FANDOM

Padu-vuori
Ei kuvaa.png
Paikka
Asukkaat {{{p-asukkaat}}}
Sijainti {{{p-sijainti}}}
Tilanne Olemassa

Padu-vuori on Fabokilla sijaitseva vuori.

HistoriaMuokkaa

Padu-vuori on ollut olemassa aina Fabokin saaren syntymän jälkeen. Sen historiasta ei nykyisin tiedetä juuri mitään.

Maaperä ja ilmastoMuokkaa

Padu-vuori on suurimmaksi osaksi lumen peitossa. Vuorella on suuret lumimyrskyt ja siellä on hyvin vaarallista. Vuoren sisäpuolella on joitain luolia, mutta niitä ei olla tarkemmin tutkittu.

KöysiratahissitMuokkaa

Matoranen asutettua saaren ja heidän perustettuaan neljä kylää, Padu-vuorelle tehtiin kylien välisen liikenteen helpottamiseksi neljä köysiratahissiä, joiden toinen pää on jossaki neljästä kylästä ja toinen pää vuoren huipulla. Hissien rakentamisen jälkeen huipulle muutti muutama Matoran, jotka ohjaavat hissejä.

Vastikään saaren itäisen kylän tuhouduttua, sen osan käysirata katkesi. Jälkeenpäin saarelle hyökäneet Pimeyden Metsästäjät katkaisivat kaikki köysiratahissit, joten Padu-vuoren kautta kulkeva liikenne on tällä hetkellä poikki.

AsukkaatMuokkaa

MatoranMuokkaa

Vuoren huipulla asuu muutamia Ko- ja De-Matoraneja valvomassa köysiratahissien liikennettä. Heidän tilannteensa on tunematon, koska Pimeyden Metsästäjät hyökkäsivät huipun valvonta-asemalla vastikään.

RahiMuokkaa

Vuorella asuu monia kylmiin oloihin sopeutuneita Raheja, kuten jäälepakoita ja Muakoita.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki