FANDOM

Platu
Platu.jpg
Matoran
Ryhmä Ju-Matoran
Arvonimi Fabokin puolustusryhmäläisten johtaja
Työ Vartija
Naamio Jalo Matatu
Tilanne Elossa

Platu on Fabokilla asuva Kasvillisuuden Matoran, joka on myös Turaga Furekin oikeanpuoleinen Matoran.

ElämäkertaMuokkaa

Platun historia ulottuu aina Matoran-sisällissodan jälkeiseen aikaan saakka, jolloin Makuta Nidrek määrättiin valvomaan Fabokia. Platu ei pitänyt saaren asukkaita määräilevästä Nidrekistä, ja päätti häätää tämän pois saarelta muutaman muun Matoranin avulla. He eivät kuitenkaan onnistuneet, ja heidät heitettiin Fabokin synkimpään tyrmään.

Siellä he viruivat muutaman vuoden, kunnes Nidrek sattui kuolemaan eräällä tehtävällä. Tuolloin he pakenivat pois, koska saarelle määrrätty uusi Makuta Pakurak ei viitsinyt valvoa saarta tai sen asukkaita kovin tarkoin, joten hän ei tiennyt Platun ja toisten paosta. Päästyään vankilasta Turaga Furek valitsi Platun oikeanpuoleiseksi Matoranikseen, ja Platu perusti virallisesti Fabokin puolustusryhmäläiset -nimisen suojeluryhmän, jonka tarkoitus oli suojella saarta ja sen asukkaita Raheilta. Hänestä tehtiin myös ryhmän johtaja.

Kerran saarelle ilmestyi pitkä, Toamainen Wotorokiksi itseään kutsuva olento. Hän väitti olleensa kerran Toa, mutta vahingoittunut pahasti taistelussa ja joutunut Pimeyden Metsästäjien korjaamaksi. Hän oli kuitenkin onnistunut karkaamaan heidän tukikohdastaan ja etsi nyt syrjäistä saarta, jonne voisi jäädä suojelemaan Matoraneja. Platu ei luottanut häneen täysin, mutta Turaga Furek uskoi hänen puhuvan totta ja niin hänestäkin tuli puolustusryhmäläisten jäsen.

Voimat ja luonneMuokkaa

Platu on luonteeltaan hyvin epäitsekäs ja sankarillinen, joka on todistettu monta kertaa hänen puolustaessaan Fabokin kyliä Raheilta. Hän on myös vastuuntuntoinen, mikä saa hänet epäilemään kaikkia, jotka saattavat uhata Fabokin puolustusryhmäläisiä. Muuten hän on melko ystävällinen.

VälineetMuokkaa

Platu käyttää kilpeä ja keihästä ollessaan vartiovuorossa.

EsiintymisetMuokkaa

Ulxelaser Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki