FANDOM

Elementtikeihäs
Väline
Luoja {{{luoja}}}
Tilanne Käytössä
Käyttäjät Gahlok Va
Voimat Ampua pienen räjähdyksen, joka on muodostunut käytttäjän omasta elementistä, ellei käyttäjällä ole elementtivoimia, keihäs ampuu puhdasta energiaa
Käyttötarkoitus {{{käyttötarkoitus}}}

Elementtikeihäs on pienikokoinen keihäs, jota Gahlok Va käyttää nykyään. Sillä voi ampua pienen räjähdyksen, joka on muodostunut käyttäjän omasta elementistä. Ellei käyttäjällä ole ollenkaan elementaalivoimia, keihäällä voi ampua puhdasta energiaa.

HistoriaaMuokkaa

Keihään rakensi noin 15 000 vuotta sitten eräs xialainen Vortixx. Huomattuaan keihään voimat, hän myi sen kalliiseen hintaan Pimeyden Metsästäjille. Hyökätessään erääseen Matoran-kylään, kylää suojelevat Toat saivat keihästä käyttävän Pimeyden Metsästän kiinni ja ottivat keihään itselleen.

Joutuessaan lähtemään kylästä Toat lahjoittivat keihään Matoraneille. Kun Gahlokit saapuivat tuhoamaan kylää, Matoranit yrittivät puolustautua keihään avulla mutta epäonistuivat Gahlokien suuren määrän takia. Kylä tuhoutui, ja eräs Matoran otti keihään kostaakseen kaikille Bohrokeille ja heidän liittolaisilleen. Niinpä hän eräänä päivänä kohtasi ryhmän Gahlok Vaita, ja hyökkäsi niiden kimppuun. Matoran onnistui tuhoamaan kaikki paitsi yhden, jonka kanssa hän putosi energisoituneeseen Protodermikseen ja fuusioitui sen kanssa yhdeksi olennoksi. Gahlok Va otti keihään ja on kantanut sitä mukanaan siitä lähtien.

Saatuaan keihään Gahlok Va muunsi sitä siten, että voi elementaalienergian ampumisen lisäksi myös kirjata sillä eri asioita.

Fabokin Piirityksen viimeisen taistelun aikana Gahlok Va yritti kanavoida elementaalienergiaansa saareen, jotta Turaga Furek voisi hallita saarta ja siten voittaa taistelun. Keihäs ei kuitenkaan kestänyt liian suurta energiamäärää ja katkesi.

Pian tämän jälkeen Fe-Matoran Qobi takoi keihään takaisin ehjäksi. Turaga Kaita Futorokin neuvojen avulla hän onnistui myös kehittämään keihästä saaden sen kanavoiaman energiaa aiempaa enemmän. Keihäs palautettiin Gahlok Valle ja tämä alkoi taas käyttää sitä.

Tunnetut käyttäjätMuokkaa