FANDOM

Lewa/Matanui112
Lewa.png
Toa
Arvonimi Ilman Toa
Ryhmä Toa Nuva
Naamio Mirun(Jalo) muodossa oleva Miru Nuva
Välineet Ilmakatanat
Tilanne Elossa
Elementti Ilma

Me kaikki tunnemme Lewan, hilpeän ja vallattoman ilman toa matan/nuvan joka joutui Tren Kromin ruumiiseen viimeisen taistelun jälkeen. (Muuten, tuo otsikko ei tarkoita että lewa on minun lempinimi tai jotain sellaista vaan sitä, että tämä on minun Fanfic- juttu Lewasta.)
Lewa.seisoo.png

Historia Muokkaa

Lewa ja muut Toa Matat luotiin Artakhalla ja Hydraxon koulutti heidät. Paljon myöhemmin hän joutui Tren Kromin ruumiiseen niihin aikoihin kun Mata Nuin henki lensi Bara Magnalle elämän naamiossa Toa Mata- vaiheesta ja lopputarinasta saat kuulla Täältä. Kun mata nui palasi, hän siirsi Lewan takaisin omaan ruumiiseensa ja kokosi Toa Nuvat yhteen. Sitten Mata Nui loi uudelleen Toa Nuvat,he olivat nyt vahvempia ja heillä oli hieman muuttuneet maskit, mukautuvat haarniskat olivat muuttuneet pysyviksi haarniskoiksi jotka olivat kestävämmät, mutta muistuttivat ihan vähän vanhojen haarniskojen ja vielä vanhempien haarniskojen risteytykseltä. Heidän kokonsa pieneni Suurinpiirtein samaan kuin Toa Hordikoilla. Se tehtiin sen takia että mata nuin ruumis piti saada takaisin Mata Nuin hengelle ja Teridax piti tuhota lopullisesti. Myöhemmin heidät kivetettiin Teridaxin toimesta ja Onua ja Pohatu muuttuivat turagoiksi. Siitä kauan eteenpäin Sanaw, Onua ja Pohatu herättivät heidät ja he keräsivät av-kivet ja saivat alkuperäiset nuva-haarniskat takaisin ja liittyivät Toa Ordakhan kanssa pimeyden sotaan.

Lewa lentää.png

Lewa lentää.

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Lewa hallitsee ilman elementtiä, johon liittyy että hän voi liitää,lentää,luoda tuulta ja pyörremyrskyjä.
  • Välineet:Lewalla on uudenlaiset ilmakatanat jotka sopivat paremmin hänen uuteen haarniskaansa ja muistuttavat ensimmäisen nuva- haarniskan katanoita mutta hän pitää yleensä vain yhtä katanaa kädessään kun ei lennä.
  • Naamio: Lewan aiemmista naamioista löydätte Täältä. Nykyisin hän kuitenkin pitää samanlaista Mirua kuin Tanma. Todellisuudessa se ei ole vain Miru vaan Miru nuva joka on Mirun muodossa.

Tilastot Muokkaa

Niinkuin huomaatte, Lewan voimat ovat lisääntyneet roimasti.

Voima: 25/50
 
Ketteryys: 36/50
 
Sitkeys: 31/50
 
Älykkyys: 29/50

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki