoron, Kongubossin, MahriKingin ja LordLewan urotyön ja päättävät tehdä heistä Klaanin Toa-tiimin.

HUOM. Tässä osassa ollut Fikoutappelu olisi "kestänyt koko osan loppuajan", joten siinä hypättiin suoraan neljännen osan ensimmäiseen ruutuun.

Osa5 Muokkaa

Ussal-rapu menee tutkimaan kraateria löytäen sen keskeltä pienen kultaisen kiven. Se ottaa sen mukaansa. Klaanin tiimi pitää ensimäistä virallista kokousta. He ottavat uusiksi jäseniksi Inikon, Voyan, Bio-Manin ja Paacon. Iltapäivällä tiimin jotkut tiimin jäsenet ovat kahviossa. LordLewa kehuskelee, kuinka Matoro tuhosi sekä jättimäisen Nui-Kopenin, sekä Muakan. Samer näkee ja kuulee kaiken vakoilulepakkonsa ansiosta. Hän näkee Matoron uhkana ja päättää eliminoida hänet. Myöhemmin Matoro on meditoimassa läheisessä kanjonissa. Samaan aikaan kanjonin päässä ruohoaukiolla on Muakalauma. Kolme henkilöä (Dekar, Drakos ja Dakos) saavat lauman villiintymään ja juoksemaan rytinällä kanjoniin. Matoro huomaa lauman ja lähtee juoksemaan pakoon. Klaanin Adminit kuulevat kanjonista meteliä.

Osa6 Muokkaa

Kivi lennähtää Muakalla ratsastavan Ussalin otteesta pudoten maahan. Matoro huomaa kallellaan maasta törröttävän paksun oksan ja onnistuu sen avulla hyppäämään turvaan. Yllättäen hän näkee edessään tutun hahmon (GTS), joka ampuu häntä tuhoisalla säteellä tuhoten pahoin hänen haarniskaansa. Tajuttomana oleva Matoro putoaa suoraan juoksevan Muakalauman alle. Samer toteaa hoitaneensa yhden esteensä pois tieltä.

Osa7 Muokkaa

Yllättäen kanjonin valaisee voimakas hehku. Myöhemmin Klaanin kahviossa Umbra ihmettelee, missä Matoro on. Yllättäen Matoro astuu sisään uudenlaisen haarniskan kanssa. Matoro tutkitaan ja tuloksessa huomataan hänen menettäneen paljon osia kehostaan, jotka on korvattu metalleilla, mikä on tehnyt hänestä kyborgin.

Sillä välin Samer on tappanut Dakosin nelikon epäonnistumisen johdosta. Hän paljastaa vakoojalepakkonsa avulla nähneensä matoro elossa Klaanilaisten kanssa kanjonissa. Hän antaa kolmikolle uuden tehtävän.

Seuraavana aamuna tiimi on tutkimassa Muakalauman rynnistyksen tuhoja. Muutamat Rahit joutuivat tallotuiksi. Yllättäen he kuulevat kivikasan takaa avunhuutoja. MahriKing raivaa kivet pois tieltä. Kivien takaa tulee esiin Radiak- niminen Toa. Hän suree tallottuja Raheja ja yllättäen parantaa ne. Umbra pättää ottaa hänet mukaan tiimiin. Tiimi saa ensimmäisen tehtävänsä; lentää kaukaiselle sarelle etsimään elementtikiviä. Tiimi pääsee matkaan hienolla suurella aluksella. Heidän lentäessä meren päällä he huomaavat punasilmäisen Nui-Rama parven lähestyvän. Nui-Ramat alkavat moukaroida alusta.

Osa8 Muokkaa

Umbra, Pridak, LordLewa, Iniko ja Bio-Man ovat ulkopuolella ja yrittävät tuhota Nui-Ramoja. Paaco aktivoi aluksen kaiken sen ympäriltä tuhoavan suojakentän (Umbran, Pridakin, LordLewan, Inikon ja Bio-Manin ollessa jo sisällä). Suojakenttä tuhoaa Nui-Jagat ja myös niillä ratsastaneet GTS, Dekar ja Drakos vahingoittuvat pahasti ja putoavat veteen. Klaanilaiste nalus on vauroittunut pahoin. Aluksen GPS havaitsee saaren, jolle alus laskeutuu. Klaani ntiimi päättää jakautua kahteen ryhmään ja tutkia saarta. Umbran, Inikon, LordLewan, Matoron, KingPridakin, Kongubossin, Vaderin ja MK:n muodostama ryhmä kohtaa yllättäen alkuasukas Matoranien muodostaman tiedustelupartion. He puhuvat vierasta kieltä, jonka Matoro kuitenkin tulkkaa Sudenpentujen käsikirjan avulla. Alkuasukkaat johdattavat heidät kyläänsä pällikkönsä luokse, joka osaa kaikkia kieliä.

Osa9 Muokkaa

Umbra ei tiedä mitä päällikölle sanoa, joten MK antaa hänelle kirjoittamansa lapun, jonka Umbra lukee hätäpäissään ääneen (lapussa luki: "Tykkään kaivaa nenääni, kiroilla, haukkua muita, käyttää muiden hampaita varpaideni putsaamiseen ja minulla on pidättelyongelmia"). Tiimi pyytää päällikköä auttamaan aluksen korjauksessa. Päällikkö pyytää vastapalvelukseksi tiimiä ajamaan pois Nui-Ramaparven, joka ilmestyy joka vuosi tuhoamaan heidän satonsa ja sanoo niiden taas ilmestyvän huomenna. Aletaan rakentaa suojamuuria ja MK luo naamiollaan paljon Halo- pelien hahmoja ja aluksia. Nui-Ramat saapuvat.

HUOM. Klaanin tiimin liian suuren jäsenmäärän vuoksi osa tiimistä karsittiin pois sivuhahmoiksi. Tiimistä poistettiin Bio-Man, Vader, Radiak, KingPridak ja Voya.

Osa10 Muokkaa

GTS, Dekar ja Drakos ovat nousseet alkuasukkaiden saaren rantaan ja päättävät tutkia sitä. He törmäävät Muakaan, jota GTS ampuu. Muaka kuitenkin mutatusoituu ja kolmikko lähtee pakoon. Salaperäinen toinen kolmikko kuitenkin tappaa mutaation kokeneen Rahin. GTS, Dekar ja Drakos löytävät tiimin aluksen. He menevät ohjaamoon ja alkavat venklata nappeja. Klaanin tiimi tappaa Nui-Ramoja parhaansa mukaan. Dekar painaa vahingossa tuhoajasuojakentän aktivoivaa nappia...

Osa11Muokkaa

Tuhoajasuojakenttä on alkanut tuhota saarta. Pridak on onnistunut Haullaan luomaan suojakentän Klaanilasiten ja joidenkin kyläläisten ympärille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki