FANDOM

Samer
{{{olento_nimi}}}
Arvonimi Matoraniksi, Toaksi ja Makutaksi muuttuva olento
Ryhmä Tuntematon laji
Naamio Hopea voimaton Hau/Kraahkan
Välineet Ei ole
Tilanne Elossa

Samer kuuluu tuntemattomaan lajiin, josta ei tiedetä juuri mitään. Vain että sen edustajat voivat valita kolme muotoa, joihin muuttua. Samer on tähän asti ainoa tunnettu tämän rodun edustaja. Hän tuntee suurta katkeruutta isäänsä kohtaan, mutta pitää sen sisällään.

Elämäkerta Muokkaa

Samer syntyi lähellä planeetalla, jossa Bio-Klaani on. Hänen isänsä oli lajinsa suurin hallitsija ja Samerin oli määrä ottaa hänen paikansa. Samer oli jo nuorena hyvä taistelija. Kun Samer oli tarpeeksi vanha, hänet päästettiin Aqua magnalle etdimään kolme muotoa, joksi muuttua. Hän valitsi Matoranin, Toan ja Makutan. Myöhemmin hänen oli määrä taistella valmistujaistaistelunsa. Siinä kohdataan yksi plaeetan voimakkaimmista olennoista ja voittajat saavat loistavan tasitelijan arvonimen ja häviäjät karkotettaisiin. Samer joutui taisteluun suurta Kalmasauria vastaan, häviten lähes heti. Vartijat olivat jo raahaamassa häntä pois kentältä, kun Samer pyysi isältänsä armoa vedoten olevansa hallitsijan poika. Samerin isä käänsi hänelle selkänsä tokaisten: "Minulla ei ole poikaa". Samer järkyttyi ja hänet työnnettiin ohjauslukittuun avaruuskapseliin ja karkoitettiin avaruuteen. Kapseli kuitenkin törmäsi avaruuskiveen ja se muutti suuntaansa. Lopulta hän syöksyi erääälle planeetalle. Siellä Samer kohtasi vanhan mestarin, joka opetti hänelle elementaalivoimien hallintaa, sekä taistelutaktiikoita. Ennen tärkeintä opetusta Samer totesi, ettei voinut oppia mestariltaan enää mitään ja tappoi tämän. Monta vuotta hän kasvatti omaa järjestöään ja suunnitteli tapoja saada kunniansa takaisin. Kuultuaan kultaisesta voimakkaasta kivestä hän uskoi sen olevan ratkaisu ja päätti saada kiven itselleen. Kivestä syttyneen sodan aikana Bio-Klaanin Adminit kuitenkin estivät häntä saamasta kiveä. Kerran Samer kuitenkin onnistui voittamaan Adminit tuhoten samalla Guardianin vasemman silmän ja lävistäen MasterKongun kehon. Kultainen kivi kuitenkin ehdittiin laukaista takaisin avaruuteen. Tämän johdosta Samer alkoi pitää Bio-Klaania järjestönsä pahimpana vihollisena. Hän palkkasi tiedemies Matoran Zivonin tekemään Shaformeja Raheista, joita hän voisi lähettää Bio-klaanin kimppuun. Hän myös uskoo Kultaisen kiven palaavan jonain päivänä. Hänen järjestönsä tukikohta siaitsee Bio-Klaanin saarella ja hänellä on agentteja joka puolella saarta.

Luonne Muokkaa

Sameria voi kuvailla sadistiseksi, ehkä vähän narsistiseksikin. Hän mm. nauttii tappamisesta ja tuskan tuottamisesta muille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki