FANDOM

Tämä artikkeli on yhteinen artikkeli. Tässä yhteisessä artikkelissa on eroa tavalliseen, koska tämä kuuluu Klaanoniin, joten et voi tehdä omia sivuja tästä, ellei toisin mainita tai ole luotu omaa sivua omien sivujen julkaisemiseen.
Saatat myös etsiä: Bio-Klaani, Bio-Klaanin linnoitus

Bio-Klaanin saari on nimetön saari joka on nimetty saarella sijaitsevan Bio-Klaani-järjestön perustaman tukikohdan mukaan.

Historiaa Muokkaa

Bio-Klaanin saari luotiin muiden Matoran-universumin saarten kanssa samalla kun Mata Nuita rakennettiin.

Noin 30 000 - 40 000 vuotta sitten Salaman Toa Tawa löysi saaren ja perusti saarelle linnoituksen. Myöhemmin linnoituksesta tuli pakolaisten turvapaikka ja pakolaisista tuli Bio-Klaanin jäseniä, eli bioklaanilaisia. Saarta alettiin kutsua Bio-Klaanin saareksi saaren suurimman monumentin, Bio-Klaanin linnoituksen mukaan.

Sijainti kartalla Muokkaa

Bio-Klaanin saari sijaitsee Pohjoisen mantereen ja Eteläisen mantereen välissä olevalla merialueella. Saaren salaperäisyyden takia sitä ei koskaan kirjattu mihinkään Matoranien karttoihin.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Bio-Klaanin saari on rehevä ja trooppinen saari jolla on sademetsää, aavikoita ja vuoristoja joissa on lumihuippuja. Saarella on myös tunneliverkostoja joita pitkin pääsee ympäri Matoran-universumia. Näitä tunneleita ovat Ortonit kaivaneet vuosituhansien aikana yhdessä Teräkaivajien kanssa.

Asukkaat Muokkaa

Bio-Klaanin saarella asuu monien eri Matoran-universumin lajien edustajia. Näihin kuuluvat muunmuassa Toat, Matoranit, Skakdit, Makutat ja monet muut lajit.

Bioklaanilaiset asuvat saarella sijaitsevassa linnoituksessa tai omissa asumuksissaan ympäri saarta. Saarella asuu myös tavallisia Matoraneja, jotka asuvat Koroissaan, eli kylissä ympäri saarta. Ma Wetin tunneliverkoston lähellä asuu myös monia Ortoneja, jotka ovat levittäytyneet asumaan ympäri saarta.

Paikat Muokkaa

Bio-Klaanin saarella on monia paikkoja. Näihin kuuluvat muunmuassa monet vuoret, järvet ja joet. Alapuolella on lista tunnetuista paikoista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki