FANDOM

"Tuhansia vuosia olen piileskellyt, kooten armeijaa, himoiten kostoa."
-Makuta Nidrek, Fabokin Piiritys
Nidrek
Nidrek
Makuta
Määrätty sijainti Fabok
Naamio Suuri Felnas
Välineet Minikatanat, miekka
Tilanne Elossa

Nidrek on naispuolinen aiempi Fabokin Makuta ja Makutan veljeskunnan jäsen.

ElämäkertaMuokkaa

Suuri henki Mata Nui loi Nidrekin ja muut Makutat Eteläisillä saarilla. Nidrekistä tuli myös Makutan veljeskunnan jäsen. Tuhansien vuosien ajan hän loi erilaisia Raheja asuttamaan universumia. Hänet myös määrättiin valvomaan Fabokin saarta.

Makuta Teridaxin kapinoidessa Miserixiä vastaan Nidrek asettui Miserixin puolelle pitäen Teridaxin suunnitelmaa liian vaarallisena. Heidän jäätyään vähemmistöksi myös Nidrek siirtyi Teridaxin puolelle. Tämä kuitenkin määräsi kaikki Miserixin puolella olleet tapettaviksi. Niinpä Nidrek joutui lavastamaan kuolemansa.

Hän piileskeli tuhansia vuosia. Nidrek kokosi yhteen lukuisia hylkiöitä, kuten Zyglakeja, vaarallisia sota-Raheja, entisiä Kuuden kuningaskunnan liiton sotilaita ja monia muita. Lopulta hänellä oli komennossaan tai liittolaisina kymmeniä olentoja ympäri universumia, toimimassa salassa ja toteuttamassa kaikki hänen käskynsä. Kukaan ei kuitenkaan koskaan saanut tietää Nidrekin elävän ja olevan näin monen olennon liittolainen. Nidrek oli päättänyt vielä kerran kostaa veljeskunnalle.

Vastikään Nidrek lähetti Visorakinsa hyökkäämään Zhatsin Salamasaarelle luutnanttinsa GeeVeen johdolla. Hän itse otti saaren Turagan, Natholin, muodon ja purjehti pienellä aluksella läheiselle Fabokin saarelle. Tietäen, että Nathol ja Fabokin Turaga Furek olivat kerran olleet samassa Toa-tiimissä, hän onnistui uskottelemaan tälle todella olevansa Nathol. Hän myös loi illuusion Natholin henkitähdestä Fabokin taivaalla.

Seuraavana päivänä saapumisensa jälkeen Nidrek ja Furek menivät mietiskelemään saaren pääkylän Kiniin. Yllättäen paikalle saapuivat Toa Wotorok, Ju-Matoran Platu ja Gahlok Va Padu-vuoren huipulta tulevan muinaisen putken kautta. Nidrek onnistui vain vaivoin pidättelemään inhonsa Toaa ja Matorania kohtaan ja yllätyksensä Gahlok Van näkemisestä. Kukaan paikalla olevista ei kuitenkaan tuolloin huomannut mitään epäilyttävää.

Pian saaren valtausta yrittävät Pimeyden Metsästäjät hyökkäsivät kylään. Nidrek taisteli hetken heitä vastaan pitääkseen yllä huijaustaan, mutta antoi pian lyödä itsensä pois taistelusta. Kaikesta huolimatta Pimeyden Metsästäjät voitettiin ja vangittiin vanhaan vankilaan kylän laitamille.

Illalla Nidrek kertoi menevänsä kuulustelemaan Pimeyden Metäsästäjiä vankilaan. Hän vapautti nämä hajottamisvoimillaan, muta heidän aikoessaan lähteä Eliminator saapui paikalle räjäyttämällä seinään aukon. Metsästäjät tainnuttivat tämän ja Nidrek johti karkurit metsään. Heidän päästyään kyllin kauas Nidrek muutti ulkomuotonsa Natholin muodosta pieneen Makuta-muotoonsa. Kerrottuaan henkilöllisyytensä Creeperille, Metsästäjäjoukon johtajalle, hän johdatti nämä takaisin pääkylään. Nidrek vei heidät Kiniin ja kertoi sieltä lähtevästä tunnelista. Joukko meni tunnelia pitkin tarkkailutorniin, mistä he puolestaan lähtivät Pohjoiseen linnoituskylään vapauttamaan vangitun Pimeyden Metsästäjän.

Nelikko kuitenkin kohtasi kylässä asuvat Matoranit, jotka yrittivät estää näitä menemästä vankilaan vapauttamaan Metsästäjää. Pian Matoranien avuksi saapui myös joukko Eteläisen kylän asukkaita. Nidrek kuitenkin onnistui heittämään pyöremyrskyvoimillaan hän vastaan taistelevan Gahlok Van kauemmas ja heikentämään muita taistelijoita nälkävoimillaan. He pääsivät jatkamaan kulkuaan, mutta päästyään vankilaan he näkivät Botarin vievän Metsästäjän pois. Sitten Nidrek teleporttasi kolme Pimeyden Metsästäjää pois vankilasta suunnittelua varten.

LuonneMuokkaa

Nidrek ei ole koskaan pitänyt Matoraneista, Toista tai Turagoista, eikä siksi pitänyt veljeskunnassa ollessaan näiden suojelemisesta. Nidrek ei myöskään pidä turhien riskien ottamisesta. Hän on muiden Makutojen tapaan itsevarma ja ylimielinen. Hän myös himoitsee kostoa erottamisensa takia.

KyvytMuokkaa

  • Taidot: Nidrek oli taitava luomaan isoja sota-Raheja, ja hänellä onkin nykyisin joukoissaan monia omia luomuksiaan. Hän on myös hyvä näyttelijä, ja käyttää telepatiaa hyvin, minkä vuoksi hän on taitava esiintymään muina.
  • Voimat: Nidrek hallitsee kaikkia 42 Kraata-voimaa ja varjoa. Hänellä on myös kyky käyttää varjon elementtiä.
  • Naamio: Nidrek kantaa Suurta Felnasia, Häiriön naamiota, jolla hän voi vaikuttaa muiden Elementaalivoimiin.
  • Välineet: Esiintyessään Natholina Nidrek kantoi samanlaista sauvaa kuin tämäkin. Makutamaisessa muodossaan hänellä on kaksi pientä katanaa ja miekka.

EsiintymisetMuokkaa

Ulxelaser Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki