FANDOM

-Umbran Hullu Matka-

Umbra heräsi oudossa paikassa , jossain aktiivisen tulivuoren lähellä. Hän näki että tulivuoresta purskahteli laavaa ja nousi savua. Hän katsoi käsiään ja näki niiden muuttuneen, ne olivat lihaa ja verta ei protopintaa kuten Biomekaanisilla olennoilla kuului olla. Hän kosketteli kasvojaan ja huomasi että hänen naamionsa oli poissa. Sen paikalla oli jotain outoa, kimmoisaa materiaalia ja outoja karvoja sekä jotkin kuulo elimet. Hän muisti vain osittain mitä edellisenä päivänä oli tapahtunut. Hän oli ollut Karda Nuilla jossa Makuta nimeltä Teridax oli hyökännyt hänen kimppuunsa ja käyttänyt häneen jotain outoa asetta joka pökerrytti hänet ja sitten hän oli edennyt ajan , paikan ja ulottuvuuden halki. Hän lähti kiipeämään tulivuoren suuntaan koska kuuli sieltä ääniä. Oli hankalaa kiivetä vuorelle kun ei ollut siipiä eikä Mukautuvaa Haarniskaa. Kapuaminen oli raskasta ja hän oli aivan uupunut kun saapui vuoren huipulle jossa oli sisäänkäynti. Hän näki oudon pienen ihmismäisen hahmon joka piteli sormusta, toisen samanlaisen ja oudon laihan olennon jolla oli paholaisen katse. Olento yritti ottaa sormuksen pienen Olennon ,jonka Umbra nyt tunnisti Hobitiksi käsistä. Hän näki että otus putosi laavaan käsissään sormus mutta outo musta olento otti sormuksen kiinni ennen sen putoamista laavaan. Se oli Teridax! Teridax kannatteli käsissään pahaa sormusta. Teridaxkin oli muuttunut. Hän oli myös ihmisen kaltainan mutta mustaviittainen ja harmaan kelmeä. Hänellä oli pitkät kynnet ja lepakon siivet. Sormus alkoi muuttumaan oranssiksi hänen käsissään ja hän tiesi että jokin oli pielessä. Kaksi Hobittia juoksivat Makutaa pakoon ja huomasivat Umbran. Hän tajusi että pystyi käyttämään Valovoimiaan tässä maailmassa ja otti tupeestaan timantein koristellun miekan. Hän ampui sillä Makutaa joka kaatui maahan. Nyt Hobitti nimeltä Frodo reppuli tuli Umbran avuksi miekan kanssa…

Tylypahka Muokkaa

Umbra ja Frodo hyökkäävät uhmakkaasti Teridaxin kimppuun. Teridax ottaa tupeestaan mustan miekan ja ampuu toisella kädellään varjoa. ”Mene kauemmas!” Umbra huutaa Frodolle ja tämä juoksee Sam nimisen Hobitin luokse. Umbra tekee kädessään valopallon jonka heittää Teridaxia päin. Teridaxin kädessä oleva sormus lentää kaaressa Laavaan. Umbra ampuu Teridaxiin uuden valopallon Teridaxiin ja tämä horjahtaa ja putooa kalliolta laavaan. Raivostunut Teridax tekee uuden Madonreiän ennen putoamistaan ja Umbra hyppää hänen peräänsä. Umbra putoaa johonkin isoon pimeään metsään ja hänen vieressään menee lauma jättiläishämähäkkejä. Metsässä on todella pimeää joten Umbra sytyttää valo voimillaan käsiinsä valon. Hän huomaa metsän takana ison linnan jota jättiläiset ruhjovat. Ympäri linnaa oudot ihmiset juoksevat oudot kepit ojossa ja ampuvat loitsuja ja kirouksia toisiinsa. Umbra lentää linnan pihalle ja käyttää Hunan voimaa joka on hänen mielessään ja menee tuhoutuneesta ikkunasta sisään näkymättömänä. Hän näkee nurkastaan kun kaksi pahaa velhoa taistelee joukkoa hyviä velhoja vastaan. Äkkiä katon läpi syöksyy Teridax joka ottaa viittansa taskusta taikasauvan. Umbrakin katsoo taskuunsa ja löytää omansa. ”Umbra nyt minä tuhoan sinut lopullisesti !” Teridax karjuu. Kaikki ovat keskittyneet erään nuoren Velhon jonka Umbra tunnistaa Harry Potteriksi ja pahan Velhon Voldemortin taisteluun. Voldemort tekee Harryyn tappo kirouksen mutta Umbra muuttaa sen suuntaa Ilman hallinta kyvyillään ja se osuu Voldemortiin. Teridax tekee varjopallon Umbraan ja Umbra haavoittuu. Vertavaluvana ja näkymättömänä Umbra hipsii pois linnasta Makutan perään joka on lähtenyt uuteen Madonreikään.

Osa: Springfield Muokkaa

Umbra putosi madonreiästä joka oli ilmestynyt taivaalle suoraan roskalaatikkoon. Hän löi päänsä ja pökertyi. Samaan aikaan Teridax lensi kirkkaalla taivaalla ja näki horisontissa ison ydinvoimalan. Hän suuntasi sinne ja meni johtajan, jonka nimi oli Burns, luokse. Toisaalla Umbra heräsi ja ravisteli liat pois päältään. Hänestä oli tullut kaksi ulotteinen ja keltainen ja hän näytti piirroshahmolta. Hän huomasi kadulla kyltin jossa luki ”Tervetuloa Springfieldiin!” Nyt hän tajusi missä on. ”Olen Springfieldissä !” Umbra hihkui. ”Täällä jossain on oltava Simpsonien perhe.” hän mutisi itselleen. Hän katsoo haavojaan, ne ovat poissa. Täysissä ruumiinvoimissaan hän lähtee etsimään Simpsonien perhettä. Eipä aikaakaan kun hän löytää keltaisen perheen joka on juuri lähtenyt kirkosta. Hän päättää seurata perhettä näkymättömänä heidän kotiinsa koska hänen vatsansa on alkanut murista ja hän tarvitsee syötävää. Umbra meni istumaan auton peräkonttiin ja lähti sieltä kun perhe meni sisälle taloon. Hän pujahti nopeasti sisään ovesta ja suuntasi keittiöön kun samalla Homer alkoi avata telkkaria. Umbra löysi jääkaapista kanankoipia ja Coca Colaa jonka hän joi ahnaasti. Hän meni näkymättömänä katsomaan Telkkaria jossa oli juuri Springfieldin uutiset meneillään. Uutisissa uutistoimittaja Kent Brokman kertoi että Ydinvoimalan omistaja Mr. Burns aikoi tehdä jonkin suunnitelman kaupunkilaisten päänmenoksi.

Televisiossa näytettiin kuinka Teridax loi Burnsille mustan haarniskan. Burns meni haarniskan sisään ja lähti tuhoamaan kaupunkia. Haarniskan toisessa kädessä on raketinheitinkonekivääri ja kranaatinheitin ja toisessa sinko ja liekinheitin. Haarniskan jaloissa oli telaketjut ja piikit. Haarniskan kypärässä oli lasertähtäimet ja niistä tuli laseria. Teridaxin nauru kaikui läpi haarniskan ja Burnsin liikkeen. Burns selvästi nautti tuhosta. Bart ja Homer lähtivät talosta nopeasti ja ottivat aseet mukaansa. Bart vaihtoi pukunsa BartMan pukuun ja hän lähti lentämään Haarniskaa kohti. Ampuen kaikkea taskusta löytyvää ritsallaan hän yritti hidastaa Burnsin etenemistä. Umbra lähti myös ulos ja muuttui näkyväksi. Bart huomasi hänet ja kysi häneltä kuka hän on. Umbra ei hetinyt vastata kun Burnsin tulisuihku jo tuli Bartia kohti. Umbra meni liekin tielle ja pelasti Bartin. Umbra paloi pahoin mutta käytti regenoitumis voimiaan ja loi itselleen uuden ihon. Umbra otti Bartin reppuselkäänsä ja he lähtivät ampumaan Haarniskaa ja Teridaxia. Bart osui Teriä silmään Kivellä ja Teri tipahti maahan ilmasta noin 200 metrin korkeudesta. Umbra ampui silmistään laseria haarniskaan ja se alkoi murentua. Alhaalla Homer alkoivat potkimaan haarniskaa ja lopulta koko kaupunki oli tullut tuhoamaan haarniskaa mitä moninaisimmilla aseilla. Ralph yritti tuhota haarniskaa saippuakuplilla kun taas Moe heitti haarniskaan kaljapulloja samalla väistellen Barneytä. Hullukissanainen heitteli haarniskaan kissoja mutta Umbra viimeisteli työn kaatamalla haarniskan koulun päälle.

Monsterit!! Iik! Muokkaa

Teridax tajusi että olisi parasta paeta Mr. Burnsin lakimiehiä toiseen ulotuuvuuteen ja niin hän loi uuden portaalin. Ihmiset tungetsivat portaaliin mutta Myyrämiehen mentyä sinne kuului vain karmivia huutoja ja hänen päänsä tuli pois portaalista. Ihmiset perääntyivät. "Meidän pitää heittää Muukalainen tuonne portaaliin!" Sideshow Mel sanoi ja otti Umbraa niskasta kiinni ja heitti portaaliin. "Hänestä on ollut liikaa harmia!" hän lisäsi. Umbra lensi Ulottuvuuteen ja samaan aikaan BartMan hyppäsi hänen peräänsä. "Umbra löysi itsensä jostain metästä. Mikäs tää on hän ajatteli. Päälleni tippui Bartman. Samaan aikaan ulkopuolella Homer hyppäsi portaaliin sen juuri ennen sulkeutumista. Hänen yläruumiinsa meni toiseen ja alaruumis toiseen ulottuvuuteen. "D'h! Nyt en voi enää kaivaa takapuoltani!" hän karjui. Homerin yläruumis tömähti Bartmanin ja Umbran niskaan. Metsä jossa he olivat oli täynnä mitä kummallisempia otuksia, Pokemoneja, Digimoneja ja Puhtomoneja. Niiden punaiset silmät ja musta iho olivat karmivia. Niistä valui kuolaa kun ne lähestyivät tyyppejä. "Ay Caramba"! Bart huusi. Olennot olivat saartaneet Teridaxin. Olisi loistava tilaisuus päästä hänestä eroon mutta samalla mekin kuolisimme. "Homer oli jo lähtenyt nyrkkitappeluun jonkin rottamaisen Monsterin kanssa ja saanut kauhean tällin. "D'h" parkaisi Homer ja otti rotan niskasta kiinni ja väänsi siltä niskat nurin jonka jälkeen hän tunki kituvan olennon suihinsa. "Mm... Sähköistä ..." hän kuolasi tunkiessaan otusta suihinsa. Otukset ympäröivät joukon. Kuolaavat hirviöt ympäröivät heitä joka puolelta. Umbra sai aikaan pieniä tuikkuja mutta ne eivät tehonneet olentoihin. "Tässä ota toinen ritsani tyyppi." Bartman sanoi ja antoi Umbralle toisen ritsansa. He alkoivat tappamaan olentoja. Vähän matkan päässä Teridaxin kimppuun oli käynyt jokin dinosaurusta muistuttava iso lisko joka syöksi tulta. Hän pystyi käyttämään täällä varjo voimiaan ja sokaisi liskon ja räjäytti sen kappaleiksi voimillaan. Otuksen paloja lenteli sinne tänne ja muut söivät niitä. Teridax lennähti ryhmän luo ja alkoi kauhea taistelu. Pixelimössöä lenteli ympäriinsä ja Homer huuteli tuskissaan saatuaan päällensä sähköä ja tulta. Parin minuutin kuluttua homma oli ohi. Teridax avasi taas portaalin ja toisenkin? Toisen hän avasi Homerille ja Bartille ja heitti heidät sinne. Toinen oli hänelle itselleen. Se oli portti BIO-KLAANIIN!

Vaihtoehtoinen Klaani? Muokkaa

Umbra hyppäsi porttiin Terin perässä. Ulottuvuus oli täynnä varjoa ja Makutat hallitsivat sitä. Umbra näki edessään Toan joka näytti tutulta. Olisiko se Zaw? Umbra meni lähemmäs ja Zaw kääntyi. Umbra näki hänen punaiset silmänsä. Ympäri maastoa oli Rahksheja ja pimeyden olentoja. Horisontissa Umbra näki Suuren linnoituksen joka muistutti Coliseumia, mutta se muistutti ulkonäöltään Kraahkania. Jokapuolella oli pimeää, kylmää ja kuollutta. Missään ei kasvanut kasveja ja kaikki oli mustaa. Toat rakensivat Matoranien kanssa uutta linnoitusta kun Makutat ampuivat heihin täyslaidallisen Antidermistä. Antidermis vaikutti heti ja työ sujui nopeammin. Umbra ajatteli ettei paikka ollut kovinkaan turvallinen ja lähti seuraamaan pientä valonlähdettä. Hän sai valon lähteen kiinni ja se oli Takanuva! Takanuvan punaiset silmät katsoivat Umbraa ja hän sanoi töykeästi "Mene takaisin töihin laiskuri!" Tuo ei ollut Taka Umbra ajatteli. Ei hän noin töykeä ole. Umbra lähti "tekemään" töitään mutta käyttikin Häivetekniikka voimiaan ja lähti seuraamaan Takanuvaa. Takanuva meni sisään linnoitukseen ja astui sisään hissiin joka vei hänet linnoituksen ylimpäänkerrokseen. Takanuva astui hissistä pois huoneeseen jossa oli isot Teleruudut ja paljon aseita ja Kanoheita ja muuta krääsää sekä keskellä huonetta allas täynnä sähköistä protodermistä. Umbra livahti hissitä juuri ennen sen sulkeutumista. "Suunnitelma toimii hienosti" Takanuva sanoi pienelle hahmolle. "Bio-Klaani, Mata Nuin Ritarikunta ja Pimeät Metsästäjät on voitettu. Universumi on pian Makutoiden!" Takanuva sanoi. "Hyvä oppilaani. Olet oppinut paljon!" pieni Turagamainen hahmo sanoi kolkolla äänellä joka muistutti Teridaxin ääntä. "Aistin ettemme ole yksin tässä huoneessa "hän sanoi ja ampui Umbraan varjopallon. Umbra väisit sen mutta hän muuttui jälleen näkyväksi. "Ay Caramba!" Umbra huusi. "Nyt tulee mursuisku hän sanoi ja loi valosta tehdyn Waikirun joka syöksyi kohti Takaa ja Teridaxia. "Luuletko tuollaisen taskulampun pelottavan Varjon Toaa!" Taka huusi ja ampui Umbraan täyslaidallisen. Teridax pirstoi Waikirun Panrahk voimillaan. Umbran takaa tuli varjolonkeroita ja ne nappasivat hänet kiinni. Hänet kolkattiin ja seuraavaksi kun hän heräsi hän huomasi olevansa Vankilassa yhdessä Lesovikkin, Axonnin ja Tahun kanssa. "Taas uusi vanki", Tahu sanoi apeana. Häneltä oli viety naamio ja aseet ja hänet oli sidottu seinään ketjuilla jotka imevät elementaali energiaa kuten muut vangit. "Mitä on tapahtunut !" Umbra kysyi apealta ja kalpealta lihaskimppu Axonnilta. Axonn kertoi että Makutat saivat muutettua Takanuvasta Varjo Toan ennen kuin Helryx ja Krakua saivat pelastettua hänet. Sen jälkeen Takanuva tappoi Helryxin ja Krakuan voimillaan ja hänet vietiin Destralille. Detsralilta Taka ja Makutat hyökkäsivät Ritarikunnan kimppuun Daxialle ja he varastivat sieltä Artakhan sauvan ja tappoivat lähes kaikki Ritarikuntalaiset. Sitten he veivät joukkonsa Odinalle ja Klaanin saarelle ja sitten Universumi olikin jo vallattu. Eloonjääneistä olennoista tuli Veljeskunnan orjia ja nyt he raatavat niskalimassa Universumin "hyväksi". Kyynel valui Axonnin silmästä kun hän kertoi tämän. "Näytät siltä kuin olisit jostain ulottuvuudesta jossa Takasta tuli Hämärän Toa" Tahu sanoi. "Onko se totta?" hän lisäsi. Umbra kertoi matkastaan muille vangeille ja he kuuntelivat korvatarkkana (jos Bionicleillä nyt on korvia. Heh =)) kaiken mitä hän sanoi. Vähän ajan kuluttua Ruokaa tuova Rakhski tulee paikalle ja ojentaa vangeille piirakan ja muutaman lusikan. "Sssee on Piraka Piirakkaa! SYökää kurjat! Ssshh..!" Rahkshi sihisi ja lähti pois. Umbra maistoi piirakkaa ja sylkäisi sen pois. Nurkasta tuli parvi Gafnoja ja Kinlokoita jotka alkoivat tappelemaan tähteistä. Axonn, Tahu ja Lesovikk söivät ahnaasti kuin Ruuantähteistä tappelevat Rahit. "Haluatteko ulos täältä ?" Umbra kysyi muilta. "Olemme yrittäneet jo montakertaa." Tahu sanoi. "Siksi Gali kuoli." Hän sanoi itkukurkussa. Umbra esitti heille ideansa pakoonpääsystä. He voisivat tehdä Lusikoista ja piirakka tarjottimesta miekantapaisen. Siihen tarvittaisiin Axonnin fyysisiä voimia, Tahun tulivoimia ja Umbran laseria. Hetken puuhasteltuaan he saivat aseen valmiiksi. "Kutsutaan tätä Proto miekaksi!" Tahu ehdotti. Ehdotus hyväksyttiin ja he alkoivat odottamaan oikeaa hetkeä. Kun Ruokaa tuova Rahkshi taas tuli Tahu otti miekan ja halkaisi Rahkshin kahtia. He vapauttivat itsensä ja ottivat avaimen kiemurtelevalta Kraatalta. He alkoivat vapauttamaan muita vankeja...

Umbra rikkoi nyrkillä Toa Dekarin kahleen ja toisaalla Axonn katkoi Turaga Nokaman ja Dalun kahleita. Pian pieni ryhmä oli vapautettu sisätäen Roodakan, Dalun, Turaga Nokaman, Lewan, Kongun, Hewkii ja Kopakan. He lähtivät juoksemaan Kopakan löytämää salakäytävää pitkin varastoon jossa veljeskunta säilytti Naamioita ja aseita. He saivat aseet ja naamiot mutta Makuta Krika antoi hälytyksen. 20 Bitil Kloonia ympäri ryhmän. Roodaka tulitti Klooneja mutaatio Rhotukoillaan "Hahahaaa! Siitä saatte kurjat!" hän nauroi. Bitilit mutatisoituivat. Tahu sulatti yhden Bitilin miekallaan. Kopaka jäädytti Bitilin ja Hewkii hajotti sen terällään. He varastivat ilmalaivan pihasta ja lähtivät sillä lentoon. Kongu meni ohjaksiin ja Lewa sekä Kopaka ampuivat takana lentäviä Makutoja. "Näin hauskaa minulla ei ole ollut sen jälkeen kun jäin vangiksi!" Lewa hihkui. Kopaka ei sanonut mitään hymyili vain ja ampui lasersäteen Krikaan ja Krika kirkaisi ja tippui alaaasss ja tömähti maahan. Lewa ampui pari Bitiliä alas. Vähän ajan kuluttua he laskeutuivat. Axonn asensi ilmalaivaan aikapommin ja he lähtivät Arkistojen raunioihin. Arkistot olivat turmeltuneet pahoinMakytojen käsissä. Paljon tietoa oli tuhottu ja arvoesineitä viety. He menivät sisään pölyisiin Arkistoihin. Heidän ympärillään muutama silmäpari tutkaili heitä. Axonn vislasi. Olennot kuulivat sen ja näyttäytyivät. "Axonn!" Trinuma huusi ja tuli halaamaan ystäväänsä. "Luulin että kuolit!" he sanoivat yhteen ääneen. Umbra katsoi ympärilleen ja huomasi Toa Pirukin, Toa Photokin, Turaga Whenuan, Arkistojen hoitajat Vaehran ja Gahlok Va, Toa Norik, Kapura, Kopeke ja yllätys yllätys Turaga Umba! Umbra meni Turagan luokse. "Mitä tapahtui vanha ystävä?" Umbra kysyi. "Annoin voimani Photokille, Nuhriille, Taipulle, Hafulle, Orkahmille ja Vhisolalle. Sitten minusta tuli Turaga." hän kertoi. Nyt olen piilotellut täällä jo vuosia yhdessä muiden selviytyjien kanssa. Vaehran ja Gahlok Va johdattivat ryhmän syvemmälle arkistojen uumeniin. Jokapaikka oli pölyssä ja siellätäällä oli Fikoun verkkoja. Siellä täällä lehahti lepakko tai pari. Jonkin aikaa talsittuaan ryhmä pääsi vihdoin päämääräänsä. Maanalaiseen Ortonien tekemään kaupunkiin jossa asuivat pelastautuneet! Siellä Nynrahilaiset, Vortixxit ja Artakhalaiset olivat luoneet yhdessä Midak-taivastykin ja antoivat semmoisen jokaiselle selviytyjälle. He olivat alkaneet kerätä kasaan sotajoukkoja Takanuvan kukistamiseksi ja rauhanpalauttamiseksi.

Viimeinen taistelu ja kotiinpaluu LOPPU Muokkaa

Kaikki tapahtui Nopeasti. Eloonjääneet hyökkäsivät sissi ryhminä Metru Nuille. Umbra joutui Axonnin ryhmään yhdessä Lesovikkin, Toa Photokin, Pirukin ja Vhisolan kanssa. Ryhmä saapui kalliolle jolla oli Makutojen tukikohta. Sitä vartioi Visorakit. Käyttäen Valovoimiaan Umbra räjäytti pari Visorakia kappaleiksi. Muut Visorakit hälyttivät apua ja Toa Vican hyökkäsi ryhmän kimppuun Toa Ahkmoun avulla. Photok ja Umbra ampuivat Valoa ja Ahkmou ja Vican varjoa. Valo ja Varjo vuorottelivat taistelussa. Yhtäkkiä Vican ampui pallon Varjoa Vhisolaan ja tämä kuoli. Lesovikk käytti Ilmavoimiaan ja lennätti Vicanin alas kalliolta varmaan kuolemaan. Ahkmou kutsui telepaatio voimillaan Makuta Vamprahin paikalle. Makuta lensi Axonnia kohti ja Axonn löi kirveellään Makutan panssarin hajalle. Antidermis purkautui Makutan haarniskasta. Lesovikk lennätti Visorakit alas kalliolta ja ryhmä meni eteemmäs Metru Nuille.

Metru Nuilla vallitsi kaaos. Eri lajit taistelivat yhteistä vihollista vastaan, Takanuvaa ja Veljeskuntaa. Jokainen valonpuolella olija oli varustautunut Midakilla ja valoammukset lentelivät kohteisiinsa ja Rahkshit tuhoutuivat. Paljon valonpuolella olevia kuoli kun he astuivat Rahkshien asentamiin miinoihin.

Sillävälin Umbra oli jo mennyt Coliseumiin yhdessä Photokin, Brutakan, Axonnin ja Helryxin kanssa. Photok harhautti vartijat ja tuhosikin ne lopulta kun kolmikko meni Coliseumiin sisään.

Päästyään koliseumin huipulle, Turaga Dumen huoneeseen joka oli nyt Takanuvan he huomasivat Takanuvan ja Teridaxin. Teridax ampui varjopallon Brutakaan ja tämä kuoli mutta Umbra sai otettua Brutakan Olmakin. Juuri ennen Teridaxin varjokäden osumista Umbraan Umbra laittoi Olmakin päähänsä ja meni toiseen ulottuvuuteen.

Ei tiedetä varmasti miten ulottuvuuden kävi eikä tiedetä sitäkään miten "oikea" Teridax pääsi pois Ulottuvuudesta. Se tiedetään että Umbran ulottuvuus seikkailu on nyt vihdoin saatu päätökseen. Toivottavasti nautitte tarinasta tai jos ette lukekaa Umbran muita tarinoita. "Heido!"

Loppu----

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki