FANDOM

Shaform on jostain elollisesta oliosta keinotekoisesti tehty kopio. Shaform voi olla kopio mistä tahansa elollisesta oliosta, kunhan sitä valmistaessa käytetään kyseisen olion DNA:ta. Tarkkaa valmistushojetta Shaformien tekoon ei ole saatu.

Shaworm lajit Muokkaa

  • Tavalliset Shawormit:

Tavalliset Shawormit ovat kokonaan itse luotuja aineksista lähtien. Kokonaan itseluotujen Shaformien sisällä on kokonaan höyrystynyttä varjo-ainetta. Pieninkin haava niiden ruumiissa voi kuitenkin päästää kaiken höyrystyneen varjo- aineen pois niiden ruumiista. Yksi pieni haava voi myös tuhota niiden koko kuoren, jättäen varjo- aineen haihtumaan ilmaan. Näillä Shaformeilla ei ole ole luonnetta.

  • Shaformiksi muunnellut elolliset:

Elollinen olio on mahdollista muuntaa Shaformiksi, mutta niissä käytettyä "varjo-ainetta" tarvitaan paljon. Lisäksi Shaformiksi muutettavalla on oltava paljon haavoja rumiissaan, jotta varjo-aine pääsisi valtaamaan elimistön. Tätä ei ole koskaan tehty.

  • Shaplant:

Myös kasvi Shavormien (lyhyesti Shaplantien) luonti on mahdollista. Ne eivät kuitenkaan voi toimia fotosynteesissä tavallisten kasvien kanssa, pelkästään keskenään. Ruoho Shaplantin luonnin mahdolisuudesta ei olla varmoja, sillä sitä ei ole tehty, koska sitä pidetään turhana. Hedelmäpuista tehtyjen Shaplantien hedelmät tuottavat Shaformien luomisessa tarvittavia aineita.

Esiintymiset Muokkaa

Sarjakuvat:

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki