FANDOM

Xyrus(makuta)
Makuta
Määrätty sijainti Karzakan Makuta
Naamio Ei ole
Välineet Kuoleman tulen sauva
Tilanne Elossa

Xyrus,tunnettu myös nimellä Muinainen peto on kauas avaruuteen karkoitettu makuta.

ElämänkertaMuokkaa

KarkoitusMuokkaa

kun Xyruksen raivoissaan tapettujen matoranien määrä kasvoi,Muuta makutat päättivät karkoittaa Xyruksen.Hänet karkoitettiin kauas toiselle puolelle planeettaa,mutta hän palasi Destralille.Makutat vangitsivat hänet,pistivät häntä varten rakennettuun alukseen,Titan 33meen ja lähettivät laivaston kohti avaruutta.He aikoivat karkoittaa Xyruksen punaiselle tähdelle,mutta tutkimusten jälkeen todettiin että punaisen tähden takana on planeetta,joka myöhemmin nimitettiin Xyrukseksi.Xyrus melkein pakeni,mutta kun aluksia oli kaksi jäljellä Xyruksen ilmakehässä,Hän pääsi vapaaksi ja heitti alukset mangetismivoimillaan pois.Hän kuitenkin putosi Xyrukselle.

Ensimmäiset vieraatMuokkaa

Xyrus vietti vuosituhansia yksin Luolassan kunnes tuntematon Alus ja Xyrus toivotti heidät tervetulleiksi läpöaallolla.Aluksen matkustajat pakenivat nnopeasti.Parin vuoden kuluttua saman aluksen kehitellympi versio laskeutui planeetalle.Sieltä tulivat ulos Jään toa ja Outo matoran.Lyhyen taistelun jälkeen Xyrus oli voittanut heidät ja kaksikko pakeni.

Värien planeettaMuokkaa

Kolmannen kerran vuoden kuluttua saapui se alus,tällä kertaa kaksi jään toaa mukanaan,toinen oli kylläkin oranssivalkoinen.Ne oonistuivat nopeasti jäädyttämään Makutan ja lastasivat sen vankialukseensa.Kun jää suli,Xyrus käytti mangetismivoimiaan ja sai heidät ajautumaan "Värien planeettaa" kohti.He osuvat planeettaan ja makuta pääsee vapaaksi.Taistelu loppui pian ulottuvuustykin takia.

KarzakaMuokkaa

Ulottuvuustykin takia hän teleportautui Karzakalle.Hän tiesi että jokainen makuta ja matoran haluisi hänen kuolemaansa,joten hän teki Karzakan saaren hallitsijan,Karzakan kanssa sopimuksen.Karzaka suojelisi häntä jos Xyrus auttaisi saarta taistelun syttyessä. Karzakan sodan aikana hän ratkaisi taistelun käristämällä laivastollisen vihollisten laivoja.Xyrus sai saaren asukakisden arvostuksen saarella,ja nykyään hän on Karzakan saaren vakituinen asukas.

Voimat ja luonneMuokkaa

Xyruksella on tulinen ja helposti ärsyyntyvä luonne.Hänen voimiinsa kuuluu varjon ja tulen elementtivoimat,muutama rakshivoima(ei muodonmuutosta tai teleportaatiota),kraatojen tuottamiskyky ja kyky syöstä tulta suustaan.Hänen heikkous on vesi,ja hän menettä paljon voimaansa yhdestä kosketuksesta veteen.Xyruksen ase on suuri sauva jolla hän voi ampua tulta ja varjoa valtavina aaltoina.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki