FANDOM

Zelgah on Makuta ja oli luonteeltaan hyvä, mutta menitti järkensä. Hän muuttui Inikaksi ja tappoi tuhansia Matoraneja, Glatorianeja, Toia ja Agoreita. Hän perusti Zelkra klaanin.

Elämänkerta Muokkaa

Matoran Zelgah.jpg

Zelgahin ensimmäinen muoto

Zelgah oli alunperin Matoran. Zelgah asui Bara Magnassa Roxtus nimisessä kylässä. Eräänä päivänä Zelgah ja Zelkra klaanin muut jäsenet olivat menossa retkelle Iconox-kylään. Matkalla heitä vastaan tuli Eräs Skrall. Skrall uhkasi,että tappaisi kaikki Zelkra klaanin jäsenet ellei hänestä tulisi Bara Magnan kuningas. Zelgah ei alistunut Skrallin ehdotukselle vaan hyökkäsi ja tappoi Skrallin. Kun Zelkra klaani saapui Iconoxiin Gresh tuli ilmasta ja irroti Zelgahin pään.

ZElgah2.jpg

Zelgaahin Inika muoto

1000 vuoden päästä Zelgah korjattiin ja hänestä tuli Inika, mutta hänen järki meni melkein kokonaan. Zelgah tappoi monia tuhansia Matoraneja,Glatorianeja,Toia ja Agoreita. Viiden vuoden päästä Zelgah joutui Tyrmään ,jossa hän kasasi Zelkra klaanin uudelleen. Zelkra klaanilla oli suunnitelma: tappaa vartijat ja karata niin nopeasti kun ikinä pystyisi. Suunitelma toteutui niinkuin pitikin. Zelkra klaani liikkui monia vuosia ennen kuin asettaui asumaan Metru Nuille.

Metru Nui Muokkaa

Zelgah3.jpg

Titaani Zelgah

Metru Nuissa Zelgah kyllästyi kaikkeen ja vihallaan muuttui Titaani Zelgah muotoon,ja tappoi kaikki jotka tulivat häntä vastaan. Zelkra klaani alkoi pelottaa kaikkia,joten muut kansat päätivät liikkua toisiin maihin. Zelgah ajatteli,että se oli Zelkra klaanille voitto. Tämän jälkeen Zelgah lähetti kaikki Zelkran sotajoukot tappamaan jäljelle jäänet kansat. Monien vuosien päästä Zelkra klaani oli päässyt Metru Nuin johtoon.

Zelkra klaaniMuokkaa

Zelkra klaanin on perustanut Zelgah. Klaani pyrkii tappamaan kaikki vihollisensa ja käydä kerran vuodessa Retkellä iconoxissa Zelgahin selviytymisen vuoksi.

Jäsenet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki