FANDOM

Mortahty
Ei kuvaa
Makuta
Määrätty sijainti Nivada Nui
Naamio Ei tiedossa
Välineet Kaksoisteräinen salamakeihäs
Tilanne Ei tiedossa

Mortahty on Makuta, joka on erotettu Makutan Veljeskunnasta, varastaessaan Zakazilta Semortingin Varjosmaragdin, joka tummui heti Mortahtyn koskettua siihen. Nykyään hän kuljeskelee Antidermiksenä menettäeen ruumiinsa taistelussa Toa Qurfinnejä vastaan.

Varhaiselämä Makutana Muokkaa

Mortahtyn aisaparina toimi Chirox, jonka Mortahty petti jättämällä Chiroxin ja Spiriahin Zakazilla pulaan, paeten itse paikalta. Mortahty tapasi samoina työvuosina Semortingin, joka omisti Varjosmaragdin, jonka Mortahty halusi. Hän huijasi Varjo-Matoran Neferwoodin kanssa Semortingin erääseen kuppilaan, jossa Neverwood juotti Semortingin tokkuraiseksi (juomassa oli nukutuslääkettä), ja he veivät Semortingin luolaan, jossa Neverfood varasti Semortingin toisen aseen. He pakenivat paikalta Varjosmaragdi mukanaan, ja tapasivat Spriahin ja Chiroxin, jotka uhkasivat tapattaa Teridaxin avulla heidät. Tämän jälkeen joukko Skakdeja ja Tornoseja hyökkäsivät heidän kimppuunsa. Morthaty avasi kanavoimalla salamavoimiaan tien, itselleen ja Neverwoodille, jolloin he pääsivät pakoon.

Pako Muokkaa

Mortahty jätti Spriahin ja Chiroxin Zakazille, ja pakeni laivalla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki