FANDOM

Tämä artikkeli on yhteinen artikkeli. Voit muokata tätä artikkelia omasta tarinasta näden lisäämällä artikkelin loppuun / ja nimimerkkisi esim. Bio-Klaani/Esimerkki.

Umbran tarinoissa Muokkaa

Umbran tarinoissa, Suva-Nui on Mystery Nuin saaren keskustassa sijaitseva temppeli, josta saaren Turagat lähettivät hätäsignaalin joka muutti kahdeksan Matorania Toa Avraxeiksi. Temppelillä käytiin taistelu VarjoUmbran Rahi-käärmettä vastaan ja se voitettiin. Myöhemmin saarelle saapuneet Toat perustivat leirin Suva-Nuin läheisyyteen. Varjon Toa Radiak asensi valomiinan maahan ja se räjähti tappaen saaren Kiven Turagan. Kun Toat jakaantuivat ryhmiin, Olmak, Vahi, Ignika ja Stool jäivät vartioimaan Suva-Nuita ja siellä olevaa leiriä. Skakdit Farer ja Welt tulivat kuitenkin paikalle ja kolkkasivat Toat etsien varastettavia tavaroita. Myöhemmin Tehutti, Ehrye ja Velika sekä Matoranit, Polekin johdolla alkoivat rakentamaan linnoitusta, VarjoUmbran mahdollisen hyökkäyksen varalta.

EsiintymisetMuokkaa

Makuta Nuin tarinoissaMuokkaa

Suva Nui on kaupunki Ygrene Magna-nimisellä plaaneetalla. Se on yksi planeetan suurimmista kaupungeista ja sijaitsee melko lähellä planeetan päiväntasaajaa. Sen hallitsija on Turaga Reignix, joka on hallinnut sitä hyvin. Kaupungin suojelija on Toa Kapura. Kauan aikaa Suuren sodan jälkeen Makuta Nui lähetti useita raheja valtaamaan Suva Nuin. Suva nuista tuli raunioitunut kaupunki, joka oli täynnä Visorakien verkkoja ja tuhoisia raheja. Myöhemmin Bioklaanin väki korjasi vauriot ja palautti kaupungin loistoonsa.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki