FANDOM

Kristallit logo.JPG

Kristallit on Inikon Bioklaanissa julkaisema tarina. Se kertoo kuuden Toan Kristalleiden etsinnästä

Luku 1Muokkaa

Iniko avasi silmänsä. Viimeinen asia jonka hän muisti, oli se että hän seurasi jotakin valkoista Toaa suuren reikään meren pohjassa, jonka Voya Nui peitti. Siellä Toa laittoi päähänsä Kanohi-naamion, jonka seurauksena tapahtui suuri valonvälähdys. Juuri ennen sitä sininen lentävä olento pudotti oranssin pallon hänen päällensä. Pallo avautui ja sen sisältä tuli neljä pientä sinistä hämähäkkimäistä olentoa. Kolme niistä tippui ohi, mutta neljäs niistä sai kiinni hänen toisesta kädestään. Iniko tappoi olennon jonka seurauksena Iniko menetti tajuntansa.

”Heräsithän sinä viimein”, kuului ääni Inikon oikealta puolelta. ”luulin jo ettet heräisi ollenkaan.” Iniko katsoi ympärilleen. Hän huomasi olevansa luolassa joka oli täynnä kaikenlaista tavaraa aina Kanohi-naamioista Cordak-tykkeihin. Hän näki olennon, jonka oletti puhuneen ja kysyi tältä: ”Missä minä olen? Mikä tämä paikka on? Kuka sinä olet?” Toamainen olento vastasi: ”Olet Karda Nuilla. Minä olen…”. Mutta ennen kuin hän ehti vastata, Iniko tajusi erään asian. ”Olet Skakdi.” ”Enkä ole.” ”Oletpas.” ”EN OLE! Tai no, osittain”, Toa vastasi. Iniko kysyi ”Kuinka se on mahdollista?”

Luku 2Muokkaa

Toa vastasi ”Kerran olin Painovoiman Toa Ytivarg. Olin loistava Toa, tiimini johtaja. Totta kai, sain vihamiehiä niin Pimeyden Metsästäjien, Makutan veljeskunnan ja Skakdien joukoista. Eräällä tehtävällämme jouduimme Pimeyden Metsästäjien väijytykseen.” Kauhun hänen kasvoillaan saattoi nähdä. ”Ne tappoivat kaikki tiimiläiseni. Elementtivoimistamme ei ollut mitään apua. Luulivat tappaneensa minutkin, mutta jäin henkiin. Vakavasti vahingoittuneena, mutta silti henkiin. Jatkoin matkaani yksin. En kerennyt kulkea pitkään kunnes eräs Skakdi hyökkäsi kimppuuni. Jos en olisi ollut vakavasti vahigoittunut, olisin voittanut hänet helposti. Tilanne näytti melkein toivottomalta. Tipahdin Skakdin kanssa Energisoituun Protodermikseen, jossa yhdistyimme. Skakdi oli jo kuollut kun putosimme sinne, joten hänen ruumiinsa sulautui ruumiiseeni. Hyppäsin pois Protodermiksestä. Tajusin ruumiini olevan kunnossa, mutta huomasin että se ei ollut oma ruumiini. Sieluni oli siirtynyt Skakdin ruumiiseen, tosin siinä oli pieniä asioita omasta ruumiistani, esimerkiksi Kanohi Garai ja miekkani. Jostain ihmesyystä sain myös nämä siivet. Lähdin vaeltamaan ympäri maailmaa. Löysin Karda Nuin, ja tulin tänne. Täältä löysin myös Midak-taivastykkini. Olen pysynyt piilossa peläten Matoranien tappavan minut ulkomuotoni takia. Mutta se minusta. Onko vielä jotain jonka haluaisit tietää?” ”Nimesi. Se olisi kiva tietää” Iniko sanoi. ”Ai niin, se. Olen Toa Zephyr.”

Luku 3Muokkaa

Kuunnellessaan Zephyrin tarinaa Iniko tajusi yhden asian: ”Zephyr?”, hän kysyi. ”Hmh?” hän vastasi. ”Missä on Kanohini ja aseeni?” ”Noh, aseestasi en tiedä, mutta naamiosi… Se hajosi.” ”Mitäh? Ei voi olla!” Iniko vastasi. ”Kyllä se nyt vain niin on. Etkö usko?” Hän katosi romukasan taakse ja antoi Inikolle kaksi naamion palasta. ”Pystyykö sen korjaamaan?” ”Ei, näin vakavasti vahigoittunutta ei voi korjata. Tai no, voihan sen, mutta siinä ei ole enää voimaa. Mutta, minulla pitäisi olla täällä jossain Kanohi-naamio jonka voimasta pidät varmasti. Pitäisin sitä itse ellei tämä Garai olisi sulautunut naamaani.” Hän meni uudestaan romukasan taakse ja toi sieltä uuden naamion, joka oli Mirun mallinen. ”Mikä se on? Mikä voima siinä on?” ”Se on Kanohi Futate, fuusioinnin ja mutaatioiden naamio.” Kun Iniko otti naamion vastaan, hän tajusi että hänen vasemmassa kädessään oli sormet. ”Miten voi olla? Siinähän oli tykki!” ”Ai, huomasit. Se tykkikäsi oli niin pahasti vahigoittunut niin otin sen pois ja laitoin tilalle tuon.” Iniko vastasi ”Ai, kiitos.” ”Ole hyvä vain. Minulla on se tykki tallessa, koska ajattelin tarvitsevani sitä joskus. Voin tehdä siitä myös olkapää-version sinulle jos haluat.” ” Ja muuten, mitkä nuo hampaat ovat?” ”Hampaat? Mitkä hampaat?” Iniko kysyi. ”No nuo jotka ovat pääsi sivuilla.” Iniko alkoi tunnustella ja huomasi siinä olevan hampaat. ”Ei niitä kyllä siinä aikaisemmin ollut. Kuule Zephyr, tiedätkö mitä ovat pienet siniset hämähäkkimäiset olennot jotka tulevat oransseista palloista joita pudottelevat lentävät olennot? Sellainen nimittäin osui minuun” Zephyr katsoi Inikoa ja sanoi ”Tiedän kyllä. Ne ovat varjoloisia. Ne imevät uhristaan valon niin että jäljelle jää vain varjo. Väitätkö että sellainen osui sinuun?” ”Väitän kyllä. Tosin tapoin sen melkein heti kun se kiinnittyi minuun.” ”No hyvä.” Zephyr sanoi. ”En kyllä vain tiedä mitä tapahtuu jos se tapetaan kesken prosessin.”

Luku 4Muokkaa

Yhtäkkiä Zephyr alkoi huutaa, niin kuin joku repisi hänen päänsä irti. ”Zephyr!” Iniko huusi. ”Mikä sinun on?” Zephyr vastasi: ”Tuntuu kuin joku tai jokin olisi pääni sisällä. Kuulen puhetta, ihan kuin joku sanoisi nimeäni.” Sitten Inikonkin pään sisällä alkoi kuulua puhetta. ”Ihan kuin se sanoisi että teillä on tehtävä” Iniko sanoi. ”Totta,” Zephyr sanoi. Sitten hän sanoi ”Ihan kuin silmieni eteen piirtyisi kartta,” hän sanoi ja meni luolan seinälle piirtämään sen minkä hän näki. ”Katso. Tuossa on Karda Nui ja tuolla, ” Zephyr sanoi kun osoitti saarta pintakerroksessa, ”on paikka minne meidän pitää mennä.” Iniko sanoi: ”Minulle ääni sanoi että ennen kuin meidät otetaan siellä vastaan meidän kerätä Toa-tiimi, ” johon Zephyr: ”Toa-tiimi! Kuinka monta Toaa luulet Karda Nuilla olevan meidän lisäksi?” Juuri kun Zephyr pääsi sanomasta, niin luolan suuaukosta lensi sisään Toa. ”Terve. Olen Pyror. Tulen Toa. Keitä te olette?” Iniko ja Zephyr katsoivat toisiaan, hymyilvät ja menivät Pyrorin luokse kertomaan tehtävästään.

Luku 5Muokkaa

”Eli siis, joku ääni sanoi teille että teidän pitää etsiä Toa-tiimi ja mennä jollekin saarelle jossa teille kerrotaan tehtävästänne enemmän?” Pyror sanoi. ”Juuri niin,” Zephyr sanoi. ”Loistavaa. Pääsenkö mukaan?” Pyror kysyi. ”Toki,” Iniko vastasi. ”Se jättää jäljelle enää kolme.” ”Öh, tuota, Iniko. Minusta sinä olet nyt vähän liiankin optimistinen.” Zephyr sanoi ”Miten sinä oikeasti luulet että täältä löytyisi Toia? Olen asunut täällä tuhansia vuosia. Minä jos kuka tiedän.” johon Pyror sanoi ”Olet väärässä. Minä tiedän täällä olevan Toia. Olen nähnyt ne. Niitä on minun tietääkseni kolme mutta enemmänkin voi olla.” ”Voi herran jestas.” Zephyr sanoi. ”Tämä tuntuu menevän vähän liiankin hyvin.” Niinpä he kolme poistuivat Zephyrin luolasta ja lähtivät kohti alla siintävää suota.

Luku 6Muokkaa

”No, missäs täällä niitä Toia on?” Zephyr kysyi. ”Ainoa asia mitä minä näen on suota, hyönteisiä ja… No, lisää suota.” Pyror huokaisi ja sanoi: ”Rauhoitu. Tämä suo on valtava, kyllä täällä ne ovat. Itse olen ne omin silmin nähnyt.” Zephyr otti Pyrorista kiinni ja katsoi tätä suoraan tämän Kanohi Kirilliin. ”Kuules nyt. Mahdollisuus että täältä löytyy Toia on yksi sadasta.” johon Iniko sanoi ”Rauhoitutaanpas. Minä uskon Pyroria.” Seuraava asia jonka he tajusivat oli se, että kolme Toaa lensi heidän ohi. ”Vauhtia nyt, Gali ja Onua. Jos Makutat pakenevat avainkiven kanssa niin se on hei hei, Mata Nui,” huusi puna-hopea Toa. Heillä oli niin kiire että he eivät kiinnittäneet mitään huomiota Inikoon, Zephyriin ja Pyroriin. ”No, uskotkos nyt?” Pyror kysyi Zephyriltä. ”Joo, uskon minä.” Nyt kun Zephyrkin uskoi suolla olevan Toia, niin matka sujui hyvin, lukuun ottamatta muutamia kiperiä tilanteita. ”Huoh, olen ihan poikki,” Zephyr sanoi. ”Levätään hetki” Pyror sanoi ”Kannatetaan.” He jäivät siihen, huomaamatta olentoa joka katseli heitä varjoista.

Luku 7Muokkaa

”Äkkiä ylös,” Iniko huusi. ”Tuolla varjoissa on joku ja se tulee kovaa vauhtia tännepäin.” Heillä ei ollut aikaa jäädä miettimään miten Iniko huomasi tunkeutujan niin nopesti. Olento hyppäsi heidän eteensä, katkaisten heidän pakotiensä. ”Keitä te olette? Mitä te oikein haette täältä Mata Nuin hylkäämästä paikasta?” olento kysyi. Se näytti Toalta, hänellä oli Kanohi Hau, ja hän oli sillä hetkellä erittäin äreänä. ”Rauhoitu, ” Zephyr sanoi ”Meillä on tehtävä ja etsimme täältä henkilöitä auttamaan meitä siinä.” Olento vastasi ”Tehtävä? Millainen tehtävä?” Zephyr selitti tehtävästä kaiken mitä tiesi. ”Ah, olisiko siintä apua jos Raudan Toa Ferro liittyisi teihin auttamaan teitä tehtävässänne? Ja pahoittelut äskeisestä. Tekin olisitte äreitä jos olisitte asuneet täällä kauemmin kuin jaksatte muistaa.” Ferro sanoi. ”Siitä olisi paljon apua. Ja ymmärrän kyllä. Tämä paikka panee väkisin hermot sekaisin” Iniko vastasi. Niin nelikko jatkoi matkaansa syvemmälle suolle.

Luku 8Muokkaa

Nyt Ferron liityttyä porukkaan he etsivät Kasvillisuuden Toa Plantaa, jonka Ferro oli kertonut tavanneensa aikaisemmin. ”Mutta, ” Ferro sanoi, ”En tiedä onko hän enää hengissä. Suo vaatii veronsa.” Iniko kysyi ”Millainen hän on?” Ferro vastasi: ”Hän on hieman, erikoinen.” ”Millä lailla?” Zephyr kysyi. ”Pian huomaatte itse. Tuolla hän on.” Ferro osoitti vähän kauemmas suolle jossa Toa seisoi omituinen teräase kädessään. ”Niin, tiedän kyllä.” Planta sanoi. ”Tuolla kauempana on Toia ja he etsivät minua. Parempi kai mennä tervehtimään,” hän sanoi. Maasta alkoi nousta kasveja, ne kietoutuivat Plantan jalkojen alle, muodostaen lautan jolla hän liikkui. ”Katsokaa, ” Ferro sanoi. ”Planta on tulossa tännepäin.” Seuraava asia jonka he tajusivat kasvien kietoutuvan heidän jalkojensa ympärille. ”Mitä!” Zephyr sanoi. ”Sinähän sanoit hänen olevan ystävällinen.” Hän ei kerennyt saada Ferron vastausta, sillä Planta saapui juuri sillä hetkellä heidän luokseen. Hänen haarniskansa oli sini-vihreä ja hänen naamionsa näytti Kaukau Nuvalta. ”Tiedän keitä olette.” Planta sanoi. ”Olette Toia nimiltänne Iniko, Zephyr, Pyror ja Ferro. Tulitte kysyäksenne minua liittymään joukkoonne. Vastaukseni on kyllä.” Pyror kysyi ”Ovatko nämä jalkaraudat tarpeelliset?” Planta vastasi: ”Olin juuri tulossa siihen. Liityn joukkoonne jos vapaudutte noista kasveista. En ota liittolaisikseni heikkoja Toia.” Pyror ja Ferro vapautuivat helposti käyttämällä apunaan elementti- ja fyysisiä voimiaan, Inikolla ja Zephyrillä oli lieviä vaikeuksia, mutta onnistuivat vapauttamaan itsensä. ”Hienoa,” Planta sanoi. ”Olen valmis liittymään teihin.

HahmotMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki