FANDOM

Mavathi
Ei kuvaa.png
Toa
Arvonimi Ilman Toa
Ryhmä Toa Hawa
Naamio Tuntematon
Välineet Katana-miekka
Tilanne Elossa
Elementti Ilma

Mavathi on Toa Hawa -tiimin jäsen, Ilman Toa Hawa Nuin saarella.

ElämäkertaMuokkaa

Mavathin varhaisemmista ajoista ei tiedetä mitään. Hawa Nuin ensimmäisen vapaussodan, jossa Toa Nasatren johtama Kaikkien aikojen tiimi vapautti Hawa Nuin, jälkeen tiimin jäsenet lähtivät eri saarille. Nasatre jäi Hawa Nuille ja luovutti Toa-voimansa luodakseen uuden Toa-tiimin, Toa Hawat, muiden tehdessä samoin toisilla saarilla.

Kuusi Matorania, joista Nasatre teki Toia, olivat Mavathi, johtaja Slitre, Vima, Eltraa, Kavani ja Mauti. Toisensa aiemminkin tunteneet henkilöt muodostivat Toa Hawa -tiimin. Vuosien kuluessa tiimi kamppaili Hawa Nuin puolesta.

Näinä aikoina Mavathi oli luonteeltaan erilainen - hän ei epäillyt kuten nykyään. Noin sata vuotta sitten hän oli kuitenkin muuttunut. Hän oli luottanut erääseen Maan Toaan, joka myöhemmin liittyi Pimeyden Metsästäjiin ja tappoi Mavathin hyvän ystävän. Ennen kuin Mavathi ehti tehdä mitään, hän oli paennut Odinalle Kanohi Kualsin avulla. Koska kukaan ei ollut osannut epäillä, Mavathi alkoi nyt epäilemään kaikkea.

Myöhemmin Pimeyden Metsästäjät hyökkäsivät läheisen Kasvillisuuden saaren Varjo-Matoranien kanssa Hawa Nuille viedäkseen jäsenen aikoinaan tappaneen Nasatren. Joukko heitä murtautui tämän torniin, mutta Toa Hawat olivat heitä vastassa. Lopulta Toat hävisivät ja nämä Metsästäjät pakenivat Nasatre mukanaan, huomaamattaan Katalmun (Turagan oikea käsi) seuraamina tukikohtaansa Kasvillisuuden saarelle.

Toat eivät olleet kuitenkaan kuolleet, vaan pyörtyneet. He eivät tienneet Kasvillisuuden saaren tukikohdasta, eivätkä siten voineet lähteä pelastusretkelle. Siksi he lähtivät Le-Hawaan tutkimaan sen satamaa mahdollisia lähdön merkkejä varten. Kun Katalmu palasi, pari Fusilla ratsastanutta Ga-Matorania toivat Toille tiedon Nasatren olinpaikasta.

LuonneMuokkaa

Mavathi on hyvin epäileväinen ja pessimistinen. Hän ei luota itseensä eikä toisiin, mikä tekee hänestä heikon taistelussa.

KyvytMuokkaa

  • Taidot: Mavathi ei ole kovin vahva fyysisesti ja hänen luonteensa vuoksi hän on keskivertoa heikompi Toa.
  • Voimat: Mavathi hallitsee Ilman elementtiä.
  • Välineet: Mavathi kantaa katana-miekkaa, josta hän voi myös kanavoida voimiaan.
  • Naamio: Mavathin naamio on tuntematon.

EsiintymisetMuokkaa

Vapaussankarien hahmot
Matoran
Katalmu | Viento | Kontha
Toa Hawa
Slitre | Vima | Eltraa | Mavathi | Kavani | Mauti

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki