FANDOM

Matoran
Arvonimi Puolustuskunnan johtajan vasen käsi
Alkuperäinen Ryhmä Nuin Puolustuskunta
Naamio Suuri voimallinen Komau, ennen jalo Kiril
Välineet Korjaus-työvälineet, puukko
Tilanne Epäaktiivinen, elossa Voya Nuilla
Ääntäminen Po-kor

Po-matoran Pokor toimii Nuin Puolustuskunnan alusten korjaajana. Hän on myös ollut Sotalordi Semortingin sotavankina. Pokor on kuollut Bad Missionissa.

Elämänkerta Muokkaa

Matoran Muokkaa

Pokor on matoranina ollut koko muistinsa ajan. Hänen kotisaarensa on Metru Nui, josta sen ajan Semorting kidnappasi hänet ja vangitsi. Kun Semortng ei saanut lunnasrahoja, hän uhkasi Turaga Dumea murhaamalla Pokorin. Kesti päiviä ennenkuin Toa Denon tiiminsä kanssa pelasti Pokorin, vangiten ja vieden Skakdi-sotalordin Pimeyden Metsästäjien vankilaan. Pokor lähti kuitenkin salaa Denonin tiimin mukaan, kun he lähtivät vaeltamaan kohti Xiaa. He pysähtyivät Nivada Nuilla, jossa Pokor jäi maihin, hyvästellen ystävänsä. Pokor toimi myöhemmin siellä taistelijana, torjuen monet vaarat, jotka uhkaivat Nivan Päättäjiä. Hän lähti Matoran-komppaniansa kanssa kohti tuntematonta, joutuen Nuin Puolustuskunnan yllättämäksi. Pokor liittyi n. 60 matoranin kanssa Puolustuskuntaan. Lopuista matoraneista jotkut surmattiin taistelussa, joidenkin annettiin jatkaa matkaan, ja jotkut vangittiin.

Nuin Puolustuskunta Muokkaa

Pokor toimii nykyään korjaten Puolustuskunnan laitteita. Pokor sai lahjaksi Wegeringiltä Kux-Tähtikävelijän.

Luonne ja Voimat Muokkaa

Pokor on äkkipikainen, mutta ystävällinen Matoran. Hän saattaa vihastuessaan hyökätä vastapuolen kimppuun, jonka sai huomata eräs tinkijä Matoran Metru Nuilla. Pokor tuomittiinkin tästä 2 kk vankeuteen. Pokorin voimat ovat pienet, hän saattaa pienissä määrin muuttaa jonkun ajattelua Komaullaan. Hän sai Komaunsa Denonin tiimin Raudan Toalta. Aiemmin hän käytti keltaista Kanohi Kiriliä.

Voima: 8/50
 
Ketteryys: 7/50
 
Sitkeys: 7/50
 
Älykkyys: 10/50

Nuin puolustuskunta
Jäsenet
Lefo | Wegering | Semorting | Niddi |Pokor | Garuus
Palvelijat
Nambor | Marenin | Sagen | Nemes

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki