FANDOM

"Olen vahva Glatorian. Minua ei voi helpolla voittaa. Ne ovat tyhmiä, jotka minut haastavat. Sgarlien heimo on haastanut minut. Hoidan ne helposti. Sitten minusta tulee mestari."
-Trimaxus, Bara Magnan taistelut
Trimaxus
Ei kuvaa.png
Matoran
Ryhmä Po-Matoranit ja Ta-Matoranit
Arvonimi Puoliksi Kiven, puoliksi Tulen Matoran
Työ Ei tiedossa
Naamio Huna
Tilanne Muuttunut

Trimaxus
Ei kuvaa.png
{{{olento_nimi}}}
Arvonimi Glatorianiy
Ryhmä Tuli, Jää ja Hiekka (Kaikki aiemmin)
Naamio Ei tiedossa
Välineet Thornax-laukaisin, Piikkikäs Tuhosauva, kynnet, tikarit
Tilanne Elossa

Trimaxus (aiemmin Triah) oli puoliksi Po-Matoran ja puoliksi Ta-Matoran Metru Nuilta. Nykyään hän on voimakas Glatorian Bara Magnassa.

Elämänkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Trimaxus asui Metru Nuilla Po-Metrussa. Ahkmou yleensä oli hänen kanssaan. Kerran Triah huomasi, kun Ahkmou meni juttelemaan Teridaxille, Triah seurasi heitä. Teridax huomasi hänet ja teki varjokäden ja nappasi Matoranin. Triah sanoi, että voisi auttaa Teridaxia, tämän suunnitelmassaan. Teridax suostui siihen.

Kanoka-kiekot Muokkaa

Kun Ahkmou suunnitteli saavansa Kanoka-kiekot, hän sanoi Triahille, että tämä voisi auttaa häntä antamalle vihjeitä muille Matoraneille kiekoista. Ahkmoun suunnitelma eteni hyvin, mutta Triah ei saanut muita tehtäviä. Kun Toa Metrut etsivät kiekkoja, Triah esitti olevansa ymmällään, kun Vakama keksi, että joku aikoo pettää Toa Metrut. Triah ei tehnyt silloin mitään, kun Ahkmou vangittiin. Ahkmou yritti sanoa Triahia hänen kumppaniksi, mutta kukaan ei uskonut. Myöhemmin Teridax pisti hänet Matoran-säiliöön.

Mata Nui Muokkaa

Kun Toa Metrut pelastivat Matoranit Teridaxilta, Triah meni nyt Po-Koroon. Ahkmou oli hänelle tosin vihainen, ja antoi hänelle myrkyttyneen Kohlii-pallon. Kun Triah ja muut pelastuivat, Triah suunnitteli kostoa. Teridax tosin esti häntä ja kaksikko sopi riitansa.

Bohrok Muokkaa

Kun Bohrokit hyökkäsivät, Triah meni piiloon Mangaiaan, ja pysyi siellä, kunnes Bohrokit, Bohrok Vait ja Bohrok-Kalit oli pysäytetty. Triah näki yhden Gahlok Vain ja otti Kohlii-sauvan ja tappoi tämän. Myöhemmin hän asui Mata Nuilla kauan, eikä mitään erikoista tapahtunut, ennen kuin Vakama kertoi Toa Metruista.

Paluu Metru Nuille Muokkaa

Kun Matoranit palasivat Metru Nuille, Triah meni Teridaxin luo. Teridax kertoi tälle suunnitelmastaan. Triah sen jälkeen odotti, kunnes Teridax saisi Mata Nuin ruumiin valtaansa. Kun Teridax sai sen hän antoi Triahille suuret voimat, muutti hänen nimensä Trimaxukseski ja lähetti tämän valloittamaan muita planeettoja.

Bara Magna Muokkaa

Kun Trimaxus laskeutui Bara Magnaan, hän menetti muistinsa. Kun hän heräsi, hän muuttui itsensä suureksi Glatorianiksi. Sen jälkeen hän meni Areena taisteluihin ja voitti melkein joka kerta. Hän myöhemmin löysi Agorin, jonka nimi oli Ravaz. Hän otti sen vakituiseksi Agorikseen.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

The Final Battles Muokkaa

Tässä ulottuvuudessa Trimaxus on yhä Matoran, ja on Vigtazärin kirjanpitäjä.

The Final Battles Muokkaa

Varjo-ulottuvuudessa Trimaxus on muuttunut Toaksi ja on yksi kapinallisista.

Kyvyt Muokkaa

Tilastot Muokkaa

Matoranin Muokkaa

Voima: 8/50
 
Ketteryys: 8/50
 
Sitkeys: 8/50
 
Älykkyys: 9/50

Olennon Muokkaa

Voima: 37/50
 
Ketteryys: 59/50
 
Sitkeys: 35/50
 
Älykkyys: 40/50

Esiintymiset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki