FANDOM

Mystery Nui
Saari
Paikat Po-kylä, Suva-Nui, Metru-kaupunki, Tulivuorikylä, Viidakkokylä, Satama, Ma Wet, Kaivoskaupunki
Asukkaat Matoranit
Sijainti Matoran-maailma
Tilanne Tuhoutunut

Mystery Nui on suuri saari Matoran-universumissa. Saarella on pieniä Matoran kyliä ja BioKlaanilaisten rakentamaa teknologiaa kuten kaupunkia. Saarella on Suva-Nui, saaren tärkein paikka ja siellä on myös teleportti. Mystery Nuin saari tunnetaan nykyisin Avra Nuin saarena.

Historia Muokkaa

Mystery Nuin menneisyydestä ei ole paljoa tietoa ennen VarjoUmbran tuloa. Ainakin se tiedetään että saarella oli Weartax-sota joka johtui siitä ettei saari ollut suostunut Bitilin valvontaan. Makuta päästi saarelle valloilleen luomuksensa Weartaxit, hämähäkit jotka saavat Visorakit tutisemaan. Näytti siltä ettei Matoraneilla olisi mitään mahdollisuutta hämähäkkejä vastaan kun Mata Nuin Ritarikunta lähetti agenttinsa Toa Nuruka Mangain auttamaan sodassa. Toa auttoi Matoraneja ja sota voitettiin jolloin saari säilytti itsenäisyytensä.

Vähän aikaa sitten VarjoUmbra niminen Makuta on alkanut terrorisoimaan saarta. Hän on ottanut läheisen kalliosaaren omaksi tukikohdakseen ja luonut Raheja kuten Hypnoraptorin ja Lentävän myrkkykäärmeen tuhoamaan saarta. Makutan viimeisin teko oli Ulottuvuusporttitykkiä apuna käyttäen hakea toisesta ulottuvuudesta viidestä Toasta koostuva Varjon Toa-tiimi. Toat hyökkäsivät saarelle käyttäen apunaan Rahksheja. He menivät Po-kylään ja varastivat sieltä Toa-kiven ja tappoivat paljon kyläläisiä. VarjoUmbra loi tästä kivestä Bititaxin.

Paikat Muokkaa

Suva-NuiMuokkaa

Saaren keskus jossa Turagat kävivät lukemassa ennustuksia ja pyhiä kirjoituksia Matoranien kanssa. Nykyisin Suva-Nuin ympärille perustettiin mahtava linnoitus.

Suuri teleporttiMuokkaa

Teleporttilaite jonka Bioklaanin agentit rakensivat saarelle. Teleportin kautta monet Toat päätyivät saarelle.

Suuri linnoitusMuokkaa

Toa Ehryen, Velikan ja Tehutin aloittama linnoitus jota Toat ja Matoranit kunnostivat VarjoUmbraa vastaan.

Metru-kaupunkiMuokkaa

Saaren osa jossa sijaitsee saaren teknologia ja jossa asuu paljon Matoraneja.

Ma Wetin tunneliverkostoMuokkaa

Ortonien tekemä tunneliverkosto joka yhdistää saaren muihin Matoran-universumin saariin. Siellä sijaitsee myös Kaivoskaupunki.

KaivoskaupunkiMuokkaa

Salaman ja Maan Matoranien, yhdessä Ortonien kanssa, asuttama kaupunki jossa on paljon kaivostoimintaa.

TulivuorikyläMuokkaa

Tulivuoren rinteessä sijainnut kylä jossa Tulen ja Plasman Matoranit asuivat. Kylässä oli Toa-Suva ja se hautautui tulivuoren laavan alle kun Zyglakit taistelivat Toia vastaan. Kylän lähellä olevasta rinteestä löytyi Vo-kivi.

ViidakkokyläMuokkaa

Ilman ja Kasvillisuuden Matoranien asuttama kylä jonne Hypnoraptor hyökkäsi, mutta jonka Deleva ja Umbra onnistuivat pelastamaan.

SatamaMuokkaa

Matoran kalastajien asuttama satama jossa sijaitsee Mystery Nuin laivat ja veneet.

Asukkaat Muokkaa

Saarella asuu Matoraneja melkein kaikista kanoonisista elementeistä. Saaren Matoranit olivat jakautuneet asumaan eripuolille saarta ja olivat itsenäisiä. Saarella oli myös kaksi Turagaa joista toinen, kiven Turaga kuoli Radiakin tekemään miinaan.

Painovoiman ja Kiven Matoranit asuivat Po-kylässä, aavikolla lähellä satamaa.

Kasvillisuuden ja Ilman Matornit asuvat Viidakkokylässä.

Mielenvoimien, Jään, Äänen, Veden, Raudan ja Magnetismin Matoranit asuvat Metru-kaupungissa.

Tulen ja Plasman Matoranit asuivat Tulivuorikylässä.

Maan ja Salaman Matoranit asuvat maan alla, Ma Wetin tunneleihin perustetussa Kaivoskaupungissa, kaivaen protodermistä.

Saaren asukkaat pakenivat Toa Olmakin luomasta Ulottuvuusportista Metru Nuille VarjoUmbran ja Umbran taistellessa toisiaan vastaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki