FANDOM

Gahlok Va
Gahlok Va.png
Hahmo
Laji Puoliksi Ju-Matoran, puoliksi Bohrok Va
Ryhmä Bioarkiston arkistonhoitajat
Asuinpaikka Bio-klaani
Naamio Ei ole
Välineet Koukku, Elementtikeihäs
Voimat Kasvillisuus (voi käyttää vain vähän)
Tilanne Elossa

Gahlok Va on Matoranin kanssa fuusioitunut Bohrok Va.

ElämäkertaMuokkaa

Ryhmä Gahlok Vaita oli kerran tuntemattomalla saarella etsimässä Kranansa menettäneitä Gahlokeja. Yhtäkkiä eräs Kasvillisuuden Matoran hyökkäsi ryhmän kimppuun, koska Gahlokit olivat tuhonneet hänen kylänsä. Matoran onnistui tuhoamaan kaikki muut Gahlok Vat keihäällään paitsi yhden. Kun Matoran loikkasi viimeisen kimppuun, kaksikko putosi yhtäkkiä altaalliseen energisoitunutta Protodermistä. Siten he yhdistyivät yhdeksi olennoksi.

Noustuaan ylös altaasta Gahlok Va huomasi muuttuneensa. Hänen kehonsa oli muuttunut jotenkin Matoranmaisemmaksi. Hän oli myös saanut Kasvillisuuden Matoranin keihään. Hän lähti vaeltelemaan, löytäen jonkin ajan kuluttua oudon paikan nimeltään Bioarkistot. Se oli paikka, josta löytyi tietoa useimmista universumin olennoista, paikoista, esineistä ja tapahtumista. Gahlok Va ryhtyi Arkistonhoitajaksi ja alkoi etsiä tietoa arkistoihin.

Tietoa etsiessään hän päätyi Fabok-nimiselle Matoranien asuttamalla saarelle. Siellä hän tapasi muun muassa Platu-nimisen Matoranin ja Wotorok-nimisen titaani-Toan. Gahlok Va taisteli Pimeyden metsästäjiä ja myöhemmin Makuta Nidrekin joukkoja vastaan. Fabokin Matoranit onnistuivat säilyttämään kotinsa, vaikkakin Wotorokin oli muuttuttava Turagaksi ja fuusioiduttava Turaga Furekin kanssa.

Muiden käyttäjien tarinoissa Muokkaa

The Glory Muokkaa

Gahlok Va teleportattiin Fabokilta Bota Magnaan. Hän tapasi Näkymättömän Agentin ja pian myös Kongubossin.

Voiman Naamio Muokkaa

Gahlok Va oli Bioarkistoissa Suva Nuilla, kun Turaga Reignix tuli sinne suojaan hyökkääviltä Raheilta. Gahlok Va ja Reignix yrittivät johtaa iskuryhmää Raheja vastaan, mutta Makuta Terroriuz ja Frightix vangitsivat heidät. Myös Greator ja Toa Kapura tuotiin samaan selliin heidän kanssaan.

Makutat laittoivat Gahlok Van taistelemaan Dreadok Vata vastaan, mutta Gahlok Va voitti tämän. Makutat irrottivat Gahlok Valta raajat eräällä laitteella, mutta pian Bio-klaanin armeija hyökkäsi Makutojen kimppuun ja pelasti Gahlok Van. Gahlok Va vietiin Klaanitorniin, missä hän sai uudet raajat.

Gahlok Va lähti kahdeksan muun kanssa etsimään Kanohi Qarmia. Matkalla he taistelivat Frosteluseja vastaan. Tiripz Nuin päässä sijaitsevassa kaupungissa Gahlok Va taisteli muiden kanssa Skralleja ja Tahtorakeja vastaan. Samalla Gahlok Va myös kuuli Qakozo-juomasta.

Joukkio lähti Makuta Nuin tornille. Toa Lide ja Makuta Nui alkoivat taistella keskenään. Gahlok Va yritti auttaa Lideä, mutta Makuta Nuin ampuva varjosalama käristi hänet.

Myöhemmin Gahlok Van ruumis kellui joukkion veneen viereen. Hänet nostettiin veneesen ja Greator paransi hänet Kanohi Ignikalla. Makuta Nui yritti vielä hyökätä heidän kimppuunsa, mutta Lide pelasti heidät uhraamalla itsensä.

Tämän jälkeen he palasivat surullisina Suva Nuille.

VoimatMuokkaa

Gahlok Va voi käyttää pienissä määrin Kasvillisuuden elementtiä, koska fuusioitui Kasvillisuuden Matoranin kanssa. Hänen voimansa käsittävät käytännössä kasvien koon muuttamisen ja niiden luomisen. Koska hän fuusioitui Matoranin kanssa, hän voi ajatella toisin kuin tavalliset Bohrok Vat. Hänellä ei kuitenkaan ole naamiota, vaan hänen päänsä on suurinpiirtein samanlainen kuin ennenkin.

AseetMuokkaa

Gahlok Van aseita ovat sininen koukku ja Elementtikeihäs, josta voi ampua pienen elementaalienergiaräjähdyksen.

EsiintymisetMuokkaa

Makuta Nui Muokkaa

Ulxelaser Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki