FANDOM

<center>"Uskotko todella, että oma planeettamme on ensimmäinen, jonka Mata Nui loi??"
Protodermis Matoran
</center>
Ensimmäinen BIONICLE Planeetta
Firstplanet.PNG
Pää asukkaat Matoranit
Sijainti Ei kaukana BIONICLE Planeetasta.
Tilanne Kiertää aurinkoa avaruudessa
Paikkoja Dromii, Manuin

Ensimmäinen Mata Nuin luoma asia hänen olemassa oloon tulonsa jälkeen oli Ensimmäinen BIONICLE Planeetta. Se luotiin oikeastaan "kokeellisena" planeettana, jolla Mata Nui saattoi harjoitella luomiskykyjään. Siksi planeettaa kutsutaan "luomisen juureksi"

Planeetta on paljon pienempi kuin tuntemamme BIONICLE Planeetta, mutta silti kohtuullisen iso. Se on veden peittämä ja muistuttaa hyvin paljon BIONICLE Planeetta paitsi siltä osin, ettei se ole ontto. Sisällä ei ole luolia tai mitään, vaan se on kiinteä ja kaikki elämä on pinnalla.

Planeetalla on vain kaksi mannerta. Dromii ja Manuin. Dromii oli Mata Nuin ensimmäinen luoma manner, mutta se alkoi upota ja sen Matoranit piti evakuoida. Mata Nui uhrasi kaiken luomisenergiansa luodakseen uuden, jättimäisen mantereen, Manuinin, jonne Hangi Matoranit johdatti. Manuin peittää noin neljäsosan planeetan pinta-alasta.

Planeetan ja Dromiin luomisen jälkeen, mutta ennen Manuinia, Mata Nui loi Ensimmäiset Matoranit. Heidät Mata Nui laittoi asumaan Dromiille. Matoranit muuttivat Manuiniin kun Dromii upposi.

Vaikka Dromii oli veden alla vuosituhansia, se nousi takaisin pintaan kun Mata Nui toipui Manuinin luomisesta tulleesta rasituksesta.

Tällä hetkellä vain Ensimmäiset Matoranit ja muutama Rahi laji asuvat Dromiilla. Raheja ja Bakavit puolestaan asuvat Manuinilla.

Paikkoja Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Kukaan BIONICLE Planeetalla ei tiedä tästä planeetasta, mutta Protodermis Matoranilla on siitä teoria, ja hän uskoo, että heidän planeettansa ei ole ensimmäinen.
  • Vain Mata Nui ja planeetalla asuvat otukset tietävät planeetan olemassa olosta täydellisesti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki