FANDOM

Taistelu Nui-Kivestä
Yhteenotto Toa Zakangat ja Ritarikunta taistelivat pimeyden metsästäjiä ja veljeskuntaa vastaan.
Sijainti Zanga Nui ja sen ympäristö
Lopputulos Mata Nuin ritarikunta sai Nui-Kiven, Pimeyden metsätäjät ja veljeskunta perääntyivät.
Joukot

Mata Nuin ritarikunta ja Toa Zakanga

Makutan veljeskunta

Pimeyden metsästäjät

Komentajat

Karax, Helryx, Zoko

Teridax,Darkos

The Shadowned One

Vahvuudet
  • Mata Nuin Ritarikunnan sotureita
  • 8 Toaa
  • 1 Turaga
  • Matoranien Puolustusvoimat
  • Makutoita
  • Kymmeniä Raksheja
  • Veljeskunnan sotureita
  • Kymmeniä Pimeyden metsästäjiä
Menetykset
  • Ritarikunnan sotureita
  • Zoko
  • Matoraneja
  • Raksheja
  • Pimeyden metsätäjiä

Taistelu Nui-Kivestä tai Suuri Taistelu

TavoitteetMuokkaa

HyväMuokkaa

Pitää Se toinen Nui-kivi, Voittaa vastustajat

MakutatMuokkaa

Saada Nui-Kivi

Pimeyden metsästäjätMuokkaa

Saada Nui-Kivi

YhteenvetoMuokkaa

Darkos sai selville että jollakin Zanga nuin Toalla on Nui-Kivi hallussaan. Makutat kokosivat Armeijan ja hyökkäsivät Zanga nuille. Toat tekivät Matoranien kanssa sitkeää vastarintaa kunnes Matoro sai kutsuttua Mata Nuin Ritarikunnan joukkoja paikalle. Taistelu kääntyi puolustajien eduksi. Matoro lähti piilottamaan Nui-Kiveä. Silloin Pimeyden metsätäjät tekivät maihinnnousun saarelle koska he olivat saaneet tietoonsa Nui-kivestä. Taistelu kasvoi Pimeyden metsätäjät-makutan veljeskuntasodan suurimmaksi yhteenotoksi. Saaren puolustus oli raivoisaa. Teridax löysi Matoron Kini-Zangasta ja vaati tältä Nui-Kiveä. The Shadowned one löysi myös teridaxin ja alkoi taistella tätä vastaan. Matoro livahti Hallintopalatsiin. Teridax hyökkäsi seinän läpi ja Heitti TSOn telekineesillä pois. Teridax oli valmiina tappamaan Matoron varjoaallolla, mutta Turaga Zoko hyppäsi silloin Matoron eteen kuollen välittömästi. Matoro käytti tilannetta hyväkseen ja käytti Nui-kiveä- Tosin vain hetken ja voitti Teridaxin. makutat vetäytyivät teridaxin käskystä ja Pian pimeyden metsästäjät voitettiin.

SeurauksetMuokkaa

Zanga nuin saari oli monilta osin raunioina taistelun jälkeen ja Ritarikunta Menetti sotureita. matoraneja kuoli. Pimeyden metsätäjät ja Makutan veljeskunta Kärsivät vain pieniä tappioita.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki