FANDOM

Onoka on kiven ja maan Toa. Häntä ei luotu Toana. Hän oli Onu-matoran.

Onoka
Onoka2.png
Toa
Arvonimi Kiven ja Maan Toa
Ryhmä Ei tiedossa
Naamio Hopean Hydraxonin naamion muodossa oleva naamio
Välineet Energiamiekka
Tilanne Elossa
Elementti Kivi ja maa

Historia Muokkaa

Onoka113.png

Onoka tekee maanjäristyksen.

Onoka oli töissä kaivoksilla Mata nuilla kunnes se tuhoutui ja hän pakeni Lewan Onuan ja Pohatun mukana kuten muutkin Onu-Po-matoralaiset. Toat kuljettivat heitä toa kanistereissa mutta siinä meni kauan koska heitä oli paljon. Muut matoranit vietiin toisille saarille. Kun he olivat turvassa, Onua kertoi valitsevansa seuraavan maan toan heidän joukostaan. Lewa ja pohatu lähtivät hakemaan omien kyliensä asukkaita, Le-matoranit kulkivat gukkolinnuilla ja aluksilla. Onua ja Pohatu olivat vieneet kansansa samaan paikkaan ja ajan myötä kaikista oli tullut Vain Onu-Po- matoralaisia. He valitsivat yhden monien joukosta. Onoka valittiin. Pohatu ja Onua antoivat mystisillä säteillä voimat Onokalle. Siinä vaiheessa Pohatu ja Onua muuttuivat turagoiksi.
Onoka112.png

Onoka tapasi muut uusista toista, jään, veden, tulen ja ilman toat kokoontumisella Karda nuilla. He olivat tiimi mutta tulen, veden, ja ilman toat kuolivat yrittäessään tappaa erästä kaikilla elementaali ja kraatavoimilla varustettua hirviötä, ja jään toasta ja Onokasta tuli tiimi, koska he voittivat lopulta hirviön. Onoka oli kerran tuhoamassa erästä suurta hirviötä nimeltä Renek mutta hän ei voittanut koska tuli suuri pimennys ja hän heräsi oudossa säiliössä. Hänet oli kiinnitety putkiin ja hänellä oli uusi hopeinen kanohi ja hänen haarniskansa oli muuttunut mustasta mustanhopeaksi. Lisäksi hän otti karatessaan säiliöstä energiamiekan mukaansa

Myöhemmin hän ja jään toa menivät tekemään tehtävää Poha nuille jossa oli ongelmana se että eräs icaraxin seuraaja oli saanut käsinsä varjojen naamion ja oli aloittanut hirmuvallan saarella ja orjuuttanut matoraneja ja luonut raheja jotka tuhosivat kaupunkeja. He tapasivat Tanman, valon toan siellä ja ottivat hänet mukaan tehtävään. Onoka tuhosi raheja kevyesti energiamiekallaan kuten jään toakin. Sitten kun tuli aika tappaa isompi rahi jolla oli elementaalivoimia niin jään toa päätyi vangittuna makutan tukikohtaan mutta Onoka ja Tanma voittivat lopulta rahin. Kun he selvisivät makutan tukikohtaan he rupesivat taistelemaan häntä vastaan. Tanma käytti valovoimiaan makutaan ja Onoka vapautti jään toan. Lopulta Makuta jäi alakynteen kolmea toaa vastaan ja kuoli. Tanma jäi saaren toaksi ja Onoka ja toinen toa lähtivät kotisaarelleen Metru nuille.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Onoka omaa suuren nopeuden ja voiman, lisäksi hänen naamiovoimansa avulla pystyy mutatoimaan esineen tai vihollisen joksikin heikommaksi.
  • Välineet: Onokalla on miekka mihin hän voi purkaa energiansa ja iskeä sillä tappavia iskuja. Iskemällä maahan sillä voi tehdä pieniä maanjäristyksiä. Hänellä on tavallisen hydraxonin naamion näköinen hopea kanohi jossa on mutatoinnin naamiovoima. Aijemmin hänellä oli pakarin näköinen musta kanohi ja ketjujen päässä olevat vasarat. Onokalla on myös muutoksen jälkeen osittain hopeinen haarniska.

Luonne Muokkaa

Onoka on ystävällinen matoraneja kohtaan ja kunnioittaa turagoita mutta suorittaessaan tehtävää hä haluaa sen pois tieltä niin äkkiä kuin on mahdollista. Jos hän näkee haavoittuneen vihollisen, hän ei tapa tuota vaikka se olisi helppoa.

'

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki