FANDOM

Matoran
Arvonimi Johtoryhmän jäsen: nro 6
Alkuperäinen Ryhmä Nivan päättäjät
Naamio Suuri Zatth
Välineet Katana, kanoka-laukaisin
Tilanne Muuttunut Toaksi
Ääntäminen Nid-di
Toa
Arvonimi Ilman Toa
Alkuperäinen Ryhmä Nuin Puolustuskunta
Naamio Suuri Volitak
Välineet Fobia miekka
Tilanne Haavoittunut vakavasti
Ääntäminen Nid-di

Niddi oli vaikutusvaltainen päättäjä Matoranina ollessa Le-Nivassa. Niddi taisteli Lhikanin johtamassa 3000 Toan rinnalla. Hän löysi neljä Toa-kiveä, mutta kaikki eri saarilta. Nämä hän piilotti eri paikkoihin, mutta kolme samalle saarelle, ja yhden eri saarelle. Toa Niddi oli uljas taistelussa. Hän kuului lopulta 3000 Toasta jääneeseen seitsemään Toaan, jotka ryhtyivät Odinan etelä rannikolle, Artakha Turagan pyynnöstä. Lopulta vain kolme heistä jäi henkiin.

MatoranMuokkaa

Niddi oli Matoranina erittäin huumoritajuinen, jonka takia hänet erotettiinkin Nivan Päättäjistä. Hänellä oli kolme ystävää, joihin lukeutui Denon. Kuullessaan Denonin lähdöstä Odinalle, hän lähti perään, mutta päätyikin laivan miehistön pettämiksi. Tätä tietä hän joutui aina kohti Steltiä, mutta sidottuna. Hänellä ei ollut mitään siellä. Hänen Katanansa oli heitetty veteen, lähellä Voya Nuita. Hänet myytin Steltiläisille, vaihdossa neljään huonokuntoiseen matoraniin. Hän vapautui suuren Po-Le-Ko-liiton laivojen saavuttua. He olivat saaneet tietää että Onu-Ta-Ga-liitto oli pystyttänyt sotilasleirit saaren koillis-osaan. Harmillisesti laivat saapuivat länteen. Hänet pelastettiin, kun Po-matoranit iskivät vasaroillaan ne köydet katki. Niddi löysi taistelussa (tosin haavoittuneena), Steltin luolasta hohtavan vihreän kiven. Hän löysi luolasta myös valkoisen kiven, ja erään laittee, jota hän luuli Teleportiksi. Hän työnsi kiven siihen, ja tunsi lennähtävän taaksepäin, juuri kun oli vetämäisillään uutta katanaansa selästä. Hän huomasi, että hänen vieressään oli suuri Fobia Miekka. Niddi huomasi olevansa Toan mittainen. Miekkansa hän otti, ja laittoi selkäänsä.

ToaMuokkaa

Niddi lähti muututtuaan Toaksi, kohti Steltiä, jossa Rhotukat ja Kanoka-kiekot lentelivät ympäriinsä. Hän epäili Po-Le-Kon pettäneen hänet, sillä Visorak-laumat tulittivat Sidorakin-lajia, ja Onu-Ta-Ga-liittoa. Niddi lähti, epäröimättä kohti vihollisen tukikohtaa, kädet ylhäällä. Siellä se oli, vihollisen johtaja, joka ei ollut Matoran, vaan Nemes. Nemes pidätti tämän, mutta Niddi ehdotti liittymistään heihin, selittäen kaiken, mitä tapahtui. Näin Niddistä tuli puolueeton, pian, kun vihollisen joukot vyöryivät bunkkeriin. Nemes, Niddi ja joitain matoraneja pakenivat. Nemes kertoi hänelle Nuin Puolustuskunnasta, kossa hän toimi. Niddi liittyi tähän, tietämättän mikä seikkailu tulisi eteen...

Nuin Puolustuskunta Muokkaa

Hän lähti eräällä laivallaan, Nemesin kanssa kohti Voya Nuita. He liikkuivat nopeasti, sillä kylä, nimeltä Mahri Nui, joka oli Voya Nuilla, oli uponnut. Nynrah, nimeltä Wegering, toimitti imu-aaltoja laivaa kohti. Joitkin matoranit puhalsivat torviin, ja imua kovennettiin. Näin Niddi liitettiin Puolustuskuntaan.

Hyökkäys linnaan Muokkaa

Voya Nuin saarilinnaan hyökättiin muutaman kuukauden kuluttua. Zyglakit puhkoivat monia laivoja, joten Kalmahin miehistö, ei päässyt pitkälle. Seuraavaksi otettiin mukaan myös mustekalat, ja hyökättiin myös ilmasta. Eräät Nemesin kokeiden tuloksista siivet, ja torahampaat saaneet Fikout hyökkäsivät. Linna vallattiin aina muurin kaakkoisosaan, jossa muodostettiin vastahyökkäys. Niddi taisteli itsensä Semortingin ja salaisen johtajan kanssa Kalmahia vastaan. Taistelussa johtaja iskettiin seinään, Niddiltä lyötiin jalat alta, ja Semorting taisteli yksin. Myöhemmin Marenin, Sagen ja Garuus pelastivat heidät. Semorting sai karkotettua Sagenin avulla Kalmahin pois.

Zyglakien tehtävällä Muokkaa

Niddi taisteli myöhemmin Garuusin ja Zyglagien rinnalla Pimeyden Metsästäjiä vastaan.

Luonne ja voimatMuokkaa

Niddi hallitsee ilmaa, ja voi luoda haposta melkein kaikkea. Niddi on luonteeltaan ystävällinen, ja joskus ärsyttävä. Hän myös on joidenkin mielestä hieman liian vastahakoinen tehtäviään vastaan, sekä käskyjä. Hän tappaa mieluummin kuin antaa viholliselle armoa. Tämän takia monet eivät puhuttele häntä Toa Niddiksi, vaan pelkäksi Niddiksi.

Voima: 10/50
 
Ketteryys: 13/50
 
Sitkeys: 13/50
 
Älykkyys: 11/50

Nuin puolustuskunta
Jäsenet
Lefo | Wegering | Semorting | Niddi |Pokor | Garuus
Palvelijat
Nambor | Marenin | Sagen | Nemes

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki