FANDOM

"Hmm. Hengitys on syövyttävää, purema kuolettavaa ja pyrstö murskaavaa. Täytyy sanoa että täydellinen tuhoaja... Mene pikkuinen.” hän sanoi ja avasi luolan oven. ”Mene ja levitä varjoja ja kuolemaa Mystery Nuin ylle! Muhahahaaaa!"
-VarjoUmbra
VarjoUmbra
VarjoUmbra.jpg
Makuta
Määrätty sijainti Mystery Nui
Naamio Mutatisoitunut Mordus
Välineet Miekka, Tridax-kotelo, Rhotukat
Tilanne Kuollut

VarjoUmbra oli Umbran klooni ja Makuta. Hän kuoli Mystery Nuin sodassa taistelussa Umbraa vastaan.

Elämäkerta Muokkaa

VarjoUmbra syntyi kun Rahkshi ampui Umbraa Fuusiokeihäällä Destralilla kun hän pakeni sieltä. Umbra jakautui kahdeksi ja klooni kaapattiin. Makutat mutatisoivat olennon myrkyissä ja protodermiksessä jolloin kaikki valo kloonista saatiin poistettua. Tuloksena tuli Makutamainen olento joka voi kopioida kykyjä. VarjoUmbra hyökkäsi Klaanilaisten kimppuun mutta klaanilaiset onnistuivat valamaan hänet protodermiskeen. Hän pakeni sieltä ja taisteli Toa Defilakia ja Umbraa vastaan mutta Defilak siirsi hänet Valtakunnan ulottuvuuteen josta Brutaka siirsi hänet takaisin Bio-Klaanin ulottuvuuteen. Sen jälkeen Varjoumbra on alkanut terrorisoida Mystery Nuin saarta luomillaan Raheilla.

Mystery Nuin saariMuokkaa

Aluksi VarjoUmbra otti Toa Nurukanin kiinni, imien tämän voimia, jolloin tämä muuttui Turagaksi. Näin VarjoUmbra sai lisää voimia itselleen. Pian tämän jälkeen hän vapautti Hypnoraptorin ja Lentävän myrkkykäärmeen Mystery Nuin saarelle, mutta Toa Avrax-tiimin jäsenet ajoivat olennot pois saarelta.

KuolemaMuokkaa

VarjoUmbra kuoli taistelussa Umbraa vastaan Mystery Nuin saarella kun Toiveiden kiven ja Vo-kiven yhdistyneet voimat saivat Mordusit villiintymään ja räjäyttivät kaksikon suuressa räjähdyksessä. VarjoUmbrasta jäi jäljelle vain miekka ja Mordus.

Suunnitelma Muokkaa

VarjoUmbra kehitteli oudon ja ehkä ovelankin suunnitelman jonka avulla hän saisi universumin hallintaansa. Hänen suunnitelmaansa kuului Vo-kiven ja Toiveiden kiven hankkiminen. Näiden kivien avulla hän saisi lähes koko universumin polvilleen. Valitettavasti, Umbra onnistui Toa-ystäviensä kanssa voittamaan VarjoUmbran armeijat, ja kun VarjoUmbra tuhoutui suuressa räjähdyksessä, hänen Suunnitelmansa murtui pirstaleiksi.

Luonne Muokkaa

Jotkut sanoisivat VarjoUmbraa hulluksi, toiset kieroksi tyranniksi joka pitää muiden pomottamisesta ja siitä että saa kiduttaa toisia. Hän on älykäs persoona joka kokeili Toain voimia Rahi-kokeiluillaan. Itsevarmuus on tehnyt hänestä voimakkaan ja pelottavan vastustajan vaikkakin hän sortuu Sidorakin heikkouteen eli ei huomaa jos häntä mainpuloidaan.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: VarjoUmbra on hyvä käsistään ja pärjää hyvin Rahien ja mekaniikan kanssa. Hän osaa myös ohjata laivoja ja hän on kyllin älykäs luomaan strategioita, muttei niin hyvä kuin hänen virkaveljensä, Makuta Teridax. VarjoUmbra osaa myös hallita Hordika-puoltaan ja päästää sen valloilleen vain taisteluissa. Hän ei kuitenkaan huomaa jos häntä manipuloidaan, kuten Toa Gavla on hänelle tehnyt.
  • Voimat: Makutana VarjoUmbra hallitsee 42-Kraata-voimaa: ajatusten lukeminen, hajottaminen, hiljaisuus, hitaus, hyödyntä, hyönteisten hallinta, hämmennys, imeminen, kameleontti, kasvien hallinta, ketjusalamat, kuumuus, kylmän kesto, lasernäkö, lämpönäkö, magnetismi, molekyylihäiriöt, muodonmuutos, myrkky, nopea parantuminen, osumatarkkuus, painovoima, pelko, pimeys, plasma, pyörremyrskyt, Rahien hallinta, rajoitettu haavoittumattomuus, suojakentät, sähkö, särkeminen, sään hallinta, teleportaatio, tiheys, tyhjiö, uni, venyvyys, viha, voimahuuto, väistö ja ääni. Naamionsa avulla hän on saanut lukemattomia voimia, näiden lisäksi, käyttöönsä.
  • Välineet: VarjoUmbran välineitä ovat suuri Varjomiekka, Rhotuka-laukaisin, kynnet ja Tridax-kotelo.
  • Naamio: Makuta VarjoUmbra kantaa Mordusia, joka on mutatisoitu Mutageeneissä ja Hordika-myrkyssä. Naamionsa avulla hän voi kopioida, jakaa ja varastoida erilaisia voimia. Hänen pitää kuitenkin varoa naamion ylikuumenemista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki