FANDOM

"Ahaa?"
-Lewa-Metru tarinassaan The Letru

Lewa-Metru
Lewa-Metru.uusi.jpeg
Toa
Arvonimi ilman ja Varjon toa
Ryhmä Toa Jusnim, Bio-Klaani
Koodinimi "Letru"
Naamio Mira
Välineet Pidennetty katana
Tilanne elossa

Lewa-Metru on ilman ja varjon toa. Koska toalla ei yleensä voi olla useampia elementtejä ja johtuen hänen muodonmuutostavastaan, hän ei voi hallita kaikkia varjon elementtiin liittyviä voimia.

HistoriaMuokkaa

SyntyMuokkaa

Lewa Nuva, joka muuntautui yhdessä muiden Toa-Nuvien kanssa mystisestä voimasta johtuen Tempare-Nuin saarella toa Nuva-Metruksi. He joutuivat pian taisteluun erään makutan voimat varastanutta Vortixxia, Rufkataa vastaan, mutta hän onnistui vangitsemaan Toa "Nuva-Metrut". Myöhemmin, koska he eivät tajunneet voimiaan, he vahingossa räjäyttivät hiukan tavallista vahvemmat Nova-räjähdyksensä vahingollisesti samaan aikaan, mistä johtuen Tempare-Nuin saari tuhoutui. Samalla "Nuva-Metrut" erosivat vanhoiksi Toa Nuviksi ja uusiksi Nuva-Metruiksi. Uusista toista ainoastaan Lewa-"Metrusta" tiedetään enemmän. Tämän jälkeen hän ainakin liittyi Bio-klaaniin, vaikkei vaikka unohti tämän lyhyeksi ajaksi.

MuodonmuutosMuokkaa

Myöhemmin, eräällä saarella hän hävisi taistelun "Mustaa hahmoa" vastaan, minkä jälkeen hän heräsi, muistinsa menettäneenä, tuntemattoman saaren rannalta. Siellä hän kohtasi makuta Pupujusraxin. Makuta yritti sulauttaa Lewa-Metrun itseensä, mutta hänen alkeellinen mielensä hävisi hiukan tavallista mahtavamman toan mielelle ja tuhoutui. Tämän jälkeen Lewa-Metru sai uuden kehon ja osan makuta-voimista, kuten muodonmuutoskyvyn ja osan varjon elementistä.

"The Letru"Muokkaa

Tämän jälkeen hän vaelteli pitkään ilman päämäärää, kunnes eräällä saarella hän joutui muutaman Oudon Olion vangitsemaksi. Hetken kuluttua hänet pelasti maanalaisesta vankilasta veden toa Idae, joka johdatti hänet Kuuden muun toan luokse. He veivät hänet Valon Veljekunnan tukikohtaan Näsdukille.

Hän oleskeli siellä jonkin aikaa, kunnes hänet ja Toa Jusnim komennettiin tehtävään eräälle saarelle. Siellä he kohtasivat makuta Gredidaxin, jonka he vaivoin vangitsivat protodermikseen. Seuraavaksi Lewa-Metru palasi takaisin Bio-Klaaniin.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki