FANDOM

Starbladet (tähtimiekat) tai lyhyesti Bladet ovat voimakkaita esineitä, jotka muistuttavat muodoltaan avaimia ja käyttötavaltaan miekkoja. miekkoja. Niitä kutsutaan Starbladeiksi, sillä niiden terät myistuttavat tähden puolikkaita, joiden sakarat on mallinettu elementin mukaan, sillä niitä on erilainen jokaiselle elementille. Ei ole kuitenkaan tiedossa, onko Starblade tehty jokaiselle elementille, mutta ainakin kolmellekymmenelle. Starbladeja voi käyttää kuka tahansa Toa, mutta yleensä eivät muut, sillä se on tehty vain Toan käteen sopivaksi.

Historia Muokkaa

Ensimmäisen Starblade tehtiin tulielementille. Sen teki eräs Ta-Matoran miekanvalmistaja, joka kesi käyttää miekassaan avaimen muotoa. Hän vei sen Turagalle, joka antoi sen tulen Toalle käytettäväksi, ja se toimi loistavasti. Myöhemmin Matoran teki monta muutakin Starbladea, jolloin niitä oli monelle eri elementille. Myöhemmin kuitenkin Skakdijoukko ryösti Matoranin ja vei kaikki Starbladet. Skakdit myivät niitä, ja niin ne päätyivät kädestä käteen, eikä kukaan enää tiedä, missä ne ovat.

Voimat Muokkaa

Jokaisella starbladella on elementaalivoimat. Ei ole varmaa, miten nämä esineet ovat voimansa saaneet, mutta on epäilty, että niiden sulaan metalliin on sekoitettu sulatettuja Elementtikiviä.

Käyttö Muokkaa

Starbladeja voi käyttää kuka tahansa Toa. Toa jopa voi käyttää eri elementtien Starbladeja, jolloin hän voi käyttää kyseisen Bladen elementaalivoimia. Esim. Jos Tulen Toa käyttää veden Bladea, hän voi käyttää sekä tulta ja vettä. Starbladejen elementaalivoimat toimivat kuten Toillakin. Jos kaikki kuuden peruselementin (tuli, vesi, ilma, maa, kivi ja jää) tuodaan yhteen, ne voidaan yhdistää Protodermiksen Starbladeksi, joka antaa kyvyn hallita Protodermistä, eli se on yksi maailman voimakkaimmista aseista, ehkä voimakkain.

Triviaa Muokkaa

  • Starbladet tulevat esiintymään Bio-klaani Adventuresin toisessa episodessa.
  • Starbladeja on voitu valmistaa eri elementeille jopa enemmän, kuin yksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki