FANDOM

"Welcome to the jungle. Todellakin"
Zephyr, Kristallit
Zephyr
Zephyr.PNG
Toa
Arvonimi Painovoiman Toa
Ryhmä Zephyrin tiimi, Toa Crystalit
Naamio Garai
Välineet Painovoimamiekka,muokattu Midak-taivastykki
Tilanne Elossa
Elementti Painovoima

Zephyr on Toa Crystalien painovoiman Toa.

ElämänkertaMuokkaa

AlkuajatMuokkaa

Zephyr, silloin Ytivarg, asui Matoranina Grokha Nuin saarella, ainoana painovoiman Matoranina. Hänellä oli unelma jota muut pitivät omitusena. Tavata ja kenties päihittää hänet, universumin suurin miekankäyttäjä. Hän ja viisi muuta muuttuivat epäselvissä olosuhteissa Toiksi. Koska muut pitivät hänen nimeään outona, hän nimesi itsensä uudelleen Zephyriksi. Heidän alkuperäinen tehtävänsä olisi ollut vangita Makuta Teridax, jos Toa Metrut olisivat epäonnistuneet. Koska Toa Metrut onnistuivat, he jäivät tehtävättä ja kohtalotta. He kuitenkin tekivät parhaansa täyttääkseen Toa-velvollisuutensa. Joidenkin syiden takia, heidän tiiminsä onnistui saamaan vihollisia (erityisesti Zephyr) Makutan veljeskunnan ja Pimeyden metsästäjien riveistä. Eräänä päivänä, eräässä kanjonissa, veljeskunnan ja metsästäjien joukot väijyivät heitä, tietämättöminä toisen olemassaolosta. He hyökkäsivät tiimin kimppuun ja tappoivat kaikki muut paitsi Zephryrin. Veljeskunnan joukot tappoivat myös Metsästäjät "Vain koska he sattuivat olemaan siinä". Zephyr jatkoi matkaansa yksin, vahingoittuneena ja erittäin raivostuneena. Eräs Pimeyden Metsästäjien palkkaama Skakdi hyökkäsi Zephyrin kimppuun. Jos hän ei olisi ollut vahingoittunut hän olisi voittanut Skakdin yhdellä miekan iskulla. Zephyr sai kuitenkin tapettua Skakdin, mutta juuri ennen tätä tämä veti Zephyrin mukanaan Energisoituun Protodermikseen, jossa heidän ruuminsa sulautuivat yhteen. Nykyinen Zephyr oli syntynyt.

Karda NuilleMuokkaa

Zephyr jatkoi matkaansa löytäen tiensä Karda Nuille. Sieltä hän löysi Midak-taivastykkinsä. Käyttämällä matkojensa aikana keräämiään tarvikkeita hän asettautui Karda Nuilla tippukiven alle asumaan. Zephyr kulutti suurimman osan ajastaan luolassaan, peläten Av-Matoranien pelkäävän häntä. Zephyr keräili Av-matoranien reunan yli pudottamiaan tarvikkeita. Hän myös poistui Karda Nuilta silloin tällöin keräämään lisää välineitä. Tämän seurauksena hän oppi suuret tekniset kyvyt. Hänen elämänsä koki kovan kolauksen kun hän kohtasi Inikon ensimmäisen kerran

KristallitMuokkaa

Kun Iniko koki osittaisen valon imemisen, Zephyr pelasti hänet mutatisoivalta suovedeltä. Zephyr korjasi Inikon vasemman käden ja antoi tälle uuden Kanohi-naamion, Futaten, koska edellinen hajosi. Kun he olivat kertoneet alkuperänsä, he jakoivat näyn, joka käski heitä etsimään Toa-tiimin. Juuri kun Zephyr pääsi sanomasta ettei Karda Nuilla voisi olla Toia mitenkään, niin hänen luolaansa lensi tulen Toa, Pyror.

Tämä jatkuu

LuonneMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki