FANDOM

Vaarallinen linnake on tämä tarina, joka kertoo Daxvigasorin, Vegan, Gersakin, Itokin, Vogjasin, Baltan ja Velikan hyökkäyksestä linnaakkeeseen. Seuraava tarina on Pimeyden voimapeli.

Luku 1 Muokkaa

Gersak istui sellissä odottamassa tuomiotaan. Yhtäkkiä sen seinä romahti. Siellä olivat: Daxvigasor, Vega, Itok, Vogjas, Balta ja Velika. Tule jo, Po-Matoran sanoi. Yhtäkkiä Lariska seisoi heidän takanaan. Minne matka? Hän kysyi. Devastator, Airwathecer, Charger ja Gladiator. Hyökätkää! Hän jatkoi. Gersak! Mene Baltan, Velikan ja Vegan kanssa. Minä, Itok ja Vogjas seuraamme perässä. Kolme jäsentä hyökkäsi viisi metsästäjän kimppuun. Mennään jo! Gersak sanoi. Pian he olivat Makutan Veljeskunnan linnoitukseen. Pian he näkivät Pridakin, joka hyökkäsi tiiminsä kanssa nelikon kimppuun. Vangitkaa heidät! Pridak huusi. Missä he ovat? Daxvigasor kysyi. Kuitenkin Vogjas oli kadonnut. Hän oli jossain ja hän näki vain ilkeän näköisen hymyn The Shadowedin kasvoilla. Tervetuloa kuolemaan, hän sanoi.

Luku 2 Muokkaa

Vogjas ei voinut tehdä mitään. The Shadowed One oli hänen edessään valmiina tappamaan hänet. Mitä teet minulle? Vogjas kysyi. En mitään, paitsi tapan sinut, Metsästäjä sanoi. Niinkö? Vogjas kysyi ja iski Metsästäjää ja pakeni. Velika! Sinä, Gersak ja Vega! Hoitakaa armejiat. Minä hoidan hänet, Balta sanoi. Selvä! Velika huusi ja meni muiden kanssa hyökkäämään. Balta hyökkäsi Pridakin kimppuun. Pridak heitti hänet seinään ja jatkoi kivien asettelua. Pian tuntematon valon ja tulen Toa, joka kantoi sauvaa tuli auttamaan häntä. Tule pian. Hän sanoi Baltalle. Kuka olet ja mistä tulet? Balta kysyi. Olen Takahuller. Olen yhden Toa-tiimin johtaja, Toa sanoi. Muuten, ota tiimisi, niin mennään. Meillä on hieman asioita hoidettavana. Daxvigasor ja Itok olivat pulassa. Yhtäkkiä tuntematon Toa-tiimi tuli apuun. Keitä olette? Itok kysyi. Olemme Toa Ultranuvikat. Nimeni on Onuru. Olen Maan ja Valon Toa, Maan Toa sanoi. Tässä ovat: Gahli, Lengu, Pohewa ja Koporo. Pian viisi Toa hyökkäsi Metsästäjien kimppuun. Ärrhh! Hoidan sinut, kuten Nidhikinkin, Devastator sanoi. Niinkö? Lengu kysyi. Jos hakkaat noin, niin et ikinä osu, Ilman Toa sanoi. Pian Vogjaskin tuli apuun ja hyökkäsi Airwatherin kimppuun. Mene pois! Metsästäjä huusi. Ehkä sitten, kun huvittaa, Toa sanoi ja jatkoi taistelua.

Luku 3 Muokkaa

Balta ei tiennyt mitä tehdä. Yhtäkkiä tuntematon olento oli napanut hänet keskellä taistelua. Olennon toisella puolella oli Ko-Matoran nimeltä Mazeka. Minne menemme? Balta kysyi. Paikkaan nimeltä Destral. Mazeka tuntee sen ja on valmis menemään sinne takaisin, Olento sanoi. Niinkö? Entä kuka olet? Balta kysyi. Älä kysele! Ko-Matoran sanoi. Miksi hänellä on tuo nelijalkainen alus? Balta kysyi. Se on Suoharppaaja, Mazeka sanoi. Helryx antoi sen minulle. Sodan keskellä, Velika huomasi Baltan olevan kadonneen. Missä Balta on? Po-Matoran kysyi. En tiedä. Mne etsimään, kyllä me pärjätään, Pohewa sanoi. Yhtäkkiä tuntematon Toa tuli. Olen Nahk. Olen Salaman ja Valon Toa. Liityn teihin. Toa sanoi. Tervetuloa, Takahuller sanoi. Tarvitsemmekin apua, Tulen Toa sanoi. Olemme perillä, olento sanoi. Kuka tuo on? Balta kysyi. Hän on Tridax ja tuo on Vezon, olento sanoi. He ovat vihollisemme. Niinkö? Makuta kysyi.

Luku 4 Muokkaa

Päästyään Destralille Baltan piti vahtia Vezonia. PuoliSkakdi yritti suostutella Baltaa päästämään hänet. Saat tikarini, Vezon sanoi. Ei käy, Balta sanoi. Yhtäkkiä se olento otti kaksikon ja lähti. Mazeka ja Tridax jäivät sinne. Varjo Takanuvat. Nouskaa! Tridax sanoi. Mazeka hyökkäsi Makutan kimppuun, mutta Tridax tainnutti hänet. Mazeka. Sinulla ei ole voimia naamiokykyä eikä aseita. Olet vain Ko-Matoran, joka sai turpaan, Tridax sanoi. Tämän sanottuaan Monet Takaunvat tulivat. Mitä teemme johtajamme? he kysyivät. Pian he lähtivät Metru Nuille ja Mazeka teleportattiin linnoitukseen. Pian kun he olivat perillä, Balta näki oudon esineen ja yhtäkkiä olento kuoli. Silmän takana oli suunnaton aarre jonka Vezon meinasi ottaa. Siitä saa suuret voimat, hän sanoi. Pian keskeltä tuli olento joka oli aivan kultainen. Nimeni on Takigamocos. Olen paikan vartija ja suuri olento, hän sanoi. Tulkaa, meillä on tehtävää, hän sanoi kaksikolle.

Luku 5 Muokkaa

Vezon mietti mitä voimia hän saisi aarteista. Hän ei tiennyt tehtävästä, mutta oli valmis mihin tahansa saadakseen sen. Tulkaa, Takigamocos sanoi. Balta ei viitsinyt tehdä mitään. Hän vain oli valmis lähtemään. Tehtvämämme on helppo. Meidän pitää, mennä Metru Nuille ja pysäyttää Tridax. Päästyään sinne he näkivät Tridaxin ja hänen armejian. Kolmikko hyökkäsi Makutan kimppuun. Olette kuin yksi Toa: Lhikan. Hyökkäätte, vaikka tiedätte häviävänne, Makuta sanoi. Armejiani murskaa teidät. Pian Tridax teleporttasi heidät Tyrmään, missä oli Kalmah. Kas kas. Ruokaa, Barraki sanoi. Kuten Mutran kertoi, et huoli mitään, Tridax sanoi. Jopa eräs valkoinen Makuta voisi voittaa sinut. Taistelu alkoi. Pian Hydraxon tuli auttamaan. Tarvitsetteko apua? Hän kysyi kolmikolta. Kyllä, Balta sanoi ja jatkoi taistelua. Pian Ehlek tuli sotaan. Ja Mazekakin. Samaan aikaan Onuru oli lähtenyt Destralille. Pian hän näki Pridakin, joka nauroi: Olen pian voittamaton. Tosin nyt Caraparista olisi apua.

Luku 6 Muokkaa

Onuru hyökkäsi Pridakin kimppuun. Barraki heitti hänet maahan. Olet avuton hullu Toa, joka ei tee mitään, paitsi hyökkää, Pridak. Jatkakaa asettelua. Minä hoidan hänet. Samaan aikaan keskellä Tyrmää: oli monia iskuja. Hyökkäykset olivat siellä täällä. Pian Takigamocos nousi ja heitti Hakannin. Et voita minua, Piraka sanoi ja hyökkäsi. Vezok oli Vezonia vastaan. Hän iski tätä ja sanoi: Et voita minua. Olen nyt vahvempi kuin sinä. Avak oli Mazekaa vastaan. Ko-Matoran ampui Avakia, joka lensi seinään. Pian Piraka nousi ja iski. Se oli kovaa peliä. Pian Itok oli Piraka-muotoaan vastassa. Se oli häntä vahvempi ja teki pora-iskun. Voitan ja imen sinut, Piraka-muoto sanoi. Destralilla Onuru väisti juuri ja juuri Pridakin terän. Et voita minua, Barraki sanoi. Onuuru käytti miekkaansa torjuakseen terän. Olet ehkä vahvempi, mutta voitan sinut silti. Barraki sanoi. Pian paikalle tuli tosi iso Toa, joka oli kuin titaani. Nimeni on Crulsaz. Olen Mata Nuin Ritarikunnan jäsen. Autan sinua Onuru. Miten tiedät nimeni? Maan Toa kysyi. En voi kertoa sitä, Crulsaz vastasi. Armejiat hyökkäykseen! Pridak huusi. Crulsaz hyökkäsi niiden kimppuun ja pian Thok ja Reidak tuli paikalle. He hyökkäsivät Toan ja Barrakin kimppuun. Kun Pridak oli tainnutettu ja Onuru vangitu aseettomana, Thok sanoi. Kyllä Vigtazär riemastuu tästä, kun kuulee. Jatkuu Pimeyden voimapelissä...

Hahmot Muokkaa

Pimeyden Metsästäjät Muokkaa

  • Airwatcher
  • Charger
  • Devastator
  • Gladiator
  • Lariska
  • The Shadowed One

Mata Nuin Ritarikunta Muokkaa

  • Crulsaz
  • Hydraxon
  • Mazeka
  • Helryx (Vain mainittu)
  • Tuntematon olento (Kuollut)

Valon Ritarikunta Muokkaa

Voya Nuin puollustusryhmä Muokkaa

  • Balta
  • Velika

Barraki Muokkaa

  • Ehlek
  • Kalmah
  • Pridak
  • Carapar (Vain mainittu)

Toa Ultranuvikat Muokkaa

Makuta Muokkaa

  • Tridax
  • Vigtazär (Vain mainittu)
  • Krika (Ei mainittu nimellä)
  • Mutran (Vain mainittu)

Pirakat Muokkaa

  • Avak
  • Hakann
  • Itok (Piraka-muoto)
  • Reidak
  • Thok
  • Vezok
  • Vezon
  • Zatkan

Muut Muokkaa

  • Monet Varjo Takanuvat (Vaihtoehtoisina)
  • Takigamocos
  • Lhikan (Vain mainittu)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki