FANDOM

"Olen ollut monessa muodossa. Aluksi Agori, sitten Matoran, sitten Toa ja olen nykyään Suuri olento. Olen kohdannut monia vihollisia, ja sinunkin vertaisia. Tosin jos luulet olevasi koko universumin hallitsija, minä pysäytän sinut. Maksoi mitä maksoi!"
-Ultiasural Nomui Teridaxille, Reign of Final Journey
Dax
Ei kuvaa.png
"Agori"
Heimo Tuliheimo
Naamio Kultainen Hau
Dax
Ei kuvaa.png
Matoran
Ryhmä Av-Matoranit (Aiemmin), Ta-Matoranit
Arvonimi Valon Matoran (Aiemmin), Tulen Matoran
Työ Av-Matoranina: Taistelija
Ta-Matoranina: Naamiontakoja
Naamio Av-Matoranina: Kultainen Hau
Ta-Matoranina: Punainen Huna
Daxvigasor
Ei kuvaa.png
Tavallinen haarniska
Ei kuvaa.png
Ilma-tyylinen haarniska
Ei kuvaa.png
Suotyylinen haarniska
Ei kuvaa.png
Ajoneuvotyylinen haarniska
Toa
Arvonimi Monien Elementtien Toa
Ryhmä Mata Nuin ritarikunta, Valon vartijat (toimii johtajana)
Naamio Huna, jossa on supertarkka laser, jolla voi nähdä hyvin kauas
Välineet Midak-taivastykki, Elementtivoimamiekka
Elementti Tuli, Maa, Ilma, Energia, Valo
Tilanne Elossa
Ultiasural Nomui
Ei kuvaa.png
Suuri olento
Arvonimi "Suuri olento"
Voimat Säteet, lentäminen, joittenkin Elementtivoimien hallinta, loitsut
Naamio Gaxlar
Välineet Kaksi Midak-taivastykkia, kaksi Thornax-laukaisinta, kaksi Cordak-tykkiä, erilaiset ampuma-aseet; Megalaukaisin, Voimakilpi, Elementtivoimamiekka
Ultiasural Nomui
Ei kuvaa.png
Viimeinen muoto
Arvonimi Johtaja
Voimat Erilaiset säteet, lentäminen, kaikkien Elementtivoimien ja Voimien hallinta, loitsut, Elementin nova-räjähdys
Ryhmä Mata Nuin ritarikunta, Valon vartijat
Naamio Gaxlar
Välineet Kaksi Midak-taivastykkia, kaksi Thornax-laukaisinta, kaksi Cordak-tykkiä, erilaiset ampuma-aseet; Megalaukaisin, Voimakilpi, Gigamiekka

Ultiasural Nomui, aiemmin Dax/Daxvigasor on entinen Agori, joka oli Tuliheimon jäsen, entinen Av-Matoran, Monien Elementtien Toa, ja oli sen jälkeen Suuri olento Viimeisessä muodossaan. Taistelun päätyttyä, hän muuttui taas Toaksi. Moni ei tiedä, mutta Daxilla on Mukautuva haarniska.

Elämänkerta Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Dax oli yksi niistä, jotka luotiin ensimmäisinä Matoranina. Hänet tosin laitettiin asumaan Bara Magnaan ja siellä Vulcanukseen. Hänelle ei annettu aseita, mutta annettiin naamio: Kultainen Hau.

Dax näki kerran Aurinkokäärmeen, joka oli kiven alla ja sen edessä oli Rautasusi], joka meinasi syödä käärmeen. Dax hyppäsi kivelle, ponkaisi ja rupesi ratsastamaan Rautasutta. Se rupesi riehumaan ja samalla tönäisi kiven ja se lähti. Dax hyppäsi pois ja hänen pelastama Aurinko käärme kiitteli häntä todella paljon.

Dax asui siellä niin kauan, kunnes Matoran-universumi valmistui. Hän meni asumaan sinne ja siellä Karda Nuille. Hän asui siellä ja oli Tanman hyvä ystävä. Ajan lipsahduksen jälkeen hänet laitettiin toisin kuin muut, Omega Nuille. Siellä hän tutustui Potlaan ja Vegaan.

Omega Nui Muokkaa

Tulee joskus...

Toa Muokkaa

Tulee joskus...

Valon vartijat Muokkaa

Tulee joskus...

Paluu Bara Magnaan Muokkaa

Tulee joskus...

Uusi muoto Muokkaa

Tulee joskus...

Titaanien taistelu Muokkaa

Tulee joskus...

Viimeinen muoto Muokkaa

Tulee joskus...

Belgazarin valtakausi Muokkaa

Tulee joskus...

Darkness In Arms Muokkaa

Yhdessä Marhog Magnan vaihtoehtoismaailmassa, Daxvigasor oli Toa ja hän piti kirjaa kaikista linnakkeen menevistä kahden Rakasentankin kanssa.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Dax on ollut aina älykäs. Matoranina ja "Agorina" hänen taitonsa olivat samanlaiset. Toana, ne kaksinkertaistuivat. "Suurena olentoa" hänen taitonsa viisinkertaistuivat ja Viimeisessä muodossaan, taidot kymmenkertaistuvat.
  • Kyvyt: Dax hallitsi "Agorina" Valoa, mutta ei tiennyt sitä. Av-Matoranina, hän tajusi sen. Ajan lipsahduksen jälkeen, hän muuttui Ta-Matoraniksi ja menetti voimansa. Toana, hän hallitsi monia Elementtejä. Elementit ovat Tuli, Maa, Ilma, Energia ja Valo. "Suurena olentona" hän hallitsi kaikkia Elementtejä ja Loitsuja ja Viimeisessä muodossaan vielä paremmin. Kuitenkin, kun hän muuttuu Viimeiseen muotoonsa, hänen pitää viimeistään tunnin päästä muuttua Toaksi, tai hän kuolee. Toana, Dax osaa hallita Loitsuja, mutta ei kaikkia, koska hänellä ei ole voimia kaikkiin.
  • Naamio: Daxin naamio oli aluksi Kultainen Hau. Muuttuttuaan Ta-Matoraniksi, hänen naamionsa meni rikki ja hän otti tilalle tummanpunaisen Hunan. Muuttuessaan Toaksi, hänen Hunansa muuttui suureksi ja sen voima muuttui Hau Nuvan voimaksi (kukaan ei tiedä miksi). Daxin lisäsi myöhemmin siihen laserin, jonka avulla hän näki hyvin kauas. "Suurena olentona" ja Viimeisessä muodossaan, hän käyttää Gaxlaria, mikä on monien naamioiden ja osien sekoitus. Sen voima on kopioida muiden voimia.
  • Välineet: "Agorina" tai Matoranina, Daxilla ei ollut mitään välineitä. Joskus hän kantoi aseenaan Elementtivoimamiekkaa. Se on täysin samanlainen, kuin Voimamiekka. Toana, Dax osasi jo hallita miekkaa. "Suurena olentona" Ultiasural Nomui kantaa kahta Midak-taivastykkia, kahta Thornax-laukaisinta, kahta Cordak-tykkiä, erilaisia ampuma-aseita, kuten Megalaukaisinta, sitten myös Voimakilpeä ja Elementtivoimamiekkaa. Viimeisessä muodossaan, Ultiasural Nomui ei kanna Elementtivoimamiekkaa, vaan Gigamiekkaa, joka on vahvempi.

Tilastot Muokkaa

Matoran/"Agori" Muokkaa

Voima: 11/50
 
Ketteryys: 11/50
 
Sitkeys: 11/50
 
Älykkyys: 15/50

Toana Muokkaa

Voima: 22/50
 
Ketteryys: 22/50
 
Sitkeys: 22/50
 
Älykkyys: 30/50

"Suurena olentona" Muokkaa

Voima: 55/50
 
Ketteryys: 55/50
 
Sitkeys: 55/50
 
Älykkyys: 60/50

Viimeisessä muodossaan Muokkaa

Voima: 98/50
 
Ketteryys: 98/50
 
Sitkeys: 98/50
 
Älykkyys: 100/50

Lainauksia Muokkaa

"Kato Rapdoxser! Pitkästä aikaa. Ei ola nähty aikoihin. Muuten, et ole tappanut mua vuoteen. Se on varmaan uusi ennätys."
"Nyt sinä pelkäät!"
"En kyllä ajattelut juuri tänään."
"Olet vain Toa. Nyt häviät."
"Aha."
"Nyt sinä siis kuolet!"
"Aha."
"Pelottiko?"
"Nääh."
-Rapdoxser ja Dax, The Glory

Triviaa Muokkaa

  • Daxin "Agori"-nimitys tulee siitä, että hän näytti Agorilta ja asui niiden kanssa, mutta oli silti koko ajan Av-Matoran.
  • Vaikka Dax ei ollut Agori, hän olisi pystynyt tekemään Agori Nuin viiden/neljän muun Agorin kanssa.
  • Vaikka Daxvigasor on Toana vain mustan, tummanvihreän, tummanpunaisen ja kultaisen värinen, hänellä on silti vielä Energia voimanaan.
  • Ultiasural Nomui nimitys "Suuri olento" tulee sitä, että hän on yhtä voimakas, kuin Suuri olento, mutta hänellä ei ole niiden voimia (esimerkiksi luomisvoimat tai henkiset voimat).
  • Ultiasural Nomui ja Draconeosor ovat oikeastaan sama henkilö. Eroja ei tiedetä.
  • Ultiasural Nomuin viimeisestä muodosta voi rakentaa linnakkeen, ajoneuvon tai lohikäärmeen. Mikään näistä ei kuitenkaan esiinny koskaan tarinassa.
  • Ultiasural Nomuin "Suuri olento"-muodon ja Viimeisen muodon erot ovat nämä: Viimeisessä muodossaan, Ultiasural Nomui on hiukan isompi ja paljon vahvempi. Hänen haarniskansa on enempi kullanvärinen ja naamio on myös enemmän kullanvärinen. Hänellä on Elementtivoimamiekan sijasta Gigamiekka, joka on hienompi ja isompi.

Esiintymiset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki