FANDOM

Moik
Matoran
Ei kuvaa
Ryhmä Ba-Matoranit
Ammatti Tutkija
Naamio Pakari
Toa
Ei kuvaa
Ryhmä Ei ole
Arvonimi Painovoiman Toa
Elementti Painovoima
Naamio Pakari (Aiemmin), Pogoh
Välineet Painovoimaterä
Tilanne Elossa

Moik on entinen Ba-Matoran Eteläiseltä mantereelta ja on nykyään Painovoiman Toa.

Elämänkerta Muokkaa

Matoran Muokkaa

Moik asui Eteläisellä Mantereella ja tunsi sieltä paljon väkeä. Hän kerran tapasi Horpedin ja kaksikko joutui taisteluun Rahien kanssa. Moik käytti nokkeluuttaan ja hyppäsi, yhden Rahin päälle, saaden sen tajuttomaksi. Horped käytti Kivivoimiaan ja löi yhtä Rahia. Se ei pitänyt ja lähti lentoon. Kolmas tosin oli suuri ja ainakin viisi päätä pitempi, kuin Moik. Moik tosin meni Rahin selkään ja Horped heitti hänelle keppinsä ja Moik löi Rahia. Se kaatui maahan. Sen jälkeen Horped antoi Moikille kartan, minkä avulla löytäisi Toa-kiven.

Toa-kivien etsintä Muokkaa

Moik lähti etsimään Toa-kiveä vuorilta, missä oli myös kuulemma Jään Elementtikivi. Moikia ei kiinnostanut elementtikivi, vaan Toa-kivi. Hän löysi vuoren suulta aseen, mikä näytti joltain miekalta. Moik otti sen mukaansa, ruveten käyttämään tätä asetta. Vuoren huipulta Moik löysi Toa-kiven, mikä muutti hänet Toaksi ja parantelin aseen.

Toa Muokkaa

Tullessaan alas vuorelta, Moik kaatui ja hänen Pakarinsa meni rikki. Moik rupesi etsimään uutta naamiota.

Toa-naamion etsintä Muokkaa

Moik lähti Eteläiseltä Mantereelta Karzahnia kohti, koska hän oli kuullut paikan tarinat. Hän toivoi löytävänsä Karzahnin ja kukistavansa hänet. Tullessaan paikalle, hän näki Matoraneja, jotka olivat kivettyneet. Moik huomasi yhdellä olevan naamion ja otti sen. Hän kokeili sitä, mutta se ei toiminut. Moik piti sen silti. Pian hän huomasi olevansa paikan joen lähellä. Sieltä tuli joitan Raheja, jotka rupesivat syömään Moikin naamiota. Moik laittoi siihen omaa voimaansa, mutta Rahit söivät sitä silti. Pian kuitenkin Moik käytti Painovoimiansa ja vahingossa hän laittoi kaikki avaruuteen. Siellä jotkut Raheista ja naamio fuusioituivat. Moik laski naamion ja huomasi, että siitä oli tullut Rahien naamio. Hän rupesi käyttämään sitä.

Paluu Mantereelle Muokkaa

Moik aikoi palata Mantereelleen, kunnes hän huomasi Talirksonin. Moik rupesi taistelemaan häntä vastaan, mutta Talirkson ampui häntä ja Moik tippui veteen. Ei tiedetä, selvisikö hän.

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Moik kuitenkin selvisi ja huomasi olleensa vedessä viikkoja. Teridax oli vallannut universumin ja Moik lähti etsimään itselleen tiimitovereita. Moik tapasi Kongubossin, jotka olivat saartaneet Rahkshit. Moik tuli auttamaan Ilman Toaa, mutta jäi alakynteen. Rahkshien viedessä häntä ja Kongubossia, Moik huomasi, että Rahkshit olivat hypnotisoitu.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Moik on hyvin nokkela ja osaa käyttää älyään tarpeen vaatiessa.
  • Voimat: Ollessaan Matoran, Moikilla oli Painovoiman voima, mutta hän ei voinut käyttää sitä. Koska hän muuttui Toaksi, Moik pystyy nyt hallitsemaan voimiaan.
  • Naamio: Moik käytti ennen Voimatonta Pakaria. Kun hän muuttui Toaksi, Naamio muuttui suureksi. Se kuitenkin meni rikki. Myöhemmin Moik otti Pogohin naamiokseen.
  • Välineet: Moik huomasi vuoren juurella miekan ja hän rupesi käyttämään sitä. Se oli Painovoimaterä. Muuttuessaan Toaksi, myös miekka uusiutui. Siitä tuli Moikin väline.

Esiintymiset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki