FANDOM

Creeper
Creeper.png
Pimeyden Metsästäjä
Ryhmä Pimeyden Metsästäjät (aiemmin)
Välineet Kynnet
Tilanne Elossa

Creeper on entinen Pimeyden Metsästäjä.

ElämäkertaMuokkaa

Tuntemattomassa historianajassa Creeper liittyi Pimeyden Metsästäjiin. Aluksi hän oli keskiverto Pimeyden Metsästäjä, kohtuullisen hyvä taistelija ja hyvin älykäs, minkä ansiosta hän pääsi johtamaan lukuisia eri operaatioita. Kerran hänet lähetettiin pienen ryhmän kanssa tutkimaan hylättyä linnoitusta Eteläisillä saarilla. Tutkiessaan yksin erästä huonetta hän löysi Xa-kiven. Sen vieressä olleessa kivitaulussa kerrottiin sen olevan hyvin voimakas. Creeper otti kiven, asetti sen haarniskansa siään vatsansa alapuolelle eikä koskaan kertontu kenellekkään löydöstään.

Creeper huomasi, että hänen fyysiset voimansa kasvoivat kiven myötä ja että hän saattoi luoda salamia sekä psyykkisillä voimilla estää vihollisia lähestymästä. Salamia oli kuitenkin vaikea hallita eikä hän siksi käyttänyt sitä kovin usein. Kivi myös hänestä energiaa, ja ajan kuluessa hänen kehonsa surkastui nykyiseen laihaan ja huomattavasti alkuperäistä heikomopaan mutoonsa.

Kerran Creeper taisteli Toa Furekia vastaan. Furek onnistui voittamaan hänet ja näkemään tämän kantaman Xa-kiven. Furek ei puhunut huomiostaan pitkään aiakan kenellekkään, ja Creeper pääsi pakoon.

Myöhemmin Creeper löysi pahasti loukkaantuneen Toa Wotorokin eräältä pieneltä metsäiseltä saarelta ja vei tämän Pimeyden Metsästäjien tukikohtaan.

Pimeyden Metsästäjien johtajan The Shadowed Onen lähettäessä suuren joukon Pimeyden Metsästäjiä valloittaaman Fabokin Creeper johti muutamaa Pimeyden Metsästäjää ja Vahkia aiheuttamassa saarella tuhoja mudien Metsästäjien tutkiessa aluksillaan kaikki saarelle menevät laivat. Hyökätessään saaren itäisimpään kylään hän tpasi toistamiseen Toa Wotorokin, jonka Metsästäjät olivat aikoinaan korjanneet tavallista Toaa pidemmäksi ja laihemmaksi. Creeper pärjäsi hyvin taistelussa tätä vastaan, mutta Wotorokin käyttäessä Elementtikeihästä tätä vastaan hän kaatui. Wotorok repi hänen panssarinsa auki ja löydettyään sieltä Xa-kiven otti sen pois. Creeper määräsi säikähtäneenä joukkonsa perääntymään.

Jonkin ajan kuluttua Firedracax, yksi saarella olleista Pimeyden Metsästäjistä, lähti pois. Apujoukkojen tarpeessa hän päätti pyytää merellä olleilta laivoilta lisäjoukkoja, mutta sai tietää kahden kolmetsa laivasta räjähtäneen saaren aukkaiden hyökkäyksen takia. Kuitenkin kaksi Piemyden Metsästäjää halusi kostaa ja tuli saarelle auttamaan.

Pian The Shadowed kuitenkin määräsi operaation lopetettavaksi, sillä Makutan veljeskunat oli uhannut ryhtyä toimiin ellei Matoranien asuttaman saaren piiritystä lopetettaisi. Creeper ei kuitenkaan suostunut tähän ja sai kaikki kolme saarella olevaa Pimeyden Metsästäjää vastustamaan The Shadowed Onea ja jatkamaan saaren valtaamista omillaan.

Creper päätti hyökätä saaren pääkylään ottaakseen alueen täysin hallintaansa ja toivoen sen pysäyttävän The Shadowed Onen kostoyritykset. Hän jätti yhden Pimeyden Metsästäjistä vartioimaan leiriä ja johti muut suoraan eteläiseen kylään. Taistelu oli pitkä ja sekava, mutta lopulta nyt Turagaksi muuttunut Furek löi Creeperin maahan ja joukko Matoraneja esti häntä lähtemästä pakoon. Sitten Creeper ja muut Pimeyden Metsästäjät vietiin vanhaan vankilaan, kunnes heidät siirrettäisiin jonnekkin muualle.

Illalla saarella vieraileva Turaga Nathol meni käymään vankilassa puhumaan Pimeyden Metsästäjille. Pian hänen mentyään sisään vankilassa kuitenkin räjähti.

LuonneMuokkaa

Creeper vihaa Matoraneja hyvin paljon. Hän ei ole kovin uskollinen, ja etsii aina omaa etuaan.

KyvytMuokkaa

  • Taidot: Creeper on taitava taistelija, mutta hänen omat fyysisetvoimasna ovat nykyisin heikentyneet Xa-kiven menettämisen myötä. Hänen kehonsa on surkastunut Xa-kiven kantamiaen takia.
  • Voimat: Creeper ei omaa mitään alkuperäisiä voimia, mutta Xa-kiven ansiosta hallitsi ennen salamoita ja psyykkisiä voimia.
  • Välineet: Creeperillä on käsissään ja jaloissaan kynnet. Hänellä on myös selässään siivet.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki