FANDOM

"Vaikka Turagalla on ongelmia hän selviytyy neljästä Rahista käyttämällä oveluutta ja aseitaan."
-Ulsagar Daxvigasorille, Ulsagarin matka
Ulsagar
Matoran
Ei kuvaa.png
Ryhmä Av-Matoranit (Aiemmin), Ta- ja Le-Matoranit
Ammatti Insinööri (Aiemmin), Tuntematon
Naamio Voimaton Huna (Aiemmin), Voimaton Miru Nuva
Toa
Ei kuvaa.png
Ryhmä Ei ole
Arvonimi Ilman, Valon ja Tulen Toa
Elementti Ilma, Tuli, Valo
Naamio Suuri Miru Nuva
Välineet Miekka, Cordak-tykki
Tilanne Muuttunut Turagaksi
Ulsagar
Ei kuvaa.png
Turaga
Ryhmä Valon vartijat
Arvonimi Valon ja Ilman Turaga
Välineet ValoIlmasauva
Naamio Jalo Miru Nuva
Tilanne Muuttunut
Ulsagar
Ei kuvaa.png
Titaani
Arvonimi Muuttumisen olento
Ryhmä Valon vartijat
Naamio Paranneltu Miru Nuva
Välineet Kaksi Cordak-tykkiä (olkapäällä), Miekka, Kilpi
Tilanne Elossa

Ulsagar on monia muutoksia kokenut nykyään oleva olento.

Elämänkertä Muokkaa

Ulsagar oli Av-Matoran Karda Nulta. Hän oli hyvin ystävällinen ja kunnollinen. Hän koki siellä monia seikkailuja. Ajan lipsahduksen aikaan, Ulsagar joutui vahingossa Karzahnille ja sieltä "uudelleenrakentamisen" jälkeen Voya Nuille.

Voya Nui Muokkaa

Saavuttuaan Voya Nuille Ulsagar huomasi olevansa puoliksi Le-Matoran puoliksi Ta-Matoran (Ajan lipsahduksen takia). Hän ystävystyi Baltan, Pirukin ja Kazin kanssa. Hän asui viidakoissa Pirukin kanssa, kunnes Pirakat saapuivat.

Matoranit vs. Pirakat Muokkaa

Ulsagar johti Matoraneja taistelemaan Pirakoja vastaan. taistelun tiimeksessä, joku löi Ulsagarin tajuttomaksi...

Mahri Nui Muokkaa

Kun Ulsagar heräsi hän ei saanut millään henkeä ja mutatisoitui. Pian hän huomasi olevansa Mahri Nuilla ja tapasi Sardan, Defilakin ja Garin. Nelikko lähti etsimään Barrakeja. Ulsagar lähti etsimään Kalmahia ja löysi tämän pian. Hän haastoi tämän, mutta Kalmah kutsui mustekala-armejiansa ja Ulsagar otti lentopyöränsä ja lähti ja haki Dekarin ja Sardan. Taistelu oli tiukka. Se kuitenkin loppui, kun Ulsagar teleportattiin Omega Nuille.

Makutojen Voitto Muokkaa

Kun sota alkoi Ulsagar taisteli monta Makutaa vastaan, mutta lähti pois ja muuttui Toaksi.

Toa Muokkaa

Kun Ulsagar muuttui Toaksi hän lähti heti Varjon Veljeskunnan tukikohtaan. Hän kuitenkin melkein kuoli, ellei Vigtazär imi hänestä toa-energian ja Ulsagar muuttui Turagaksi.

Turaga Muokkaa

Kun Ulsagar muuttui Turagaksi hän lähti Ritarikunnan saarelle. Hän tapasi siellä Dekpun. Dekpu vei hänet johtajan luo, joka vei hänet Saaren etelä-osaan, missä Matoranit ja muut Turagat asuivat. Kuitenkin Ulsagar lähti ja meni Tietäjä-turagan luo, missä tämä neuvoi häntä lähtemään oitkälle matkalle hakemaan kuusi ainesosaa jolla voitaisiin muuttaa Ulsagar olennoksi.

Ulsagarin matka Muokkaa

Kun Ulsagar oli lähtenyt matkalle ja kulkenut muutamia päiviä hän kohtasi muutamia Raheja jotka hyökkäsivät hänen kimppuun. Ensimmäinen ainesosa on Tyrannokarhun kynsi. Sitä ei ollut helppo saada sillä se käytti niitä aseinaan. Kun karhu löi kyntesä puuhun ja irotti sen siihen jäi yksi kynsi. Kuitenkin hän iski Raheja sauvallaan ja yksi pyörtyi. Seuraava ainesosa oli Varjokäärmeen hammas. Sen Ulsagar sai kun käärme yritti purra häntä, hän otti hampaasta kiinni ja kiskoi sen. Käärme lähti kovan kivun takia. Jäljellä olivat Tulityrannosaurus ja Vesivortar. Kolmas ainesosa on Tulityrannosauruksen yksi tulilieska ja Vesivortarin laser. Lieskan sai ärsyttämällä saurusta ja sen voitti pistämällä sitä päähän. Se kuoli heti. Vesivortarin laser oli vaikeampi ottaa. Sillä se ampui koko ajan ja niitä oli mahdotonta ottaa. Kuitenkin sen ammukset kimmotettiin siihen + elementtivoimat ja se loukkaantui pahasti. Se häipyi heti. Kuitenkin Ulsagar oli säästänyt kaksi laaseria ja neljäs ainesosa oli löydetty. Viides ainesosa oli Ilmatornipuun lehti. Sitä vartioi Rahi nimeltä Ilmakotka, sillä siellä oli sen pesä. Kuitenkin lehden sai helposti, mutta kuudes oli vaikein. Se oli Varjotulityrannokotkan höyhen ja se asui Vaarojen vyöhykkeellä. Sinne oli pitkä matka. Matkalla Ulsagar kohtasi Toan, jonka nimi oli Daxvigasor. Hän lähti Ulsagarin kanssa. Kaksikko oli kuukausien päästä perillä ja kotka hyökkäsi heidän kimppuun. Ulsagar oli kuolemaisillaan, kunnes Daxvigasor otti sulan pois. Kotka hyökkäsi Toan kimppuun, mutta Ulsagar ampui toisen laaserin ja elementtivoimiaan. Daxvigasor käytti Valo-voimiaan ja Kotka häipyi. Sitten Ulsagar meni Daxvigasorin kanssa tietäjän luo. Hän muutti Ulsagarin olennoksi.

Olento Muokkaa

Muuttutuaan Olennoksi, Ulsagar liittyi Valon vartijoihin ja hän taisteli myöhemmin sodassa.

Kyvyt Muokkaa

  • Kyvyt: Ulsagar ei Matoranina hallinut ikinä mitään. Toana, Ilmaa, Valoa ja Tulta. Kun häneltä imettiin Toa-voima, hän menetti Tulen hallinan kokonaan ja muuttui Turagaksi. Olentona, hän osaa muuttua miksi tahansa ja hallita Valoa ja Ilmaa.
  • Naamio: Ulsagarin naamiona oli aluksi punainen ja voimaton Huna. Sen jälkeen on aina ollut Miru Nuva.
  • Välineet: Matoranina, Ulsagarin välineet olivat kynnet. Toana: miekka ja Cordak-tykki. Turagana: ValoIlmasauva. Olentona, kaksi Cordak-tykkiä, isompi Miekka ja kilpi.

Tilastot Muokkaa

Matoranina Muokkaa

Voima: 9/50
 
Ketteryys: 8/50
 
Sitkeys: 8/50
 
Älykkyys: 10/50

Toana Muokkaa

Voima: 13/50
 
Ketteryys: 10/50
 
Sitkeys: 11/50
 
Älykkyys: 15/50

Turagana Muokkaa

Voima: 10/50
 
Ketteryys: 8/50
 
Sitkeys: 10/50
 
Älykkyys: 11/50

Esiintymiset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki