FANDOM

Toa Kapura
Kapura.jpg
Toa
Arvonimi Tulen Toa
Ryhmä Toa Ultra
Naamio Shan
Välineet Painovoimaterä
Tilanne Elossa
Elementti Tuli/Painovoima

HistoriaMuokkaa

MatoranMuokkaa

Kapura työskenteli Bitil-Ratsujen kouluttajana kotimaassaan. Muuta hänen elämästään Matoranina ei tiedetä.

ToaMuokkaa

Kapura muuttui Toaksi löydettyään Painovoimakiven. Hän sai Painovoiman elementin hallintaansa. Myöhemmin hänestä tuli Kapurala-nimisen kaupungin ylin Toa.

KapuralaMuokkaa

Kapura palkkasi Bio-Klaanilaisia löytämään Toa Ultrat, joiden oli ennustettu saapuvan. Kun ensimmäinen Toa, Ahkmou oli löydetty, hän päätti pitää Kapuralan Kisat, tapahtuman johon kutsuttiin myös Klaanilaisia. Ahkmousta ei kuitenkaan tullut täysjäsentä Toa Ultriin. Kapura ei päässyt finaaliotteluun Kapuralan Kisoissa.

RikkoutuminenMuokkaa

Tämän jälkeen Kapura näki, kun Fat Takua herätti pahan Mata Nuin robottikehon. Kapura meni Vahikopilla ajassa taakseppäin ja esti Fat Takuan maailmanvalloituksen. Tämän jälkeen Kapura joutui vangiksi Makutojen linnoitukseen. Päästyään pakoon Kapura katsoi, kun Teridax toisen robottikehon kanssa irrotti Kapuralan tuntemattomasta planeetasta. Macku ja Khevin muuttuivat eräiden toisten Matoranien kanssa Toiksi ja auttoivat taistelussa Teridaxin armeijaa vastaan sillä välin, kun Kapura ja muut Painovoimaa hallitsevat yhdessä Kiinan ja Berixin ohjaaman kolmannen robottikehon kanssa pelastivat Matoranit. Kapura teleporttasi muiden Toien kanssa Bara Magnalle.

Bara MagnaMuokkaa

Kapura oli vastamuodostetun tiiminsä kanssa harjoittelemassa, kun hän sai tietää Raanun etsivän saattajia erääseen karavaaniin. Kapura ilmoittautui vapaaehtoiseksi. Myöhemmin hän taisteli monta kertaa Mustia Olentoja vastaan. Tesaran tuhouduttua Kapura Khevinin, Mackun, Rayn, Kiinan ja Ackarin kanssa taisteli Sumuolentoja vastaan. Kapura pyörtyi taistelussa olentojen voimien takia. Myöhemmin Ray herätti hänet Salamakivellä. Kapura auttoi myös taistelussa Fat Takuaa vastaan.

VarjotMuokkaa

Kapura oli yksi voimakkaimmista Toista ja Toa Ultrien johtaja. Hän kävi myös usein kirjastossa tutkimassa vihollisia, jotka ehkä joskus kohtaisi. Jatkuu...

VälineetMuokkaa

NaamioMuokkaa

Kapura kantaa Shania, Elementtienergian naamiota jolla voi käyttää mitä tahansa elementtiä. Kapura pitää naamiota tunnesyistä, koska ei pysty hallitsemaan sitä.

AseetMuokkaa

Kapura kantaa Painovoimaterää, jolla hän voi miekkailla tai kanavoida Painovoiman elementtiään. Karavaani The Moviessa hän kantoi myös Zamor-laukaisinta joka oli Thornax-laukaisimen muodossa.

Toa Ultra
Toat
KapuraKhevinRayMackuKopekaCombusokh
Muut
Edhug

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki