FANDOM

Tapiolla on rikas historia. Hän on seikkaillut paljon ystävänsä Henkan kanssa. Hänellä on ollut monia merkittäviä hetkiä. Hänen pikkusiskonsa on nimeltään Aino.

Toatapion muodot Muokkaa

Tapio Matoranina Muokkaa

Matoranina Tapio oli aivan tavallinen valko ruskea Matoran.

Tapio Toana Muokkaa

Tapio on ollut sekä taistelun Toa, että Toa Hordika. Taistelun Toana hän sai Laserin Naamion, muttei työkaluja. Hän taisteli tässä muodossa hyvin, mutta epävarmasti. Hän muuttui myöhemmin Taisteun Toa Hordikaksi ja sai Taistelun rhotukan, joka osuessaan kohteeseen imee hetkeksi kaiken kohteen taistelu taktiikan ja tahdon.

Tapio Mega Matoranina Muokkaa

Kun Tapio ystävineen kukisti Tongan, tämän energia kulkeutui ystäviemme lävitse ja he muuttuivat Mega Matoraneiksi. Tapio sai Laser miekat, joilla saattoi polttaa tai lämmittää mitä vain esinettä. Hän muuttui tästä muodostaan Matoran Nuvaksi pudotessaan protodermikseen. Hän tuli kuitenkin erilaiseksi Matoran Nuvaksi, sillä hän muttui sellaiseksi Mega Matoran muodostaan.

Tapio Matoran Nuvana Muokkaa

Matoran Nuvana Tapio oli pisimpään ja häntä kutsuttiin Toatapio Nuvaksi. Tässä muodossa hän oli kaikissa Tongan valta tarinan jälkeisissä tarinoissa kunnes muuttui pahaksi Matoraniksi.

Tässä muodossa Tapiolla oli Säde sauva ja Laserin naamio. Hänellä oli myös Protodermis suojukset, jotka sai aktoivoitua päälle ja pois.

Tapion tarina Muokkaa

Tapio syntyi Tapion Kotimaaksi kutsutussa maassa. Hänen vanhempansa menehtyivät pian Ainon syntymisen jälkeen ja Tapion täti piti heistä huolta. Tapio meni jossain vaiheessa kouluun ja sai sieltä kaveriksi Lottien ja Inwirnin. Hiekkahirviön hyökkäyksen jälkeen Inwirn kuitenkin muuttui pahaksi ja tappoi muunmuassa Lottien pudottamalla hänet alas katolta. Tässä oli kuitenkin Tapiollakin syytä.

Inwirn alkoi vainota Tapiota. Kun Tapion tyhmäksi muuttaminen tyhmyys koneella epäonnistui, hän lavasti Tapion syylliseksi moniin kauheuksiin, kääntäen koko sen maan asukkaat Tapiota vastaan. Tapio joutui yhdessä ystäviensä kanssa pakenemaan ja he löysivät Bio-Maan. Siellä, heti seuraavana aamuna he tapasivat Henkan bändin, jota kaksi hirviötä jahtasi. Tapio yritti taistella, muttei hänellä ollut mahdolliuuksia. Lopulta Henkka ratkaisi tilanteen. Tapio ja Henkka yhdessä Ainon kanssa jäivät asuman yhdessä, kun taas muut lähtivät omille teilleen.

Vihollisten Liitto Muokkaa

  • Kohtasi Inwirnin ja oli osana suurta yhdistelmää

Vihollisten Paluu Muokkaa

  • Muuttui Hordikaksi
  • Löysi Muakan & Kane-Ran

Tongan Valta Muokkaa

  • Muuttui Mega Matoraniksi

Kloonien Sota Muokkaa

  • Muuttui Matoran Nuvaksi.

Kohtalon Hämähäkit Muokkaa

  • Pelasti Henkan hirviömäisyydeltä

Todellisuus Sekaisin Muokkaa

  • Sai selville oikeasta todellisuudesta
  • Käytti todellisuuden naamiota palauttaakseen oikean todellisuuden, teki pari virhettä.
  • Hänen ansiostaan todellisuuden naamio putosi laavaan

Pirakoiden Hyökkäys Muokkaa

  • Taisteli Henkka saarella
  • Kuuli Henkka saaren salaisuuden Henkalta

Sarjakuva maa Muokkaa

  • Perusti Sarjakuva studion
  • Riitaantui pahasti Henkan kanssa
  • Pelasti neljä suurta maata

Lainauksia Muokkaa

"Kiho on noussut Henkan päähän"
—Tapio
"Öö... anteeksi, tiedätkö missä Toatapio Nuva on?"
"Tarkoitatko sitä vanhaa sekopäätä, joka haisee ja ilman mitään lahjoja edelleen jatkaa sarjakuvien kirjoittamista, joissa ainoa huumorin lähde olen minä, joten voisinkin oikeastaan mennä vain ja tehdä omia sarjakuviani näkemättä häntä enää ikinä?''"
—Vraptor140/Henkka

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki