FANDOM

Toa Ordakha on EliittiToa joka suojelee Metru Nuita Toa Nuvien ohella kun Pohatu ja Onua ovat jo Turagoita ja on ollut Toa hyvin kauan. Hän on hyvin paneutunut työhönsä ja hallitsee elementtiään erittäin hyvin.

Historia Muokkaa

Ordakhan varhaisesta elämästä ei tiedetä muuta kuin että hän oli Metru Nuilla insinöörinä ja asui Onu-metrussa ja oli Onu-matoran. Hänestä tuli Toa samaan aikaan kun Lhikanista mutta hän muutti joksikin aikaa Voya Nuille suojelemaan kansaa kun Lhikan oli Turaga. Sitten hän meni Toa-kanisteriin ja yritti päästä Mata Nuille mutta jäi kellumaan pitkäksi aikaa ja vasta sitten kun Mata Nui oli palannut kehoonsa, hän ajautui Metru Nuille ja hänen kanisterinsa räjähti auki. Sitten hän löysi suuren Rurun ja mutti sen jalon näköiseksi ja meni puhumaan Turaga lhikanille. Sen jälkeen hän puhui turaga Onualle ja Pohatulle ja rupesi suojelemaan Metru Nuita Toa Hagahien kanssa. Kun pimeyden sota alkoi ja Hagahit joutuivat coliseumin alle(taas) niin matoran Sanaw, Onua ja Pohatu herätti Toa Nuvat ja Ordakha liittyi heihin. Kun pimeyden sota oli käyty ja Toat vapauttettu ja he olivat matkustaneet alueilleen Hagahit lähtivät Tanman ja Solekin kanssa tuntemattomalle saarelle ja Destroyer, Toa Onoka, ja Darkow perustivat tiimin jä lähtivä voya nuille. Ordakha ja Nuvat jäivät Metru Nuille. Siitä lähtien Ordakha on suojellut Onu- ja Po-metrua.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki