FANDOM

Pohua
Ei kuvaa.png
Matoran
Ryhmä Po-Matoranit
Arvonimi Ei tiedossa
Työ Puuseppä
Naamio Keltainen Kiril
Tilanne Muuttunut
Pohua
Ei kuvaa.png
Toa
Arvonimi Kiven Toa
Ryhmä Tulalesin tiimi
Naamio Kiril
Välineet Kivisapeli
Tilanne Elossa
Elementti Kivi

Pohua on entinen Po-Matoran ja on nykyään Kiven Toa.

Elämänkerta Muokkaa

Matoran Muokkaa

Pohua oli Po-Matoran Tren Kromin niemimaalta. Hän asui Mazekan Talon vieressä ja hänellä oli hyvät välit Ko-Matoranin kanssa. Hänellä oli kaunaa Vultrazille. Pian Pohua lähti etsimään onneaan maailmalta. Hän löysi matkallaan Toa-kiven ja muuttui Toaksi.

Toa Muokkaa

Sitten Pohua meni Tulalesin saarelle ja tapasi siellä Tulen Toan. Tulen Toan mukana oli Konuma, joka oli Jään Toa. He asuivat siellä, kunnes Tulalesin tiimistä Veden Toa nimeltä Tymet. Kenenkään tietämättä Tymetillä oli Nui-kivi, joka antoi hänelle tuhannen Toan voimat. Kolmikko hyökkäsi sen kimppuun. Tymet teki Vesienergiapallon, jonka hän heitti Pohuaan. Kiven Toa meni tajuttomaksi. Konuma hyökkäsi Veden Toan kimppuun, mutta Tymet teki sauvallaan iskun, joka lennätti Konuman Pohuan viereen. Jään Toa rupesi auttamaan Pohuaa. Tulales sai Tymetin sauvan pois, mutta Tymet otti Tulalesin miekan ja muutti sen vesiteräksi. Kaksikko kamppaili kauan, kunnes Tulales veti miekallaan Tymetiä kylkeen ja sitten ulottuvuusporti aukeni ja sieltä tuli Gararei joka vei Veden Toan vankilaan. Sitten kolmikko lähti kohti Shaderia. Jatkuu...

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Tulee...

Spherus Magna Muokkaa

Kun Teridax kuoli, Pohua tuli Spherus Magnalle. Siellä hän tapasi Rakagin ja kaksikko aloitti taistelun.

Esiintymiset Muokkaa

Toa Hamag
Fagoro (Kuollut) | Nunder (Kuollut) | Tunah (Muuttunut) | Gerf (Kuollut) | Tanma | Pohua

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki