FANDOM

Hahmot Muokkaa

Nyt ei-tavanomaiseen tapaan hahmot ensiksi.

  • Terandrak (Teridax, Antroz, Sidorak)
  • Krika
  • Turagat Onua ja Pohatu
  • Toa Hagahit
  • Tanma ja Solek
  • matoran Sanaw
  • Varjo-matoran armeija
  • lukuisia matoraneja joitten nimneä ei mainita.
  • Lisää tulee tarinan edetessä.

Prologi Muokkaa

Oli pimeä yö, Makuta Teridax ja Krika väsäsivät jotain luolassa jonka päällä oli kauan sitten sijainnut Makutan veljeskunnan päämaja. Vuosien ajan hän oli yrittänyt saada Antrozia takaisin henkiin, mutta turhaan. Vuosien yritysten jälkeen hän kuitenkin keksi ratkaisun. Antroz oli heräämässä. Teridax aikoi pikkuhiljaa tällä keinolla saada kaikki Makutat takaisin henkiin ja tuhota matoran- universumin lopullisesti, hän oli saanut tähän mennessä vain Krikan henkiin.

Osa 1, Antrozin esittely Muokkaa

Teridaxin luolasta tuli suuri valonvälähdys, sen jälkeen savua. Antroz oli herännyt. Teridax oli saanut hänestä lähes yhtä voimakkaan kuin Teridax itse. Hänen naamionsa ja haarniskansa oli edelleen sama kuin ennenkin, mutta hänellä ei ollut enään siipiä tai kynsiä. Tridax kotelo oli edelleen Antrozilla mutta se oli nyt vahvempi. Varjoloiset eivät olleet käytössä, Tridax kotelo oli muutettu "tykiksi" se sinkosi pelon säteitä jolla Turahk tappoi Jallerin aikanaan. Varjoterä oli voimakas ase, se oli punamusta vahki-aseen näköinen miekka.Antroz oli voimakkaampi kuin koskaan ennen. Krika mietti itsekseen katsoessaan Antrozia, miten Teridax sai heidät herätettyä henkiin.

Osa 2, Suuri uhka Muokkaa

-Olen palannut,sanoi Antroz Teridaxille.-Mutta missä ovat siipeni? -Ne ovat itseasiassa tässä, ne taottiin varjomatoranien avulla varjoteräksi, vastasi Teridax. -Hmm... Hienoa työtä, mitä voimia tällä aseella on?, kysyi Antroz ja otti varjoterän. -Sillä osoittamalla voit saada vihollisen kauhun valtaan ja lävistämällä vihollisesi muuttuu läpeensä pahaksi, Vastasi Teridax. -Ovatko ne inhottavat toa nuvat jo kuolleet?,kysyi Antroz. Eivät, he ovat transsissa, mutta arvaa ketkä ovat vapautuneet transsista?, sanoi Krika -No ketkä?,kysyi Antroz -Toa Hagahit, vastasi Krika. Siitä vastauksesta seurasi syvä hiljaisuus, Antroz luuli että toa Hagahit eivät enää palaisi. -Niin, suunnitelmani kärsii, joten alaiseni, menkää ja tuhotkaa toa Hagahit.

Osa 3, Toien paluu Muokkaa

Toien päämajassa, Metru Nuilla oli menossa Toien hätäkokous, he olivat kuulleet makutojen suunnitelmasta. Bomonga,Gaaki,Iruini,Pouks,Norik ja Kualus olivat suunnittelemassa mitä tehtäisiin makutojen pysäyttämiseksi. -Hmmm... Toivottavasti he eivät saa Antrozia herätettyä, sanoi Kualus. Kohta eräs matoran juoksi ovesta sisään ja kertoi että Antroz on herätetty. -Niimpä niin... toivottavasti ei ole herätetty, aina kun joku teistä sanoo jotain tuollaista niin kamaluudet tapahtuvat, tokaisi Iruini. -Totta, ollaan nyt vaan hiljaa siihen asti että keksitään se suunnitelma, sanoi Norik. Toat miettivät kauan ja keksivät suunnitelman. Kohta naamiontakoja juoksi ovesta sisään ja toi Kualusille uuden maskin.-hopeinen Volitak. Kun matoran lähti niin toatkin lähtivät. He aikoivat viikon päästä hyökätä.

Osa 4, Toien hyökkäys Muokkaa

Viikko oli kulunut. Toat olivat valmistautuneet hyökkäykseen ja olivat kokoontuneet vanhaan temppeliin. Viikon aikana Teridax oli saanut myös Krikan tavalliseen muotoonsa, tyrmän mutageenit olivat poissa. Krika, Antroz ja Teridax eivät olleet ainoat. Makutat olivat herättäneet myös Mutranin joka oli koonnut uuden varjomatoran armeijan. Toa Hagahit olivat matkalla veljeskunnan päämajalle kun he huomasivat että pyörremyrsky tuli heitä kohti. Sitten pyörremyrskyyn iski salama ja jotakin mätkähti kärähtäneenä maahan ja pyörremyrsky sammui. -Tanma. Tanma joka oli muuttunut valon toaksi(Hän opetteli paraaikaa hallitsemaan myös ilman elementtiä) lojui kärähtäneenä maassa ja tokaisi -Kerrankin olisi sisääntulo voinut olla hienompi... -Joo, harjoittele vielä vähän, vastasi Iruini. Iruini oli Tanman kouluttaja, hän koulutti hänet taistelemaan. -Mitäs täällä teet?,kysyi Norik. -No tulin auttamaan teitä, vastasi Tanma.-Kuulin suunnitelmastanne. Jostain kuului pamahdus, sitten koko paikka valaistui sokaisevan valkoiseksi ja hopeanvalkoinen hahmo käveli valon keskeltä Toien keskuuteen. Se oli Solek, valon Toa jonka Takanuva oli valinnut Tanman lisäksi muuttuessaan Turagaksi. Solek piti naamiotaan vieläkin vanhan Akakunsa muodossa kuten Tanmakin teki Mirunsa kohdalla, kuitenkin oikeasti naamiot olivat tuntemattomia valovoimia omaavia naamioita.

Osa 5, Pahuus herää Muokkaa

Solek, Tanma ja Hagahit olivat matkalla veljeskunnan päämajaan, he huomasivat suuren olennon lojuvan rotkon pohjalla, se oli punertava ja pienempi olento teki sille jotain. Sen silmät syttyivät punaisenhohtoisiksi, se oli Sidorak, Visorakien kuningas. Solek ei sanonut mitään, hän vain hymähti. -Hetkinen, Sinähän olit ennen vaikeuksissa hallita tunteitasi,miksi et edes ole puhunut koko matkan varrella?,kysyi Iruini. -Hän on Toa, hän on harjoitellut Kopakan kanssa ja saanut neuvoja Turaga Takanuvalta Kopakan kanssa vuosia olo tekee sinusta samankaltaisen kylmäpään, Kertoi Pouks.

Osa 6, Taistelu pimeyttä vastaan Muokkaa

He olivat viimeinkin veljeskunnan päämajan porteilla, mutta suuri varjomatoran armeija oli edessä. Solek ja Tanma hoitelivat kevyesti kolmasosan armeijasta mutta Hagahit tekivät loput yhteityöllä. Toat tainnuttivat matoranit, eivät tappaneet, he kuljettivat matoranit turvaan kukkulalle kauemmas päämajasta, jotta voisivat imeä varjon pois heistä. Seuraavaksi tuli Krika jonka tappamiseen meni aikaa, Ensin iruini teki häneen pyörremyrskyn johon Norik lisäsi tulta ja sen jälkeen Gaaki ampui häneen rhotukallansa ja Pouks kopioi Krikan liikkeet ja teki ne Krikaan Sitten krika ampui Norikia ja Iruini meni auttamaan jonka aikana Tanma ja Krika taistelivat ja taistelu päätyi Tanman tainnutukseen ja Solek tuli ja tuhosi Bomongan kanssa Krikan parilla valo-maa säteellä ja suurentamalla Bomongan ja hyppäämällä Krikan päälle. Sitten he paransivat Tanman ja Norikin Iruini parannus-rhotukalla. Sen jälkeen he mursivat muurin veljeskunnan sisään mutta tippuivat oudolle laavakentälle jossa oli Antroz. Antreoz ja Tanma taistelivat ja taistelu päätyi Antrozin tippumiseen laavaan. Sitten tuli Sidorak joka taisteli Solekia vastaan ja ampui rhotukalla ja käytti energiamiekkaa jonka solek väisti hänen valoterällään ja sen jälkeen sokaisi sidorakin ja hänkin tippui laavaan. Viimeisenä tuli Teridax joka taisteli pitkään Hagaheita vastaan mutta lopulta hänkin tippui.

Osa 7, salainen ase Muokkaa

Toat olivat lähdössä koska luulivat vaaran olevan ohi, mutta juuri kun he olivat lähdössä niin laavasta nousi joku 18 metrinen punamusta olento jolla oli kanohi Jutlin jossa oli torahampaat kuten Antrozilla. Sillä oli varjoterä ja energiamiekka. Sen kehonrakenne oli samankaltainen kuin Sidorakilla. Siinä oli vahvoja piirteitä myös Teridaxista, se saoi jopa Solekin avaamaan suunsa: -Hmm... Tuossa on jo jonkin verran haastetta jopa Kopakan kouluttamalle valon Toalle, eli minulle. Astukaa syrjään, sanoi Solek. -Ei ikinä, me autamme sinua, vaikka olet valon toa ja kopakan kouluttama niin silti se vaatii tiimityötä, huusi Tanma. -Totta, olemme Toia ja Toat toimivat yhdessä, Sanoi Kualus ja ampui rhotukalla varjotitaania. He kaikki taistelivat pitkään, mutta turhaan. Lopulta kaikki olivat taju kankaalla ja Makuta vei heidät Coliseumin alle transsissa.

Osa 8, Varjojen aika Muokkaa

Oli kulunut vuosia, Hagahit, Tanma ja Solek olivat transsissa Coliseumin alla, yläpuolella Terandrak, eli Sidorakin, Teridaxin ja Antrozin fuusio orjuutti matoraneja ja rakennutti heillä uutta linnoitusta. Darkowin tiimi oli yrittänyt tuhota Terandrakia mutta ei ollut onnistunut ja olivat Transsissa myös. Ainoa toivo oli että Toa Nuvat palaisivat. Tietenkään Pohatu ja Onua eivät sitä voineet tehdä, koska he olivat luovuttaneet voimansa Toa Onokalle ja muuttuneet turagoiksi. Onoka oli myös transsissa, kuten kaikki Toat paitsi Nuvat. Eräs Ta-Matoran, nimeltään Sanaw juoksi Metru nuin temppeliä päin. Hänellä oli jotain mukanaan. Temppelillä hän tapasi Turagat Onuan ja Pohatun. He johtivat Sanawin temppelin alle avainkiven avulla. Siellä oli neljä Patsasta, Lewa,Tahu,Gali ja Kopaka. Sanaw otti esille esineen joka oli hänellä. Se oli kivi, jossa oli reikiä ja viivoja. Sitten Onua ja Pohatu lausuivat oudon kielen sanoja ja kivi rupesi hohtamaan valoja. Patsaat rupesivat elävöitymään ja ne värjääntyivät. Jotain tapahtui. Sitten ne kaatuivat maahan ja nousivat älähdellen seisomaan. Siinä ne olivat. Toa Nuvat. -Hei ketäs nuo vanhukset on? kysyi Lewa. -Ettekö muista, sen jälkeen kun meidät uudelleenluotiin Mata Nuin toimesta ja palautimme hänet ruumiiseensa ja häädimme Teridaxin takaisin vanhaan ruumiiseensa, me muutuimme turagoiksi kun kuljetimme Onu ja Po- matoralaiset saarellemme, me annoimme voimamme Onokalle, Selitti Onua. -Joo niinhän se taisi olla..,muisteli Tahu.

Osa 9, Darkowin tarina Muokkaa

Nuvat halusivat pelastaa Toat ja Matoranit kamalalta kohtalolta, mutta se ei onnistuisi näillä haarniskoilla. Ainoa mahdollisuus oli ottaa yhteyttä heidän tuntemaansa, taas suureen henkeen Mata Nuihin. Heidän piti kerätä Av- kivet joilla he voisivat kutsua temppelistä vanhat voimansa takaisin. Sillä aikaa Coliseumin alla Darkow uinui transsissa mutta hänen ajatuksensa eivät olleet tyhjiä. Vuosi sitten kun Darkowin talon eteen ilmestyi portaali joka kutsui häntä, tämä kaikki alkoi Darkowin osalta. Portaali oli kutsunut häntä tuhoamaan Pimeän puolensa, mutta se oli Teridax, joka tainnutti hänet portaalissa(kuitenkaan Darkow ei ollut sen takia täällä). Tosin Darkowin pimeä puoli katosi myöhemmin ja hänestä tuli raudan ja tulen toa mutta siitä ei ollut hyötyä enää.

Osa 10, uusi suunnitelma. Muokkaa

Toa Nuvat olivat keräneet Av- kivet ympöri matoran- universumia ja kutsuivat sillä Mata Nuita muuttamaan heidän haarniskansa takaisin alkuperäisiksi nuva- haarniskoiksi. He laittoivat ne Av- suvaan ja Taivaalta tuli oudot kuusi tähteä jotka menivät heidän läpi ja muuttivat heidät takaisin. Sitten he päättivät käydä sotaan voimmakkaimpana(Ja tällä hetkellä ainoana) Toa-tiiminä. He kuitenkin menivät ensin tapaamaan Turaga Lhikania ja pyysi häntä kutsumaan Toa Ordakhan, eliittisen maan Toan joka suojeli Onu- ja Po-Metrua kun Pohatu ja Onua olivat muuttuneet Turagoiksi. Lhikan kutsui hänet pikimmiten ja kohta Kourusta tuli keltamusta Toa jolla oli kaksi mustaa miekkaa kiinnitettynä olkapäihin kuten Skralleilla ja Jalo Ruru(Oikeasti Suuri, mutta jalon muodossa) -Päivää, Toa Nuvat, sanoi Toa Ordakha. -Terveppä terve, meillä on nyt kiire ja haluaisimme sinut mukaan tappamaan Terandrakkia tuonne yläpuolelle(He olivat maanalaisessa rakennuksessa joka oli Metru Nuin ainoa turvallinen paikka tällä hetkellä), selitti Lewa. -Hmmm... Voisin tulla, mutta oletteko te tarpeeksi vahvoja voittamaan hänet? kysyi Ordakha. -Kyllä olemme, muutenkin voimme muodostaa Kopakan ja Lewan kanssa Wairuha Nuvan. -Selvä, lähden sotaan, ilmoitti Ordakha.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki